ההפיכה המקצועית של לואיס אנריקה בפ.ס.ז' מתרחבת והולכת. ניימאר, שכבר הודיע על רצונו לעזוב, ומרקו וראטי הם שניים מתוך חמישה שחקנים שהיוו חלק מהשלד המרכזי במועדון העל הצרפתי שהמנג'ר הספרדי הודיע להם שהם יכולים לחפש לעצמם קבוצה כבר בקיץ הנוכחי. מעל כל אלה מתנוסס, כידוע, מעמדו של קיליאן אמבאפה, כשהקשר בין הצדדים הגיע אל סופו, ורק נותרה השאלה מתי ובאיזה אופן הוא יסתיים.
כזכור, עוד לפני כל אלה החלו הסדקים בשושלת הפריזאית של העונות האחרונות עם העזיבה של לאו מסי לאינטר מיאמי. החזית הזועמת מול החלוץ הצרפתי הייתה הפרק השני בהפיכה הגדולה, וההודעה של אנריקה לניימאר, וראטי, הוגו אקיטיקה, חואן ברנאט ורנאטו סאנצ'ס שהם מחוץ לתוכניות שלו, כבר נראית כמו השלמת הפאזל עבור אלה שעוד לא זיהו את המגמה.
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
הפרידה הפכה להדדית. ניימאר
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מרקו וראטי
מרקו וראטי
גם כן נקרא לשיחה. וראטי
(צילום: רויטרס)
באתר הצרפתי RMC Sport טוענים היום (רביעי) כי שיחות כבר התקיימו עם החמישה, כשכל שחקן קיבל הודעה אישית על מעמדו. על פי אותם פרסומים ניימאר סירב בתחילת השבוע לעזוב, אבל ככל שנקפו הימים הרצון הפך להדדי, בעקבות הצעה של כ-80 מיליון אירו לעונה שקיבל מאל הילאל הסעודית. עם זאת, נראה כי התשלום שדורשת פ.ס.ז' עבור ניימאר (150 מיליון אירו לעונה) יחסל את העסקה.
לפני מספר ימים פורסם כי ניימאר מעוניין לחזור לברצלונה, אולם לקאמבק כזה יהיו כמה בעיות ובראשן הצרות הכלכליות בהן נמצאים הקטלאנים, שלא יכולים לשלם לו שכר כל כך גבוה (30 מיליון אירו לעונה) וגם לא דמי העברה לפריז סן ז'רמן. ניימאר בן ה-31 יצטרך לקצץ משמעותית בשכרו ולקוות שפריז תוותר על דמי העברה, ובעוד כבר דווח כי הברזילאי יסכים להפחית בדרישותיו, לא נראה סביר כי אלופת צרפת תלך לקראת הקבוצה של צ'אבי.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
מי ימצמץ ראשון? אמבאפה
(FRANCK FIFE/AFP)
ומה קורה בגזרת אמבאפה? החלוץ כבר תקופה ארוכה לא נוטל חלק באימוני הקבוצה, ומצדו הוא ממשיך לסרב לחתום על הארכת חוזהו, גם תמורת סעיף שחרור "צנוע" של כ-200 מיליון אירו. בינתיים, פריז גם הסכימה להצעות מצד קבוצה סעודית וקבוצה אנגלית שמעוניינות בשירותיו של השחקן אבל מאחר שאמבאפה מכוון לריאל מדריד, הצדדים עדיין תקועים אחד עם השני. כשנותרו ימים ספורים לקראת פתיחת העונה, הבהירו בפ.ס.ז' שלא יהססו בנשק יום הדין עליו הצהירו עוד לפני: "אם הוא יישאר, הוא לא יראה אפילו דקת משחק אחת".