מה עוד אפשר להגיד על כריסטיאנו רונאלדו? הסופרסטאר הוכיח שגם בגיל 36 הוא לא מתכוון להאט ובדיוק ביום ששבר את שיא ההופעות של כל הזמנים בליגת האלופות (178, אחת יותר מאיקר קסיאס), הוא גם סידר למנצ'סטר יונייטד ניצחון קריטי על ויאריאל, 1:2 משער בדקה ה-95, רגעים לפני שריקת הסיום.
ספק אם היה כזה ווינר אי פעם בהיסטוריה של המשחק. רוצים הוכחה? זהו השער ה-12 שלו מהדקה ה-90 והלאה בצ'מפיונס, כפול מהבא אחריו ברשימה, לאו מסי עם שישה כאלו.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
איזה ווינר. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: EPA)
מעבר לעובדה שהוא השחקן עם הכי הרבה ניצחונות במפעל (113) – זה כל כך לא פייר להשוות אותו לשאר השחקנים בהיסטוריה, שאפשר פשוט להשוות אותו לקבוצות הגדולות ביותר ביבשת. כשעושים את זה הוא מדורג במקום החמישי מאז שנוסדה ליגת האלופות, מעט מתחת לקבוצתו הנוכחית מנצ'סטר יונייטד (122) ומעל האקסית יובנטוס (106).
"אם לא היינו משיגים שלוש נקודות במשחק הזה, זה היה מקשה עלינו מאוד להעפיל לשלב הבא. אבל עכשיו הכל אפשרי עבורנו", אמר רונאלדו בסיום. "עשיתי היסטוריה עם המועדון ואני רוצה לעשות את זה שוב".
האמת, ממש לא הגיע לשדים האדומים הניצחון הזה, וגם נקודה הייתה הפתעה לא קטנה בהתחשב בכמות המצבים ובמהלך העניינים על הדשא לאורך רוב שלבי המשחק. דויד דה חאה הציל את המארחת פעם אחר פעם ותיסכל מאוד את ההתקפה של הצוללת הצהובה. שש עצירות היו לו במהלך המשחק, חלק מהן פשוט מדהימות.
3 צפייה בגלריה
דויד דה חאה הודף
דויד דה חאה הודף
"הערב, היה לנו את השוער הטוב בעולם". סולשיאר על דה חאה
(צילום: getty images)
"תמיד הייתה לי הרגשה שאנחנו יכולים לנצח במשחק", סיפר ברונו פרננדש. "גם כשהם כבשו ראשונים הרגשתי שאנחנו יכולים לחזור מזה ולהפוך את התוצאה. אחרי השוויון של אלכס (טלס), קיבלנו דחיפה אדירה מהקהל. קיבלנו כמה עצירות אדירות מדויד (דה חאה) ששמר על השער. ואז הסיום... לחלוצים יש את החוש הזה לשערים וכריסטיאנו עזר לנו שוב".
אולה גונאר סולשיאר חשף את הכוחות המיסטיים של האצטדיון: "אלו הדברים שקורים באולד טראפורד. זה קרה כאן כל כך הרבה פעמים בעבר. הלילות כאן הם קסומים. היה לנו מזל בסיום".
"רונאלדו עשה את זה כל כך הרבה פעמים בעבר", המשיך הנורבגי. "זה מה שהוא עשה לאורך כל הקריירה שלו. הוא כל כך חזק מנטלית. הוא תמיד נשאר ממוקד כדי לכבוש את השער כשהוא מקבל את ההזדמנות. הוא כל כך טוב מול השער והוא משפיע על כולם – על הקהל, השחקנים, כולם".
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם החברים
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם החברים
"עכשיו הכל אפשרי עבורנו". רונאלדו בטירוף אחרי שער הניצחון
(צילום: רויטרס)
סולשיאר גם החמיא לתצוגת השוערות יוצאת הדופן של דה חאה: "לשמחתנו במשחק הזה היה לנו את השוער הכי טוב בעולם. דויד היה פשוט פנטסטי".