ביום שישי הוא הדהים את העולם וחתם באל-נאסר הסעודית, באחד המהלכים המפתיעים שהיו בעולם הכדורגל בשנים האחרונות, אתמול (שני) הוא נחת עם מטוסו הפרטי בריאד והתקבל עם זרי פרחים וילדים סעודים אוהדי הקבוצה - והיום (18:00 שעון ישראל) כריסטיאנו רונאלדו יוצג באופן רשמי כהחתמה הגדולה ביותר בתולדות הליגה הסעודית, והכדורגל הערבי בכלל.
בהמשך היום צפוי גשם בריאד, אך זה לא השפיע על הסעודים שחטפו במהרה את כל הכרטיסים (שעלו 15 ריאל סעודים, שהם שווי ערך ל-14 שקלים) להצגה הרשמית שתיערך באצטדיון של אל-נאסר, מרסול פארק, שמכיל 25,000 מושבים. לפי הדיווחים, יותר מ-100,000 אנשים חיכו ברשימת ההמתנה כדי לשים את ידם על כרטיס.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו לאחר נחיתתו בסעודיה
כריסטיאנו רונאלדו לאחר נחיתתו בסעודיה
רונאלדו עם ילדים אוהדי אל-נאסר לאחר נחיתתו בסעודיה
(AFP)
4 צפייה בגלריה
שלט ברוכים הבאים כריסטיאנו רונאלדו בריאד
שלט ברוכים הבאים כריסטיאנו רונאלדו בריאד
הרחובות כבר מוכנים. שלט של רונאלדו בריאד
(צילום: AFP)
אם זה עוד לא היה מובן, סעודיה פשוט בטירוף מוחלט מהגעתו של רונאלדו, ותעיד על כך יותר מכל העובדה כי לפני עסקת רונאלדו חשבון האינסטגרם של אל-נאסר עמד על 860,000 עוקבים והיום הוא כבר עומד על 7.4 מיליון. ביום ראשון הוציאה אל-נאסר כ-5,000 חולצות של הכוכב, והן נחטפו תוך כשעה. לפי דיווחים, אל-נאסר צפויה להכניס 100 מיליון יורו ממכירת חולצות בלבד. היריבה הגדולה של קבוצתו החדשה של רונאלדו, אל-הילאל, לא נשארה אדישה לכל החגיגה שמסביבה והוציאה חולצות של לאו מסי למכירה.
מתבלבל: ילד לבוש בחולצה של היריבה אל-הילאל מצטלם עם חולצה של רונאלדו
ומה לגבי הופעת הבכורה במדים הצהובים-כחולים? יכול להיות שבסעודיה ייאלצו להיעזר בסבלנות בעניין הזה, והסיבה לכך היא השעיה של רונאלדו מתקופתו במנצ'סטר יונייטד. בחודש אפריל, אחרי הפסד 1:0 לאברטון, רונאלדו הטיח טלפון של אוהד בן 14 שניסה לצלם אותו בירידה מהמגרש. בנובמבר, קצת אחרי תחילת המונדיאל כשהפורטוגלי כבר שוחרר מיונייטד, ההתאחדות האנגלית הודיעה כי בשל האירוע הוא מושעה משני משחקים וגם הוטל עליו קנס של 50 אלף פאונד. בהודעת ההתאחדות האנגלית גם נאמר שברגע שרונאלדו ימצא קבוצה חדשה הוא ירצה בה את ההשעיה. אם אכן כך הדבר, הבכורה של רונאלדו תהיה ב-21 בינואר במשחק הליגה מול אל-אתיפאק מהתחתית.
עוד לפני האירוע החגיגי, יעבור רונאלדו את החלק השני של הבדיקות הרפואיות שלו (החלק הראשון נעשה במדריד). החוזה של רונאלדו, למי שלא יודע, הוא עד 2025, אז כבר יהיה בן 40, והוא ירוויח 200 מיליון אירו לעונה.
הפורטוגלי בן ה-37 עזב את מנצ'סטר יונייטד בתחילת פגרת המונדיאל אחרי שלא הרבה לשחק במדיה העונה, ואחרי טורניר מאכזב מאוד מבחינתו שכלל גם ירידה לספסל במשחקי שמינית ורבע הגמר, החלוץ - שכבש לא פחות מ-701 שערים במהלך הקריירה - החליט לעזוב את הליגות הבכירות לראשונה מאז 2003 (אז עבר מספורטינג ליסבון למצ'סטר יונייטד) ולעבור ליעד מפתיע.
אל-נאסר היא היא אחת הקבוצות הגדולות בסעודיה, אם כי לא הגדולה ביותר, וזכתה בתשע אליפויות. היא נמצאת כרגע במקום הראשון עם 26 נקודות אחרי 11 משחקים, אך שיחקה משחק אחד יותר מאשר אל-שאבב שנמצאת במקום השני עם 25 נקודות. מלבד רונאלדו, ניתן למצוא בסגל הקבוצה מספר שמות של שחקנים מזדקנים שפעם שיחקו ברמות הגבוהות, ביניהם החלוץ הקמרוני וינסנט אבובקאר בן ה-30 (שכבש עבור נבחרתו את שער הניצחון ב-0:1 על ברזיל במונדיאל), הקשר האחורי הברזילאי לואיס גוסטאבו בן ה-35, והשוער הקולומביאני דויד אוספינה בן ה-34.
סעודיה מקווה שהגעת רונאלדו תעזור לה לזכות באירוח של מונדיאל 2030 ביחד עם מצרים, אחרי שראשי המדינה ראו איך אירוח הטורניר שם את קטאר על מפת הכדורגל העולמי. שר הספורט של סעודיה, הנסיך עבדול-עזיז, התראיין במהלך המונדיאל ל-BBC ואמר שהוא "ישמח" לראות את רונאלדו משחק בליגה הסעודית. "יהיה נהדר לראות אותו בליגה שלנו", אמר עבדול עזיז, "הוא ירים את הרמה של הליגה. מדובר גם במודל לחיקוי עבור ילדים ואוהדי כדורגל בסעודיה. אשמח מאוד אם זה יקרה".