חובבי כדורגל ברחבי העולם התקשו, וחלקם עדיין מתקשים, לקבל את המעבר של כריסטיאנו רונאלדו לאל-נאסר הסעודית. הכוכב הפורטוגלי הצהיר לא אחת שהוא רוצה להישאר ברמות הכי גבוהות עד סוף הקריירה, ואף הצהיר שלא יעבור לליגות כמו "קטאר, ארה"ב או דובאי" - ולבסוף חתם בסעודיה תמורת סכום אסטרונומי.
רבים טוענים כי בעצם החתימה בסעודיה, נסגר הגולל על הקריירה של כריסטיאנו רונאלדו ברמות הגבוהות, ולא מעט ביקורות נשמעו על המהלך של CR7. עם זאת, רונאלדו ממש לא הראשון, ובטח לא האחרון שעובר בגיל מתקדם (ביחס לקריירה של כדורגלן מקצועי) לשחק את שנותיו האחרונות בקריירה בליגה פחות נחשבת, תמורת משכורת עתק. הנה חמישה שחקנים שעשו מהלך דומה לפני CR7.
5 צפייה בגלריה
צ'אבי במדי אל-סאד הקטארית
צ'אבי במדי אל-סאד הקטארית
אולי העזיבה שהשפיעה הכי קשה על ברצלונה. צ'אבי במדי אל-סאד הקטארית
(AP)

צ'אבי

מברצלונה לאל-סאד הקטארית (2015)
ככל הנראה העזיבה שהשפיעה הכי קשה על ברצלונה, שלא מצאה קשר מחליף למי שמשמש כמאמנה הנוכחי - עד היום. בגיל 35, לאחר ארבע זכיות בליגת האלופות, 8 אליפויות ספרד, 3 גביעים ובסך הכל 21 תארים במדי בארסה, החליט הקשר המבריק לחתום בקטאר תמורת 10 מיליון אירו לעונה.
צ'אבי, ששנה לפני המעבר לאל-סאד הודיע על פרישה מנבחרת ספרד, עשה מהלך דומה לזה של בן ארצו ראול, שעזב את שאלקה ב-2012 ועבר לשחק שנתיים בקטאר - לפני שעבר לתחנה האחרונה בקריירה שלו - ניו יורק קוסמוס.
בארבע שנים במועדון הקטארי זכה צ'אבי באליפות אחת, גביע, גביע אמיר קטאר והסופר קאפ המקומי. ב-2019 פרש ומונה למאמן הקבוצה, עמה זכה שוב בכל התארים, בנוסף לגביע הכוכבים הקטארי. שנתיים לאחר מכן כידוע, חזר לקאמפ נואו כמאמן וינסה להחזיר את ברצלונה לימיה היפים - כמו בתקופה שהוא היה הקפטן.
5 צפייה בגלריה
עבר כדי להנחיל את אהבת הכדורגל בדור הצעיר בארה"ב. בקהאם
עבר כדי להנחיל את אהבת הכדורגל בדור הצעיר בארה"ב. בקהאם
עבר כדי להנחיל את אהבת הכדורגל בדור הצעיר בארה"ב. בקהאם
(צילום: Gettyimages)

דייויד בקהאם

מריאל מדריד ללוס אנג'לס גלאקסי (2007)
לאחר שהיה חלק מהשושלת הבלתי נשכחת של מנצ'סטר יונייטד וזכה עמה בכל התארים, ולאחר שזכה באליפות עם קבוצת הגלאקטיקוס של ריאל מדריד, החליט אחד הסופרסטארים הגדולים ביותר בתולדות המשחק לעבור לכסף הגדול שהציעה לו לוס אנג'לס גלאקסי. כמה גדול? 250 מיליון דולר לחמש שנים, סכום בלתי נתפס באותם ימים (אולי קצת גם היום).
לא רק בעיר המלאכים בנו על הנוכחות של בקהאם, אלא בליגת ה-MLS כולה. בקהאם היה אמור להנגיש את הענף לדור הצעיר בארה"ב, דבר שאכן קרה. המעבר של בקהאם לליגה האמריקאית פתח את הדלת עבור כוכבים נוספים כמו תיירי הנרי, דידייה דרוגבה, וויין רוני, זלאטן איברהימוביץ', אנדראה פירלו וקאקה.
במהלך התקופה בה היה שייך לגלאקסי, הושאל למילאן ופריז סן ז'רמן, אך אפשר להגיד כיום מעל לכל ספק שדייויד בקהאם הוא הפנים הייצוגיות של הכדורגל האמריקאי.
5 צפייה בגלריה
אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה
גדול ביפן. אנדרס אינייסטה
(צילום: AFP)

