זה היה ערב מרגש כפול עבור הארי קיין, ועוד באצטדיון ע"ש דייגו ארמנדו מראדונה בנאפולי. מלבד הניצחון הגדול של נבחרת אנגליה 1:2 על איטליה בפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2024, החלוץ חגג אתמול (חמישי) את שערו ה-54 במדים הלאומיים - שהפך אותו לגדול כובשי נבחרת שלושת האריות בכל הזמנים.
"זה היה צריך להיות בפנדל, וברגע שזה נכנס לרשת, הרגש היה עצום", הודה קיין הנרגש בסיום. זו הייתה הופעתו הבינ"ל ה-81 של חלוץ טוטנהאם בנבחרת והוא עקף את וויין רוני, שכעת נותר במקום השני. קיין, כזכור, חלף בפברואר האחרון על-פני ג'ימי גריבס והפך למלך שערי טוטנהאם בכל הזמנים עם 266 כיבושים.
6 צפייה בגלריה
קיין
קיין
השיאן החדש. קיין
(צילום: AP)
"להיות חלק מזה זה פשוט מדהים", הוסיף גיבור הערב. "אני רק רוצה להגיד תודה גדולה לכל חבריי לנבחרת, הצוות, האוהדים, המשפחה שלי בבית ואשתי", הוסיף קיין, לאחר הניצחון הראשון של נבחרת אנגליה בחוץ על איטליה מאז 1961. "זה פשוט ערב ממש מיוחד עבורי וכזה שלא אשכח לעולם. אני מרגיש גאווה עצומה".
"ידעתי שזה לא ייקח הרבה זמן, אבל זה היה מהיר", צייץ הסגן וויין רוני בטוויטר, בקריצה כמובן. "הוא איש גדול, כובש שערים לא יאמן ואגדת אנגליה. מזל טוב הארי".
וויין רוני מברך את קיין
וגם גארי לינקר הצטרף למברכים
השחקן בן ה-29 כבש את השער הבינלאומי הראשון שלו בנבחרת, שניות ספורות לאחר הופעת הבכורה שלו כמחליף בוומבלי מול ליטא במרץ 2015. מאז הוליך את אנגליה לחצי גמר המונדיאל ב-2018, לגמר יורו 2020 (ההופעה הראשונה של הנבחרת בגמר טורניר גדול מאז 1966) ולרבע גמר הגביע העולמי האחרון בקטאר.
שני השערים של קיין במונדיאל 2022 גרמו לו לעקוף את גארי לינקר כמלך השערים של אנגליה בטורנירים גדולים עם 12. כמובן שגם לינקר בירך: "שחקן גדול, כל הכבוד על ההישג".
6 צפייה בגלריה
קיין
קיין
"מההתחלה הוא חיפש לשבור את השיא". קיין
(צילום: AP)
"מההתחלה הוא חיפש לשבור את השיא", החמיא לקיין מאמנו בנבחרת, גארת' סאות'גייט. "לא יכולתי להיות מאושר יותר עבורו ועבור משפחתו. הם אנשים מקסימים. הארי חלוץ מבריק, ולעשות את זה מהר כמו שהוא עשה - זה הישג מדהים".
"מגיע לו קרדיט ענק", הוסיף סאות'גייט. "השחקנים העניקו לו קבלת פנים מבריקה לאחר מכן בחדר ההלבשה. אני חושב שזו הייתה תגובה גם לשיא וגם למה שהוא היה צריך להתאושש ממנו (אחרי החמצת הפנדל מול צרפת במונדיאל האחרון)".
6 צפייה בגלריה
"גאוות אנגליה: שער ה"דיילי מייל"
"גאוות אנגליה: שער ה"דיילי מייל"
"גאוות אנגליה": שער ה"דיילי מייל"
6 צפייה בגלריה
"המלך הארי": שער ה"מירור"
"המלך הארי": שער ה"מירור"
"המלך הארי": שער ה"מירור"
6 צפייה בגלריה
"הארי מספר 1": שער ה"סטאר"
"הארי מספר 1": שער ה"סטאר"
"הארי מספר 1": שער ה"סטאר"
כמובן שגם בתקשורת האנגלית חגגו עם קיין. "גאווה אנגליה", זעקה הכותרת ב"דיילי מייל", שם נכתב: "ערב עצום בנאפולי, קיין עשה את כל מה שצופה ממנו". "הארי מספר 1", הייתה הכותרת ב"סטאר" ואילו ב"מירור": "המלך הארי".