הכוכב האדום תסיים מחר (רביעי, 22:00) את דרכה באירופה במשחק הבית נגד מנצ'סטר סיטי במסגרת המחזור השישי של שלב הבתים של ליגת האלופות. היום (שלישי) ערך מאמן הקבוצה ברק בכר מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות וכפי שכבר עשה בעבר, גם הפעם התייחס המאמן הישראלי למצב בארץ.
"יש לי אורח חשוב מחר. ילד אהוב, בן 12, שמו איתן יהלומי - שנחטף על ידי חמאס והוחזק בשבי במשך 52 יום", סיפר בכר. "מחר הוא יגיע למשחק עם אמא שלו, עם אחותו אבל לא עם אביו, שעדיין מוחזק בעזה. אני מספר את זה כי איתן יהלומי הוא אוהד גדול של מנצ׳סטר סיטי - ומחר יש לנו דיל, שלא יהיה עצוב אם ננצח במשחק".
1 צפייה בגלריה
בכר
בכר
יארח מחר את איתן. בכר
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)
אחרי 52 יום בשבי חזר איתן יהלומי בן ה-12 סוף-סוף לארץ והתאחד עם אמו בת שבע, עם אחותו הקטנה יעל (10) ועם האחות השנייה, תינוקת בת שנה ותשעה חודשים. אביו אוהד, שהגן על משפחתו באותו בוקר ארור ב-7 באוקטובר, נורה על ידי המחבלים ונחטף אחר כך, לא שב איתו. איתן קיבל בשבוע שעבר חולצה חתומה של פיל פודן - השחקן האהוב עליו - והזמנה ממנכ"ל מנצ'סטר סיטי להגיע לצפות בקבוצה במשחק ביתי.
כזכור, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק בלייפציג בליגת האלופות ב-7 בנובמבר, בכר תקף בעוצמה את השתיקה של עולם הכדורגל לגבי מה שקורה בארץ: "בכדורגל תמיד מדברים על שלום וכבוד, ואני שואל איפה הכבוד ל־1,400 אנשים שנרצחו? משפחות שלמות? בחורות שנאנסו? נשים בהריון נרצחו. נחטפו מאות, ילדים, נשים, מבוגרים שצריכים תרופות. איך אתם מתעלמים מזה? הרבה מהנרצחים אוהדי ברצלונה, ריאל, סיטי. ליברפול לא כיבדה את המוות שלהם. עולם הכדורגל מאוד איכזב. ואני תוהה: זה הכל כסף? כסף יכול לקנות ערכים?".

משחק לפרוטוקול בלבד

הכוכב האדום - שעלתה העונה אוטומטית לליגת האלופות - תסיים במקום האחרון בבית 7 גם אם תפתיע ותנצח מחר, ומנצ'סטר סיטי כבר הבטיחה את המקום הראשון, כך שמדובר במשחק לפרוטוקול בלבד. "כאן יש לנו יותר סיכוי מאשר במשחק במנצ'סטר", הוסיף בכר. "שיחקנו טוב בכל המשחקים בקמפיין, אבל בחוץ לא הצלחנו לקחת נקודות ומחר אנחנו נשחק בשביל לקחת עוד שלוש".