מלחמת "חרבות ברזל" ומתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, יצרו שבר עמוק בין ליברפול לרבים מאוהדיה בישראל. מה שהתחיל בעקבות דקת דומיה שנשאה מסר ניטרלי ("מעשי האלימות הנוראיים והאכזריים נגד אזרחים חפים מפשע"), התגבר עם הסרת דגל מהיציע שנשא שמות של ארבעה אוהדים שנרצחו בשבת ה-7 באוקטובר - רועי מונדר, נטע אפשטיין, יובל יפה ואורי טשרניחובסקי.
היום (ראשון) במסגרת משחק הליגה בין ליברפול לברנטפורד (0:3), אולי נעשה תיקון או תחילתו של תיקון בין הצדדים. זאת לאחר שהנהלת המועדון פרסמה מודעה עם שמות הנרצחים הישראלים, בתוכניה השבועית הרשמית לקראת המחזור ה-12 בפרמייר-ליג.
"מדובר במחווה עליה סיכמנו עם הנהלת המועדון", נכתב בעמוד הטוויטר של אוהד הקבוצה, רותם "זמורה", שהוסיף בעקבות הרגשות שמעורר הנושא בקרב אוהדים רבים: "מה שקשור לזכרם של האוהדים, נעשה עבור המשפחות בלבד, ולא משנה לי כמה אתם נפגעתם מהאופן בו ליברפול בחרה להתנהל. אל תהפכו את הנושא הזה לכלי הסברתי עבור מדינת ישראל או כהתנגחות במועדון. יש פה מטרה אחת מבחינתי - להנציח את זכרם בצורה הראויה, ושהקונטקסט בגינו מודעות האבל האלו מופיעות בתוכניה, יופיע בכל מקום".
"שלא יהיה ספק", הוסיף רותם. "האופן בו בחר המועדון להתנהל בנושא הזה היא לא פחות מבזויה בעיניי, ואני אמשיך לעשות כל שביכולתי על מנת שיהיה לכך מענה הולם מצד הקהילה הישראלית והבינלאומית".
1 צפייה בגלריה
המחווה ליונתן רפפורט ז"ל בדרבי של מנצ'סטר
המחווה ליונתן רפפורט ז"ל בדרבי של מנצ'סטר
המחווה ליונתן רפפורט ז"ל בדרבי של מנצ'סטר
(טוויטר)
יש לציין כי מחווה דומה עשתה גם מנצ'סטר יונייטד, במסגרת הדרבי הביתי נגד סיטי, כאשר הנציחה את יונתן רפפורט שנרצח במתקפת הטרור בקיבוץ בארי.
"נוח על משכבך בשלום יונתן", נכתב בכותרת בתוכניה השבועית של המועדון. "קיבלנו חדשות טרגיות על הרצח של אוהד יונייטד, יונתן רפפורט. יונתן, הידוע בכינויו יוני, נרצח במהלך המתקפה של חמאס על קיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. יונתן בן ה-41 נולד באי וייט לפני שעבר לישראל, והיה אב לשני ילדים - יוסף (9) ועלמה (6)".