אחרי תיקו מאכזב במחזור הראשון מול ראיו וייקאנו, ברצלונה התפוצצה אמש (ראשון) עם 1:4 מרשים על ריאל סוסיאדד. כוכב הערב היה רוברט לבנדובסקי שחגג יום הולדת 34 וכבש צמד שערי בכורה בליגה הספרדית.
"עבדנו קשה והיינו נחושים לנצח", אמר החלוץ הפולני בסיום, "זה היה רק עניין של זמן עד שנבין אחד את השני יותר טוב ונתחבר כמו שאנחנו רוצים, אני בטוח שנגיע לשם. אני מקווה לכבוש המון שערים עבור בארסה, ומקדיש את השערים היום לאבא שלי, שצופה בי מלמעלה. יש פה שילוב טוב בין ותיקים לצעירים, אני מרוצה בברצלונה".
2 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לבנדובסקי. מרוצה
(צילום: AFP)
חברו לקבוצה, פדרי, החמיא: "לבנדובסקי בן 34? הוא משחק כמו בן 20. מדהים לראות איך הוא מתאמן ומדהים לראות את השערים שהוא כובש. זה פשוט משוגע לראות אותו. הוא עוזר לנו מאוד. זה היה משחק חשוב אחרי התיקו מול ראיו וייקאנו, רצינו מאוד לנצח ואני שמח שזה קרה".
בתקשורת הספרדית פירגנו לקבוצה של צ'אבי. "יש לברצלונה קבוצה נהדרת", כתבו בעיתון "מארקה", "לבנדובסקי העניק לעצמו מתנת יום הולדת נחמדה. סוסיאדד לא התמודדה עם העומק של ברצלונה".
2 צפייה בגלריה
לבנדובסקי ופדרי
לבנדובסקי ופדרי
לבנדובסקי ופדרי. "הוא נראה כמו בן 20"
(צילום: גטי אימג'ס)
המאמן עצמו אמר: "ניצחנו במגרש שקשה לנצח בו, היינו רגועים והצלחנו לעשות את מה שעשינו. זה היה ניצחון חשוב בשבילנו, על זה אנחנו עובדים באימונים. אנחנו צריכים להיות עקביים במשחק שלנו ולהאמין בעצמנו, בגדול אני מרוצה". צ'אבי התייחס לכך שעבר למערך מאוד התקפי במחצית השנייה: "היינו צריכים לקחת סיכונים כדי לנצח, אז עשיתי שינוי טקטי. אנחנו נשחק בכמה שיטות העונה, גם בשיטות שראיתם היום. בסופו של דבר, זה השתלם לנו וניצחנו". המאמן התייחס לכך שהבלם ז'ול קונדה עדיין לא נרשם לסגל בשל עניינים פיננסיים: "מפריע לי שהוא עדיין לא איתנו".
בתקשורת הספרדית ממשיכים לעסוק באפשרות שקשר מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה יגיע לברצלונה. הקשר נחת בספרד לקראת משחק הידידות של מנצ'סטר סיטי מול ברצלונה בקאמפ נואו, הוא חילק לאוהדים חתימות אבל לא רמז באשר לעתידו. בתקשורת נטען שהוא כבר מחפש בית בברצלונה, אבל המו"מ בין המועדונים עוד רחוק מסיכום. עוד שחקנים שהוזכרו בהקשר של ברצלונה בימים האחרונים הם המגנים הקטור ביירין מארסנל וחאבי גלאן, מגן סלטה ויגו.