במשחק הפרמייר-ליג הראשון מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" לפני שבועיים, אירחה היום (שבת) ליברפול את אברטון לדרבי. לפני המשחק נערכה דקת דומייה לזכר הקורבנות בשני הצדדים ובזמן הזה הונפו ביציעים באנפילד כמה דגלי פלסטין. כמו כן, נשמעו קריאות "תשוחרר פלסטין".
רותם זמורה, אוהד ליברפול ישראלי, טען ב-X (לשעבר טוויטר) כי דגל שהונף לזכרם של ארבעה אוהדי ליברפול שנרצחו ב-7 באוקטובר - רועי מונדר, נטע אפשטיין, יובל יפה ואורי טשרניחובסקי - הוחרם על ידי המועדון דקות לפני שריקת הפתיחה. "זה הדגל שהונף באנפילד דקות לפני שריקת הפתיחה בדרבי", כתב זמורה. "דגל פשוט, לזכר חברים לקבוצה שנרצחו. אין פה פרובוקציה, אין פה שום אמירה פוליטית. כלום. דגל לזכרם. הדגל הזה הוחרם על ידי המועדון דקות אחדות לפני הפתיחה, עוד לא ברור באיזו טענה אבל זה לא משנה. תכירו, מועדון של בוגדים. יאללה אברטון".
זמורה סיפר ל-ynet: "אנחנו עובדים על זה כבר יותר משבוע עם חברים מאנגליה וחבר ישראלי שתלה את הבאנר. הכנסת הבאנר לאצטדיון אושרה על ידי האבטחה מאחר שהוא עומד בכל התנאים שפורסמו על ידי המועדון להכנסת באנרים מסוג זה. בשלב הראשון אחד מאנשי האבטחה אפילו אישר את תליית השלט, אבל לאחר שביקשנו להעביר אותו למקום אחר, העלו את הנושא להתייעצות עם האחראים (העבירו להם רק את הטקסט של השלט, הם לא ראו אותו במלואו) והוחלט שאסור לנו להניף אותו. השלט יחזור אלינו מאחר שהתבקשנו להוציא אותו מהאצטדיון לשמירת חפצים, הוא לא הוחרם לחלוטין או נגנז".
2 צפייה בגלריה
דגלי פלסטין באנפילד
דגלי פלסטין באנפילד
דגלי פלסטין באנפילד
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
2 צפייה בגלריה
שחקני ליברפול ושחקני אברטון עומדים בדקת הדומייה
שחקני ליברפול ושחקני אברטון עומדים בדקת הדומייה
שחקני ליברפול ושחקני אברטון עומדים בדקת הדומייה
(צילום: AP Photo/Jon Super)
ג'ואל קליינברג, אוהד נוסף, צייץ צילום של השלט התלוי ביציע באנפילד לפני שהוחרם, וכתב: "תתביישי לך ליברפול על שהחרמת דגל לא פוליטי לזכר אדומים שנרצחו. אני דור שלישי לאוהדי ליברפול, היום הלכתי לבד".
בצד השני, שחקני אברטון עלו למשחק עם סרטים שחורים לזכר קורבנות המלחמה, אבל במועדון הדגישו השבוע את הקשר למשפחת קוץ מכפר עזה - ההורים אביב וליבנת וילדיהם רותם, יונתן ויפתח - שנטבחו ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס. בני המשפחה היו אוהדי הקבוצה, ואביב והבנים אף ביקרו באצטדיון גודיסון פארק פעמיים, כולל העונה רק בחודש שעבר מול ארסנל. אברטון הודיעה כי במשחק הביתי הבא שלה, נגד ברנלי ב-1 בנובמבר במסגרת גביע הליגה, תוקדש לזכרם כתבה בתוכנייה, ויוקרנו שמותיהם על המסך הגדול באצטדיון.
גם בצ'לסי מקשים על אוהדים ישראלים להביע הזדהות, כאשר לפי טענת מועדון האוהדים הישראלי, הקבוצה ביקשה להוריד את הדגל של מועדון האוהדים הישראלי - או לעצב דגל חלופי ללא מגן דוד. צ'לסי טענה שמדובר בבקשה של הנהלת הפרמייר מועדון האוהדים סירב לבקשה.
בפייסבוק של מועדון האוהדים נכתב: "אחרי שנוכחנו לדעת שהפרמיירליג הורתה על איסור הכנסה של דגלים/שלטים וכו' המזוהים עם ישראל/הפלסטינים, פנינו הבוקר למועדון בתקווה לשמוע חזרה שאין כוונה לגעת בדגל שתלוי ביציעי הברידג'/לצערנו, לאור העובדה שזו הוראה מלמעלה של הליגה, בצ'לסי אמרו לנו שהם יהיו צריכים להוריד את הדגל כל עוד ההוראה תקפה, אך הציעו לנו לעצב דגל חלופי ללא המגן דויד שיתלה במקומו על חשבונם, כאשר הדגל הנוכחי יחזור למקומו כשהמצב ירגע. אנחנו סרבנו בשלב זה להצעה של דגל חלופי כלשהו".
‏בנוסף, ב"טיימס" הבריטי דווח כי טוטנהאם פנתה לאוהדיה וביקשה לא להביא דגלי ישראל למשחק ביום שני הקרוב מול פולהאם. טוטנהאם גינתה השבוע את "האלימות הברוטלית נגד אזרחים" אך לא הזכירה באופן ספציפי את הישראלים שנרצחו. זאת על אף שטוטנהאם ידועה בקשריה עם הקהילה היהודית והבעלים שלה דניאל לוי הוא יהודי.
פורסם לראשונה: 15:15, 21.10.23