אנדרס אינייסטה

מברצלונה לוויסל קובו היפנית (2018)
אם העזיבה של צ'אבי השפיעה קשות על ברצלונה הגדולה, המעבר של אינייסטה בשלהי הקריירה ליפן רק החריף את המצב - עד שהעזיבה של מסי קברה סופית את מפלצת ה"טיקי-טאקה". המאסטרו שהוביל את ספרד לזכייה היחידה בתולדותיה במונדיאל 2010 עם שער ניצחון בגמר ולעוד שתי זכיות ביורו 2008 ו-2012 החליט ב-2018 לסגור בגיל 34 את הפרק הגדול בקריירה העשירה שלו, ולהעתיק את חייו ליפן.
על פי הדיווחים, עסקיו האישיים של אינייסטה משגשגים בארץ השמש העולה, כאשר זו הסיבה העיקרית שלו למעבר מספרד ליפן. בשנת 2021 האריך הקשר, שמשמש גם כקפטן, את חוזהו בוויסל קובה בשנתיים נוספות והוא פעיל בה גם כיום, בגיל 38.
5 צפייה בגלריה
האלק אוסקר שנגחאי סיפג
האלק אוסקר שנגחאי סיפג
שינה את התפיסה לגבי מעבר לליגה הסינית. אוסקר עם האלק בשנגחאי
(צילום: gettyimages)

אוסקר

מצ'לסי לשנגחאי מהליגה הסינית (2016)
בניגוד לשאר השחקנים המופיעים ברשימה זו, שחקן ההתקפה הברזילאי ממש לא עזב את הרמות הגבוהות בשלהי הקריירה. בגיל 25, לאחר ארבע שנים במדי צ'לסי בפרמייר-ליג והבטחות רבות - הדהים אוסקר את כולם שעבר לליגה הסינית החלשה.
60 מיליון ליש"ט שילמו הסינים לבלוז על מנת להנחית את מי שנחת בסטמפורד ברידג' כהבטחה גדולה, וגם החל בצורה נפלאה. עם הזמן החל אוסקר לאבד את מקומו בהרכב של צ'לסי, ובאמצע עונת 2016/17 ממש על סף סיום שנת 2016 בוצע המהלך המפתיע - והברזילאי עבר לבירת סין.
המעבר של אוסקר לליגה הסינית שינתה את התפישה, לפיה שחקני כדורגל בכירים מגיעים לליגה הזו רק בשביל להעביר בה כמה עונות עד סיום הקריירה תמורת סכומי כסף גדולים. מאותו רגע, כמו הכדורגלנים מהשורה הראשונה בכדורגל העולמי שנחתו בסין בשיא הקריירה עלתה משמעותית עם שמות כמו אקסל ויטסל, האלק, מוסא דמבלה, סטפן אל-שעראווי ועוד.
5 צפייה בגלריה
אלסנדרו דל פיירו
אלסנדרו דל פיירו
אלסנדרו דל פיירו
(צילום: AP)

אלסנדרו דל פיירו

מיובנטוס לסידני FC האוסטרלית (2012)
אחד השחקנים האהובים ביותר בתולדות יובנטוס, המועדון המעוטר באיטליה ואחד המעוטרים באירופה, לא זכה לסיים את הקריירה במועדון לו נתן הכל. 19 שנה שיחק דל פיירו בגברת הזקנה. הוא עלה איתה לגדולה, זכה באליפויות, בליגת האלופות ולא נטש את הספינה כשהקבוצה הורדה ליגה בשל פרשת הקאלצ'ופולי (הטיית המשחקים), שב עמה לסרייה A וזכה איתה בעונתו האחרונה בקבוצה באליפות שהחלה את רצף של תשע זכיות.
כל זה לא הספיק ל"נסיך" כדי לפרוש במדי יובנטוס, ובגיל 37 עזב לראשונה את איטליה וחתם דווקא בסידני FC מהליגה האוסטרלית. דל פיירו לא הרוויח סכום עתק בקבוצתו החדשה - שני מיליון אירו לעונה בסך הכל (הסכומים אז היו גבוהים בהרבה) - אך הוא התעקש על מעבר לסידני (דחה את ליברפול) והעביר שם שנתיים במהלכן כבש 24 שערים ב-48 הופעות בליגה המקומית, ואף מונה לקפטן.
בתום שנתיים באוסטרליה עזב דל פיירו את סידני וחתם למשך ארבעה חודשים בדלהי דינמוס מהליגה ההודית. בסיום התקופה בהודו תלה דל פיירו את הנעליים ופרש סופית. מבחינת ליבם של אוהדי הביאנקונרי - הוא מעולם לא עזב.
פורסם לראשונה: 09:00, 01.01.23