אגה הריידה ממשיך, לא ברור למה, להתגרות בישראל. למרות שהביס את הנבחרת של אלון חזן 1:4 והעפיל לגמר פלייאוף העלייה ליורו, מאמנה הנורבגי של איסלנד התראיין ביממה האחרונה לתקשורת המקומית ושוב התייחס למלחמה בעזה.
"אני וההתאחדות דיברנו על זה הרבה, בדרך כלל אין שום סיבה עבורי לדבר על משהו שאינו כדורגל, אבל עשיתי זאת בגלל שלבי יוצא אל הילדים הקטנים וההורים שהופצצו", אמר הריידה. "קראתי גם לשחרור החטופים ולסיום ההפצצות, רק מתוך רצון לשלום".
3 צפייה בגלריה
הריידה
הריידה
ממשיך לעורר פרובוקציה. הריידה
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
3 צפייה בגלריה
שחקני איסלנד חוגגים
שחקני איסלנד חוגגים
שחקני איסלנד חוגגים על חשבון ישראל, ביום חמישי האחרון בבודפשט
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
כזכור, כלי התקשורת שנכחו ביום רביעי האחרון במסיבת העיתונאים של הנבחרת הסקנדינבית לפני המשחק מול ישראל, ניסו לחלץ מהריידה התנצלות או הסתייגות על ביקורת שהשמיע נגד הפעילות הישראלית בעזה ("אנחנו אומנם משחקים נגד כדורגלנים ולא נגד פוליטיקאים, אבל יש לי רגשות מעורבים לגבי מה שקורה שם"). ואם זה לא הספיק, התקשורת הנורבגית אף דיווחה כי הוא ספג שריקות בוז מעיתונאים ישראלים. כעת מאמן איסלנד החליט להגיב לדברים.
"זו כנראה קצת הוכחה שכל מה שכתוב בתקשורת לא נכון". "כשמתרגמים מנורבגית לאנגלית ומאנגלית לעברית, הדברים יכולים להיראות מוזרים מאוד. הרי לא רצו שם להקשיב ולשמוע שהם עשו משהו לא בסדר. ככה זה כשנמצאים במצב מלחמה".
3 צפייה בגלריה
אלברט גודמנסון חוגג עם החברים
אלברט גודמנסון חוגג עם החברים
גודמנסון, אחרי עוד שער מול ישראל
(צילום:AP Photo/Darko Vojinovic)
"לא נקטתי עמדה, שני הצדדים לא היו צריכים לעשות מה שעשו", הוסיף הריידה. "מודע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. מעולם לא הייתה שם אווירה של שלום, רק שנאה. אנשים צריכים להתמקד בשלום והספורט אמור לעזור בזה. לרוב המדינות יש פוליטיקאים רעים".
הריידה טען בראיון שהעניק כי אין לו שום דבר נגד שחקני נבחרת ישראל: "הם לא אשמים, אני לא אוהב את הפוליטיקאים במדינה. זו דעתי. אף אחד לא יכול לכלוא אותי בשל כך. לא הופתעתי כשהעיתונאים הישראלים שאלו אותי במסיבת העיתונאים על המצב, הם ניסו להסית את תשומת לבי מהנבחרת שלי. זו הייתה מלחמה פסיכולוגית".