כלי התקשורת בגרמניה ובקטאלוניה תמימי דעים: האנזי פליק הוא המועמד המוביל להחליף בסיום העונה את צ'אבי כמאמן ברצלונה. היום (שני) דיווח העיתונאי הבכיר של ה"בילד", כריסטיאן פאלק, כי פליק כבר החל ללמוד ספרדית ונערך לאפשרות שיקבל את התפקיד.
פליק בן ה-58 לא אימן מאז פיטוריו מנבחרת גרמניה בספטמבר 2023. הוא כשל עם המנשאפט במונדיאל בקטאר, כשלא הצליח לעבור כלל את שלב הבתים.
2 צפייה בגלריה
האנזי פליק מאמן נבחרת גרמניה
האנזי פליק מאמן נבחרת גרמניה
כבר למד ספרדית. פליק
(צילום: AFP)
קבוצתו האחרונה הייתה באיירן מינכן, אותה עזב בסיום עונת 2020/21 בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה, שמינתה במקומו את יוליאן נגלסמן. פליק זכור בעיקר כאיש שעמד על הקווים ב-2:8 המפורסם של באיירן על אותה ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות ב-2020.
בשלישי האחרון, לראשונה מאז ההודעה הדרמטית על כך שיעזוב את ברצלונה בסיום העונה, חשף צ'אבי כי החליט על הצעד כבר בקיץ האחרון, אך לא גילה לאף אחד. "ההחלטה התקבלה כבר לפני הרבה זמן כי לא מעריכים את העבודה שלנו מספיק. גיבשתי את זה כבר לפני פתיחת העונה הנוכחית", אמר.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
יעזוב בסיום העונה. צ'אבי
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
כשנשאל מי לא העריך מספיק את עבודתו - המועדון, התקשורת או אוהדים - צ'אבי ענה: "אני חושב שזה באופן כללי. זה יוצר שחיקה כשאתה חושב שמה שאתה עושה, לא מוערך. אני רוצה לסיים בטעם טוב ולחשוב על אוהדי ברצלונה. דקו וז'ואן לאפורטה צריכים להמשיך בפרויקט. זו ההחלטה הטובה ביותר עבור כולם".
צ'אבי מונה למאמן ברצלונה בנובמבר 2021, וב-121 משחקים תחת הדרכתו צברה הקבוצה 76 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-25 הפסדים. הוא הוביל את בארסה לזכייה באליפות ולזכייה בסופר קופה, שתיהן בעונה שעברה. כשחקן, הוא רשם 767 הופעות במדי ברצלונה, שני רק ללאו מסי. הוא זכה איתה בין היתר ארבע פעמים בליגת האלופות, שמונה פעמים באליפות ושלוש פעמים בגביע המלך.