אין ספק שהיום הזה ייזכר בספרד לנצח בזכות ההישג ההיסטורי שנרשם על המגרש - הזכייה של הנבחרת הלאומית בגביע העולם לכדורגל נשים, לאחר ניצחון 0:1 על אלופת אירופה, אנגליה. אולם אל הזיכרון הזה הצטרף אירוע מביך במיוחד, שאף הוא לא יימחה כל כך מהר מהזיכרון הלאומי.
נשיא ההתאחדות של הכדורגל בספרד, לואיס רוביאלס, צולם כשהוא מנשק את כוכבת נבחרת ספרד, ג'ני הרמוסו, על שפתיה, תוך שהוא אוחז בפניה. זה קרה בטקס הרשמי על הפודיום, באצטדיון בסידני, כשמצלמות העולם מלוות כל תנועה ותנועה על הבמה.
1 צפייה בגלריה
שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו
שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו
"לא אהבתי את זה". ג'ני הרמוסו
(REUTERS/Amanda Perobelli)
רוביאלס עמד על הפודיום לצד מלכת ספרד לטיציה, כמשתתף פעיל בחלוקת המדליות לזוכות בטורניר. כמובן שהרשתות החברתיות הוצפו בתגובות זועמות בעקבות התנהגותו של הנשיא.
אחת העיתונאיות במדינה כתבה: "אני לא זוכרת שרוביאלס חגג ככה עם ג'ורדי אלבה כשספרד זכתה בליגת האומות". מגישת הטלוויזיה הספרדית, קלודיה קרולינה, תיארה את מעשיו של רוביאלס כ"בלתי ייצוגיים" ו"מוגזמים". צייצן אחר סיכם: "אני לא מבין מה מהות היחסים בין רוביאלס לג'ני, אבל אין ספק שמדובר במעשה תמוה".
כשהרמוסו עצמה נשאלה על האירוע, היא ענתה בקצרה ובלי להתבלבל: "לא אהבתי את זה".
השערוריה הזו מצטרפת לסערה נוספת שליוותה את אלופת העולם הטרייה, שקטפה את התואר למרות האיבה בין השחקניות למאמן, חורחה וילדה. בספטמבר האחרון לא פחות מ-15 שחקניות בסגל הודיעו כי לא יתייצבו יותר לשירות בינלאומי אם וילדה יישאר בתפקידו. רובן הגיעו מברצלונה, מה שיצר רחש על קרע אפשרי בינן לבין נציגות ריאל כפי שנבחרת הגברים חוותה בעבר.
השחקניות טענו כי התנהלותו של המאמן היא "רעילה" וגם ביקרו את עבודתי המקצועית. הביקורות התייחסו לתפקוד שלו במהלך המשחקים, לאווירה בחדר ההלבשה ולטיפול של הצוות בפצועות. הן אף טענו במייל שנשלח להתאחדות כי המשך הפעילות תחת וילדה יפגע בבריאותן הפיזית והנפשית.
לאורך הטורניר ניכר הריחוק בין וילדה לבין שחקניותיו, שלאחר הזכייה הערב התרחקו ממנו וחגגו בנפרד מצוות האימון. גם לאחר הניצחון ברבע הגמר בלטה לעין האיבה שרוחשות הכדורגלניות למאמן, כאשר לאחר המשחק הן התעלמו ממנו באופן מופגן.