גם ברצלונה וגם ריאל מדריד כבשו לפני מספר ימים שער שוויון דרמטי בליגת האלופות, בתוך תוספת הזמן. רוברט לבנדובסקי נגח את ה-3:3 של בארסה מול אינטר בקאמפ נואו, אנטוניו רודיגר שילם בפציעה כואבת על ה-1:1 של ריאל מול שחטאר דונייצק. אבל איזה הבדל של יום ולילה בין התוצאות הללו.
אלופת אירופה ריאל שוב ביססה את מעמדה כקבוצה שמסרבת להפסיד באירופה עם עוד קאמבק מאוחר כמיטב המסורת, והבטיחה את מקומה בשמינית הגמר. עבור ברצלונה אלו היו כוסות רוח למת - הנקודה הותירה סיכוי תיאורטי לעקוף את אינטר, אבל הוא בעיקר תיאורטי. כמו שאמר המאמן השבור צ'אבי אחרי המשחק: "לא נשארה הרבה תקווה, לא מגיע לנו להיות בליגת האלופות". שנה שנייה ברציפות, ברצלונה לא תעבור את שלב הבתים.
6 צפייה בגלריה
בנזמה ולבנדובסקי
בנזמה ולבנדובסקי
קרב כוכבים חדש. בנזמה ולבנדובסקי
(צילום: AP)
אבל הפלא ופלא, בליגה נראה שמצב הרוח הפוך. בדיוק בזמן לשמחת תורה, הברנבאו יארח היום (ראשון, 17:15 בערוץ one) קלאסיקו מבטיח במיוחד, ריאל השנייה מול ברצלונה הראשונה, שוות בנקודות ומחפשות לברוח זו מזו. אבל בעוד ברצלונה במומנטום מצוין בזירה המקומית, ריאל לא נראתה טוב במחזורים האחרונים ובקושי הצליחה להוציא את הנקודות שלה.
האמת היא שמאז ימי לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הטירוף הבינלאומי המוחלט סביב המפגש קצת נרגע, אבל אלו תנאי פתיחה מדהימים עבור משחק שיכול להפוך, ובכן, לקלאסיקה. ובמקום ארגנטינאי ופורטוגלי יש לנו דו-קרב אחר של אגדות – פולני וצרפתי, רוברט לבנדובסקי וקארים בנזמה. שניהם כבר בני 34, אבל היה שווה לחכות להתמודדות הזו. שילובים היסטוריים של פולין וצרפת הולידו את המוזיקה הנפלאה של המלחין פרדריק שופן ואת התגליות המדעיות של מארי קירי. קונצרט במדריד או פיצוץ בהתנגשות חומרים? אנחנו קונים את שתי האופציות.
6 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל וברצלונה
אוהדי ריאל וברצלונה
תהיו בטוחים, גם ביציעים הולך להיות טירוף. אוהדי ריאל וברצלונה
(צילום: gettyimages)
רגע לפני המשחק, נחלק את ההכנות לשתיים עבור כל קבוצה: כדור ברשת וכדור נגד כאב ראש.

ריאל מדריד: לא מרשימה, לא מפסידה

כדור נגד כאב ראש: איפה להתחיל? בנזמה עוד לא כבש מאז שחזר מחודש של פציעה; רודיגר עלול להישאר בחוץ אחרי שנפגע במהלך השער מול דונייצק; ההגנה היציבה בדרך כלל ספגה בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. בכל המקרים מדובר בסיבות לדאגה, אבל הראשונה נראית כמו הבעייתית ביותר עבור המאמן קרלו אנצ'לוטי. ריאל חיה על היכולת להבקיע את השער ההוא שמכריע משחקים צמודים, וזה מה שהצרפתי עושה מצוין. הוא זה שמכניס תוכן בתוך הרוח העיקשת הזו, כפי שבא לידי ביטוי בצמד המנצח שלו ב-1:3 מול אספניול – בדקה ה-88 ובתוספת הזמן. זה קרה ב-28 באוגוסט, ואלו היו השערים האחרונים שלו.
6 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
עוד לא כבש מאז שחזר מחודש של פציעה. בנזמה
(צילום: AP)
אנצ'לוטי היה כל כך נואש לשער מול שחטאר, שבדקות הסיום הבלם הענק רודיגר נשלח לשחק בהתקפה וגם היה זה שהבקיע בסופו של דבר. זה לא יקרה בכל פעם, והמשחק הזה יהיה על הכתפיים של ויניסיוס ורודריגו, שמספקים פתיחת עונה חזקה.
כדור ברשת: ריאל באמת בכושר פחות טוב, אבל בסופו של דבר יש אמת אחת ברורה - היא עוד לא הפסידה העונה, וניצחה בכל משחקיה פרט לשתי תוצאות תיקו בשבועיים האחרונים.
6 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
ריאל שלו עוד לא הפסידה העונה. אנצ'לוטי
(צילום: AP)
לא הרבה השתנה מהשנה הקסומה הקודמת בכל הנוגע לקשיים שריאל מערימה על היריבות שלה. למרות שקאסמירו עזב, אדוארדו קמאבינגה ואורליאן צ'ואמני הצעירים והפיזיים תורמים המון במרכז השדה, וגם בלי רודיגר ריאל חזקה מאוד בחלק האחורי. לא מרשימה? בסדר, את זה תשמרו לציונים ולקבוצות הפנטזי. בשורה התחתונה מדובר בקבוצה שהפסידה בפעם האחרונה במשחק רשמי לפני חמישה חודשים.

