במדריד, קטאלוניה ובכלל ברחבי אירופה מתקשים להירגע מה-0:4 המהדהד וההיסטורי של ריאל מדריד על ברצלונה. ניצחון חשוב, יוקרתי וכזה שמחק את הפסד 1:0 בברנבאו מהמפגש הראשון ושלח את הבלאנקוס לגמר גביע המלך לראשונה מאז 2014, שם היא תפגוש את אוסאסונה.
ויניסיוס ג'וניור כבש את השער הראשון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ובחצי השני היה זה קארים בנזמה - בהופעת ענק שכללה שלושער בלתי נשכח - שסידר לקבוצתו לא רק ניצחון, אלא גם השפיל את היריבה המרה ממול בקלאסיקו.
4 צפייה בגלריה
ריאל מדריד
ריאל מדריד
הצגה. שחקני ריאל מדריד חוגגים בקלאסיקו
(צילום: AP)
וזה היה שלושער מיוחד. הראשון של שחקן ריאל בקאמפ נואו מזה 60 שנה (והשני בסך הכל) - מאז עשה זאת פרנץ פושקאש האגדי ב-1963. אגב, רק שני שחקנים בלבד כבשו שלושה שערים במשחק אחד מול ברצלונה בקאמפ נואו במילניום הנוכחי: דייגו פורלאן ב-2005 וקיליאן אמבאפה ב-2021.
בנזמה נכנס גם לרשימה מכובדת של שחקנים שכבשו שלושער בשני משחקים עוקבים ולמעשה שחזר את ההישג שלו מדצמבר 2015, אז חגג שלושער מול מאלמו ולאחר מכן נגד ראיו וייקאנו. "הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, בזה אין ספק", החמיא לו מאמנו, קרלו אנצ'לוטי. "כשהוא כשיר ב-100 אחוז, קשה לעצור אותו". מסוט אוזיל, חברו לשעבר של הצרפתי בריאל מדריד, הגדיל לעשות וצייץ: "המלך, מספר 9 הגדול בדורו".
4 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
פעם ב-60 שנה. בנזמה
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
שלושער שני ברציפות, והפעם מול היריבה השנואה
(צילום: EPA)
"מספר 9 הטוב בדורו": הציוץ של אוזיל
"זה היה משחק מושלם", הוסיף אנצ'לוטי. "אם אתה לא הופך אותו למושלם, אתה לא יכול לנצח כאן. במחצית הראשונה התקשנו, אבל השער הראשון שינה את הדינמיקה של כל הערב. זה משחק שבו אישיות וניסיון היו היבט חשוב מאוד. ערבבנו את האנרגיה שהביאו רודריגו, פדריקו ואלוורדה ואדוארדו קמבינגה עם הניסיון של ויניסיוס, לוקה מודריץ' וטוני קרוס".
כנשאל עד כמה הוא גאה בביצועים של חניכיו, ענה האיטלקי: "הדוד הגיע שוב לטמפרטורה הנכונה. זה אחד הרגעים הכי חשוב של העונה וכשאנחנו ב'טמפרטורה' הנכונה, הכל בסדר. הקבוצה סיפקה הצגה בכל מובן: הגנתית, התקפית. זה היה המשחק המושלם".
"הריקוד נמשך": שער ה"מארקה"
"מקלחת וגמר": שער ה"אס"
"פרידה קשה": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"נוקאאוט כואב": שער ה"ספורט"
"שמח מאוד להגיע לגמר", הוסיף שוער ריאל, טיבו קורטואה. "זו הייתה דרך קשה. שיחקנו בוויאריאל, בבית מול אתלטיקו ואז חצי גמר עם בארסה. המשכנו לשחק כמו במחצית הראשונה במשחק הראשון. היה לנו ביטחון, והיום סיימנו את העבודה. זה היה נהדר. לא רק הניצחון, אלא ההצהרה בקאמפ נואו".
העיתונים במדריד וקטאלוניה, כצפוי, נראו אחרת. "איזה ריקוד", זעקה הכותרת ב"מארקה" עם תמונה של בנזמה חוגג, שם הוסיפו: "ריאל היא כרגע הקבוצה הטובה באירופה". ב"אס" הלכו על "מקלחת וסיום", כדי לתאר את הקלות של ריאל ב-0:4. ב"מונדו דפורטיבו", לעומת זאת, הלכו על "פרידה קשה" וב"ספורט" על "נוקאאוט כואב".

"כשאתה לא הורג את ריאל, ריאל הורגת אותך"

מהעבר השני, בבארסה, איך לא, ניסו ללקק את הפצעים. "אנחנו כואבים", הודה צ'אבי בסיום התבוסה. "יהיה לי קשה לישון, יותר בתור האוהד הגדול של בארסה שאני". על ההתפרקות במחצית השנייה, אמר המאמן: "אמרתי לשחקנים שזה יכול לקרות. בחצי השני ריאל היו פשוט טובים יותר. ולא רק בכדורגל, גם פיזית, הם לחצו אותנו גבוה. אין תירוצים אחרי משחק כזה".
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
היה לו קשה להירדם. צ'אבי
(צילום: AP)
למרות התבוסה הכואבת, ברצלונה עדיין פייבוריטית גדולה לזכות באליפות. היא מוליכה על ריאל ב-12 נקודות בפסגה, 11 מחזורים לסיום. "אם נסיים עם אליפות וזכייה בסופר קאפ זו תהיה עונה טובה", הוסיף צ'אבי. "נותרו 11 גמרים, ואנחנו חייבים להמשיך להתחרות".
צ'אבי סיכם: "כשאתה לא הורג את ריאל מדריד, ריאל מדריד הורגת אותך. לא כבשנו אפילו שער אחד. הם היו טובים מאיתנו, וזה הכדורגל. הרי כבר אמרתי לפני המשחק שריאל הפייבוריטית, היא הזוכה האחרונה בליגת האלופות".