בעוד בסרייה א' דוהרת נאפולי לאליפות שלישית בתולדותיה וראשונה ללא דייגו ארמנדו מראדונה, עם יתרון של 18 נקודות על פני אינטר השנייה, אתמול (רביעי) אותתה הקבוצה של לוצ'אנו ספאלטי ליריבותיה כי היא יכולה להגיע רחוק גם במסגרת ליגת האלופות. נאפולי הביסה 0:3 את איינטרכט פרנקפורט באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה ועלתה לרבע הגמר לראשונה בתולדותיה, בתום 0:5 מהדהד בסיכום שני המפגשים.
המצטיין של נאפולי אתמול וכנראה גם בעונה כולה הוא ויקטור אוסימן, החלוץ הניגרי בן ה-24 שפשוט לא מפסיק לכבוש. ב-28 הופעות העונה, הוא מעורב ב-27 שערים (23 כיבושים וארבעה בישולים), כשאתמול הוא חגג עם צמד. בכך הפך לשחקן נאפולי הראשון אי פעם שמבקיע בשני המשחקים בשלב נוקאאוט אירופי. בחמש הליגות הבכירות, רק מרקוס רשפורד (15) כבש יותר שערים ב-2023 מאשר אוסימן. "אנחנו רוצים ליהנות מהרגע ולהסתכל קדימה. זה ניצחון נהדר, כתבנו מחדש את ההיסטוריה של המועדון הזה", חגג אוסימן בסיום. "אנחנו ממשיכים לחלום ולא שמים לעצמנו גבולות. אנחנו הולכים אחרי המאמן שלנו ומסתכלים קדימה".
2 צפייה בגלריה
שחקני נאפולי חוגגים
שחקני נאפולי חוגגים
ממשיכים לחלום. שחקני נאפולי חוגגים בסיום
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
אוסימן חוגג
אוסימן חוגג
לא מפסיק לכבוש. אוסימן חוגג
(צילום: AFP)
נאפולי הצטרפה למילאן ואינטר שכבר עלו לרבע הגמר, ולראשונה זה 17 שנים שלוש קבוצות איטלקיות ישחקו בין שמונה האחרונות של ליגת האלופות (לאנגליה יש שתי נציגות, ולספרד, גרמניה ופורטוגל יש אחת). אגב, ה-0:5 בסיכום שני המשחקים הוא הניצחון הגדול ביותר של קבוצה איטלקית בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות, יחד עם ה-0:5 של יובנטוס על סלטיק בעונת 2012/13 וה-0:5 של מילאן על אינטר ב-2004/05.
נאפולי גם הפכה לקבוצה האיטלקית הראשונה שמנצחת בשבעה משמונת המשחקים הראשונים שלה בעונה אירופית. בשלב הבתים היא סיימה ראשונה בביתה עם 15 נקודות אחרי שהביסה 1:4 את ליברפול, ו-1:4 ו-1:6 את איאקס. למעשה, המשחק היחיד בו לא ניצחה בליגת האלופות היה כבר אחרי שהבטיחה עלייה מהמקום הראשון, כשהפסידה 2:0 לליברפול במחזור האחרון. בסך הכל היא כבשה כבר 25 שערים העונה במפעל - הכי הרבה מבין כל הקבוצות.
ברבע הגמר, תוכל נאפולי לפגוש את אחת מהיריבות הבאות: מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד, באיירן מינכן, צ'לסי, מילאן, אינטר, ובנפיקה ליסבון. מה שבטוח הוא שאף אחת מהן לא מייחלת לפגוש אותה.