ברצלונה: לבנדובסקי לוהט, ההגנה מתקררת

כדור נגד כאב ראש: אחרי שההגנה שלה הפכה לבדיחה והבליטה בעיקר את השוער הנואש מארק-אנדרה טר-שטגן שעמד תחת הפגזה קבועה, ברצלונה ביצעה מהפך מדהים העונה. בשמונה מחזורים היא ספגה רק פעם אחת ונראה היה שאינפוזיית הבלמים עשתה את העבודה. אבל לצ'אבי יש כעת צרה כפולה שכביכול סותרת את עצמה: יש לו במרכז ההגנה יותר מדי אופציות ופחות מדי אופציות.
6 צפייה בגלריה
טר שטגן
טר שטגן
מעל כולם בבארסה. טר שטגן
(צילום: gettyimages)
למה הכוונה? רונלד אראוחו, ז'ול קונדה ואריק גרסיה נראו כמו הבלמים המרשימים בסגל, אבל המצב הידרדר מאז הפציעה של הראשון (שיחמיץ גם את ההופעה של נבחרת אורוגוואי במונדיאל), ובארבעת המשחקים בלעדיו הדברים לא נראו אותו דבר; קונדה בספק רציני למשחק אחרי שהיה מושבת גם הוא במשך תקופה; וגרסיה מנסה להסתדר עם ציוותים שונים ומשונים של צ'אבי, שאפילו ניסה את המגן מרקוס אלונסו כבלם. מי שפתח לצידו מול אינטר היה ג'רארד פיקה, שנראה פשוט נורא. אז כן, יש לצ'אבי הרבה שמות, אבל מעט שמות שניתן לסמוך עליהם כרגע.
כדור ברשת: בסוף יולי, כשהקיץ עוד היה צעיר ולא היה ברור לאן נושבת הרוח אחרי כל השינויים, ברצלונה וריאל נפגשו למשחק ידידות בלאס וגאס. הרבה חילופים, הרבה שחקנים שהיו צריכים ללמוד קצת על הסביבה החדשה, אבל בעיקר בברצלונה. ריאל שיחקה בהרכב כמעט מלא, פרט לבנזמה, והפסידה 1:0 משער של ראפיניה. זו הייתה דוגמה טובה להתפתחות של משחק כשריאל לא נהנית מהגולים של הצרפתי, וגם המשך מסוים לקלאסיקו הקודם בברנבאו, כשברצלונה חגגה את הרגע היפה ביותר במהלך עונת המשבר שלה עם 0:4 ענק.
6 צפייה בגלריה
צ'אבי מאמן ברצלונה
צ'אבי מאמן ברצלונה
יש לו הרבה שמות בסגל, אבל מעט שניתן לסמוך עליהם כרגע. צ'אבי
(צילום: ettyimages)
אותו משחק ידידות שימש גם כבכורה של רוברט לבנדובסקי, שהחדות שלו מדהימה. המספרים של ארלינג הולאנד הם כרגע משהו שאי אפשר לגעת בו, אבל צריך לזכור שגם הפולני מפציץ - 14 שערים עד כה בכל המסגרות – ובקלאסיקו הרשמי הראשון שלו, אחרי אכזבה בצ'מפיונס ועם מומנטום מסוים שנוטה לטובת ברצלונה, הוא יכול לכבוש את מדריד.
לא להחמיץ - בסיום המשחק: תקציר הקלאסיקו הגדול בין ריאל מדריד לברצלונה ב-ynet
פורסם לראשונה: 08:01, 16.10.22