איש לא הופתע מכך שהרצף המטורף של מנור סולומון נמשך אתמול (שני), כשהוא כבש שוב, בפעם החמישית ברצף (ארבעה בליגה + אחד בגביע האנגלי). שחקן הכנף הישראלי פתח לראשונה במדי פולהאם בפרמייר-ליג, השווה עבור פולהאם ל-1:1 במשחק החוץ מול ברנטפורד, ושיחק במשך 74 דקות בהתמודדות בה קבוצתו הפסידה לבסוף 3:2.
באנגליה שוב החמיאו לכובש הלוהט, כשעוד בזמן המשחק חשבון הטוויטר הרשמי של פולהאם צייץ כי "אי אפשר לעצור אותו!" לצד דגל ישראל, וגם ב"סקיי" צייצו ש"סולומון פשוט לא מסוגל להפסיק לכבוש".
עיתונאי הספורט הפופולרי פבריציו רומאנו התייחס לעתידו של סולומון, שמסתמן כי כבר הפך לסחורה לוהטת. "סולומון כבש חמישה משחקים רצופים, ועסקת ההשאלה שלו לפולהאם נגמרת בקיץ", כתב מי שנחשב לעיתונאי המומחה הגדול בעולם בתחום שוק ההעברות, "סולומון יחזור אוטומטית לשחטאר בסיום העונה, כשהרבה מועדונים כבר עוקבים אחריו".
עתידו של סולומון מעורר לא מעט סקרנות בתקשורת העולמית, כאשר מספר קבוצות גדולות כבר הביעו עניין בשחקן. רק בשבוע האחרון דווח שמלבד פולהאם (אשר רוצה לרכוש את השחקן שמושאל כאמור משחטאר דונייצק), גם ברצלונה, ארסנל וטוטנהאם הביעו עניין ביהלום הישראלי. כזכור, פיפ"א אפשרה לשחקנים בקבוצות אוקראיניות להשעות את החוזה שלהם עד ליוני 2023 בעקבות המלחמה, מה שהפך את המעבר של סולומון לפולהאם להשאלה בלבד.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
צ'לסי החתימה את שחקן הכנף הלא נכון? סולומון
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
שוב חוגג. סולומון
(צילום: AP)
באתר האוהדים fulhamish העניקו לסלומון ציון 7 על ההופעה - שני רק לשוער ברנד לנו - וכתבו: "חמישה מחמישה עבור שחקן הכנף הישראלי. זה חיובי מאוד עבורנו, אבל במקביל גם מעלה את שווי השוק שלו בכמה פרוטות, או בכמה מיליוני פאונד אם להיות ריאלים. הסיומת שלו הראתה צד אינסטינקטיבי במשחק שלו, שזה היה טוב לראות. בסכך הכל בכורה מאוד חיובית בהרכב, אפילו בהפסד".
ב-ODDSbible התמוגגו מסולומון וניצלו את ההזדמנות לעקוץ את צ’לסי, ששילמה סכום עתק עבור מחליפו של סולומון אצל הקבוצה האוקראינית, מיכאילו מודריק, שעד עתה טרם הצליח להשפיע במדי הבלוז. "נראה שצ’לסי החתימה את שחקן הכנף הלא נכון משחטאר", צייצו.
רק לשם השוואה, מודריק נרכש בלפחות 70 מיליון אירו ומאז שהגיע לבלוז שותף בשישה משחקים, בשלושה מהם פתח, רשם 252 דקות וטרם כבש או בישל. סולומון הגיע לפולהאם בהשאלה בחינם ובששת משחקיו האחרונים הוא פתח שלוש פעמים, רשם 296 דקות וכבש חמישה שערים.
סלומון גם הצטרף אתמול לרשימה מצומצמת ויוקרתית, כשכעת הוא החבר הרביעי בלבד ברשימת השחקנים של פולהאם שכבשו בארבעה משחקי פרמייר-ליג רצופים. מי שעשו זאת לפניו הם סטיד מאלברנק (2002), דימיטאר ברבאטוב (2013) ואלכסנדר מיטרוביץ' (2022). יופי של חברה להיות בה עבור סולומון.
בריאיון בסיום התמודדות, אמר סולומון על שערו החמישי ברציפות: "זה מדהים להבקיע חמישה שערים ברציפות, אני עובד קשה בשביל זה. זה משהו שתמיד חלמתי עליו, אבל במשחקים הקודמים זה עזר לקבוצה לקחת נקודות ולעלות שלב בגביע, והפעם זה לא הספיק, כך שהשער שלי קצת פחות חשוב. מקווה שבמשחק הבא שוב אוכל להיות דומינננטי ולעזור לקבוצה, אבל הפעם שכן ניקח נקודות".
השחקנים היחידים שכבשו העונה בחמישה משחקי פרמייר-ליג רצופים הם מרקוס רשפורד, הארי קיין וארלינג הולאנד, כאשר האחרון אף הגיע לשבעה. במחזור הפרמייר-ליג הקרוב יקווה סולומון להצטרף אליהם, כשבראשון (16:00) תארח פולהאם את מוליכת הליגה ארסנל. "כולם יודעים מי זו ארסנל ושזו הקבוצה הכי טובה בליגה עד עכשיו", אמר סולומון לקראת המפגש. "יהיה סופר קשה, אבל בבית שלנו אנחנו תמיד רוצים להיות טובים, קשה מאוד לנצח אותנו בבית".