שחקנים, מאמנים ושופטים מהסרייה א' נקטו בסוף השבוע עמדה נגד אלימות כלפי נשים - כאשר נראו עם סימן אדום על הלחיים במשחקי המחזור האחרון. הסימן - שאמור לייצג סימן שפתון - הוא חלק מקמפיין שנקרא "מראים לאלימות כלפי נשים את הכרטיס האדום", בעזרתו בין היתר ציינו האיטלקים את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים - שחל ביום שבת האחרון.
המחווה הגיעה כשברקע ישנו זעם גדול ברחבי המדינה לאחר שגבר איטלקי שהואשם ברציחת חברתו לשעבר הוסגר מגרמניה. התקרית הובילה להפגנות גדולות ברחבי איטליה, שבה בממוצע אישה אחת נרצחת כל שלושה ימים.
5 צפייה בגלריה
מוריניו
מוריניו
חלק מקמפיין שנקרא "מראים לאלימות כלפי נשים את הכרטיס האדום". מוריניו עם הסימן האדום
(צילום: Alberto PIZZOLI / AFP)
5 צפייה בגלריה
אלף אלמאס
אלף אלמאס
אלף אלמאס מנאפולי עם הסימן האדום
(צילום: REUTERS/Alberto Lingria)
5 צפייה בגלריה
טומאסו פובגה
טומאסו פובגה
טומאסו פובגה ממילאן עם הסימן האדום
(צילום: AP Photo/Luca Bruno)
5 צפייה בגלריה
ולאחוביץ'
ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ' מיובנטוס עם הסימן האדום
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)
5 צפייה בגלריה
פיולי
פיולי
מאמן מילאן סטפנו פיולי עם הסימן האדום
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)
"בקרב הזה, שמשפיע עלינו מאוד, חשוב לגרום לכל הנשים להרגיש שהן לא לבד ושבכל עת הן יכולות וחייבות לבקש עזרה", אמר לפני המחזור פאולו דאל פינו, נשיא הסרייה א'. "הסרייה א' נמצאת בחזית נגד התופעה הדרמטית והבלתי מתקבלת על הדעת הזו, ומקדמת זו השנה החמישית ברציפות קמפיין שהפך לבינלאומי. עולם הכדורגל יכול לשחק תפקיד חשוב ומכריע בהעברת מסרים חזקים להעלאת המודעות, אז תודה גדולה לשחקנים, הצוות הטכני והשופטים שיהיו עם סימן אדום על הפנים, כדי להראות את מחויבותם נגד כל הצורות של אלימות נגד נשים ולהוות דוגמה לכל האוהדים".
שמו של ז'וזה מוריניו היה כמובן מהבולטים שנראו עם הסימן האדום, במהלך ה-1:3 של קבוצתו רומא על אודינזה. אלף אלמאס, שכבש עם את שער הניצחון ב-1:2 של נאפולי על אטלאנטה, סימן גם צורה של לב עם ידיו.