אחרי שבאופ"א נעתרו לפנייתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, לדחות את משחקה של נבחרת ישראל במוקדמות היורו מול שווייץ, שאמור היה להתקיים בחמישי הקרוב בבלומפילד, היום (שלישי) הודיעה התאחדות הכדורגל האירופית כי המפגש בין הנבחרות יתקיים ב-15 בנובמבר, כשבהמשך יוחלט היכן ייערך.
בשיחות שהתקיימו בין הצדדים הוחלט כי בהנחה שלא תושג הפסקת אש במלחמה ביממה הקרובה - תסריט שנראה בלתי אפשרי - יידחה גם משחק החוץ מול קוסובו, שמיועד ליום ראשון הבא. כל זה לאחר שהמשחקים של הנבחרת הצעירה מול אסטוניה וגרמניה נדחו אף הם.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
יש תאריך למשחק מול שווייץ. נבחרת ישראל
(צילום: EPA/Robert Ghement)
בשיחות הבהיר זוארץ לאנשי אופ"א כי הנבחרת לא תקבל שום החלטה כפויה, בין היתר למשל לארח את המשחק מול שווייץ ביעד ניטרלי ולצאת למשחק בקוסובו, ולכן מבחינת ההתאחדות ישנה רק אפשרות של דחיית המשחק. גם השיחה האישית שקיים זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין - שביקר לפני כשבועיים בארץ - סייעה להחלטה, אחרי שהוצגה בפניו תמונת המצב הקשה בישראל."אופ"א תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ותמשיך להיות בקשר עם כל הנבחרות המעורבות לפני קבלת החלטות לגבי שינויים פוטנציאליים", נכתב בהודעה הרשמית.
המשחק מול שווייץ יתקיים בסמוך לחלון האחרון. ב-18 בנובמבר תארח ישראל את רומניה למשחק שצפוי להיות קריטי מאוד. כעבור שלושה ימים תנעל ישראל את הקמפיין במשחק חוץ באנדורה. אגב, לאור הלו"ז הצפוף של אופ"א, יחד עם הליגות המקומיות והמפעלים האירופים, יצטרכו באופ"א להיות יצירתיים על מנת למצוא גם למשחק נגד קוסובו מועד חלופי.
פורסם לראשונה: 06:09, 09.10.23