1 צפייה בגלריה
צוותים בפעולות לאיתור שרידים
צוותים בפעולות לאיתור שרידים
זירת ההתרסקות של מטוס איתיופיאן איירליינס בחודש מרץ
(צילום: רויטרס)
מספר האנשים שנהרגו בהתרסקויות של מטוסים מסחריים גדולים צנח במהלך שנת 2019 ב-50 אחוזים יחסית לשנת 2018, זאת על אף ההתרסקות של מטוס הבואינג 737 מקס באתיופיה בחודש מרץ.
To70, חברה הולנדית לייעוץ בנושא תעופה, הודיעה כי במהלך השנה אירעו 86 תאונות שבהן היו מעורבים מטוסים מסחריים גדולים, מהן 8 תאונות קטלניות. בסך הכל נהרגו 257 בני אדם. בשנת 2018, לצורך השוואה, אירעו 160 תאונות, 13 מהן קטלניות, ו-534 בני אדם נהרגו.
אינפו
עוד מסרה החברה כי אירעו 0.18 תאונות קטלניות על כל מיליון טיסות, או במילים אחרות תאונה קטלנית אחת מכל 5.58 מיליון טיסות. מספרי ההרוגים כוללים נוסעים, אנשי צוות אוויר ואנשים על הקרקע שנפגעו בהתרסקות של מטוסים.
החברה ההולנדית ציינה עוד כי תעשיית התעופה השקיעה מאמצים משמעותיים ב-2019 כדי להתמקד באיומים עתידיים כגון רחפנים, אולם ההתרסקויות של מטוסי הבואינג 737 מקס הן תזכורת לכל שאנחנו צריכים לשמור את המיקוד שלנו על עקרונות הבסיס שהופכים את התעופה לבטוחה כל כך, כגון מטוסים שמתוכננים ובנויים היטב ואנשי צוותים מאומנים. המספרים לא כוללים הרוגים בטיסות צבאיות, טיסות אימון, טיסות פרטיות, טיסות מטען ומסוקים.

טסים יותר, מתרסקים פחות

רשות בטיחות התעופה הבינלאומית הודיעה כי 2019 הייתה אחת מהשנים הכי בטוחות בהיסטוריה של התעופה המסחרית. בשני העשורים האחרונים מספר מקרי המוות באסונות אוויריים ברחבי העולם צנח באופן דרמטי, וזאת בזמן שמספר הטיסות הלך ועלה. בשנת 2005, לדוגמה, נרשמו 1,015 מקרי מוות בתאונות שאירעו בטיסות מסחריות.
2017 הייתה השנה הכי בטוחה עם שתי תאונות קטלניות בלבד שבהן היו מעורבים מטוסים עם מנוע טורבו-פרופ. 13 בני אדם נהרגו אז ולא נרשמו התרסקויות במטוסי נוסעים גדולים.
בשבוע שעבר 12 בני אדם נהרגו כשמטוס מסוג פוקר 100 של חברת בק אייר הקזחית התרסק לאחר ההמראה סמוך לעיר אלמטי. בחודש מאי, מטוס סוחוי סופרג'ט 100 של חברת התעופה הרוסית אירופלוט עלה באש במהלך נחיתה בנמל התעופה במוסקבה, ו-41 בני אדם נהרגו.