חברת התעופה ארקיע, נפרדת מקווי הטיסה להודו בסוף פברואר 2020, ולא ברור אם הטיסות לתת היבשת יחודשו. מדובר בקווים לגואה ולקוצ'ין, שהושקו רק בפברואר אשתקד.
מהחברה נמסר כי: "הקווים הוכרזו מראש כעונתיים לתקופת החורף, ויחזרו בחורף הבא". בעת ההשקה, החברה אמנם הודיעה שהקווים לא יהיו פעילים בעונת הקיץ, עונת המונסונים, אך הטיסה האחרונה של ארקיע היא בתחילת מרץ בעוד שעונת החורף אצל רוב החברות מסתיימת דווקא בסוף מרץ.
4 צפייה בגלריה
קוצ'ין בקרלה, הודו
קוצ'ין בקרלה, הודו
הקווים יתחדשו? לא ברור. קוצ'ין, הודו
(shutterstock)
ברקע, מהדהד המשבר עמו מתמודדת ארקיע שנובע כתוצאה מסגירתו של שדה דב, מה שפגע קשות בהכנסותיה בעקבות ירידה בביקוש לטיסות החברה לאילת. אמש (ג') שלחה החברה מכתבי פיטורין לכ-100 עובדים מתוך 600, ומתכננת גם קיצוץ שכר רוחבי. עוד קודם לכן, החברה השהתה הזמנה של שני מטוסי "איירבוס" מדגם A330-900-0 - שהיו אמורים לאפשר לה לפתוח קו טיסה לניו יורק - זאת לאחר שבחודש אוקטובר האחרון סגרה את הקו לבנגקוק שפעל במשך שנה אחת בלבד. בנוסף, הודיעה על כוונתה למכור מטוס איירבאס חדש אותו רכשה השנה, כמו גם לבצע החזרה שמטוס אמברייאר לחברה ממנה חכרה אותו
4 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס של ארקיע
מטוס איירבוס של ארקיע
מטוס איירבוס של ארקיע
(צילום: דני שדה)
בטיסות הישירות מנתב"ג להודו, מתחרה ארקיע עם חברות התעופה אייר אינדיה ואל על, כשבשנה אחת טסים בקו הפופולרי למעלה מ-115 אלף נוסעים.

המחירים: ללא שינוי משמעותי

ומה השתנה, אם בכלל, במחירי ארקיע בעקבות הפסקת הטיסות להודו? לא הרבה. החברה השיקה את הקווים להודו במחירים של 250 דולר (לגואה) ו-300 דולר (לקוצ'ין) לכיוון כולל כבודה (טרולי ומזוודה), ובינתיים לא נראה כי ישנה תזוזה דרמטית מהמחירים הללו.
הטיסות לגואה יוצאות בימי שלישי, ומחיריהן נעים בין 495 דולר (הלוך-חוזר) ל-644 דולר. הטיסות יוצאות מנתב"ג במטוסי איירבוס 321 NEP LR, ואורכות כשבע שעות.
4 צפייה בגלריה
מפת הודו
מפת הודו
מפת הודו
(צילום: shutterstock)
בערוץ הטלגרם של "טיסות סודיות", העלו היום (ד') נתונים על הטיסות האחרונות הצפויות של ארקיע להודו. כך למשל, עבור טיסה שתצא ב-18 בפברואר 2020 ותחזור ב-3 במרץ 2020, ישלמו הנוסעים 495 דולר. מחירה של טיסת הלוך-חזור, בתאריכים 25-18 בפברואר 2020, תעלה 500 דולר. אופציה נוספת היא טיסה ל-28 לילות - מה-31-3 בדצמבר 2019 (כולל חנוכה), ב-644 דולר, וישנן עוד שבע טיסות נוספות המתוכננות להיערך בין דצמבר לפברואר 2020, בטווח מחירים דומה.
לקוצ'ין, יש למעלה מ-15 טיסות, שמחיריהן מתחילים ב-520 דולר ולרוב הן יוצאות מנתב"ג בימי ראשון. במחיר הזה, מצאנו כרטיס הלוך-חזור בין ה-23-8 בדצמבר הקרוב. בסכום זהה, תוכלו לרכוש כרטיס הלוך-חזור לתאריכים ה-27-8 בדצמבר.
4 צפייה בגלריה
הודו קצ'ין קרלה
הודו קצ'ין קרלה
יעד פופולרי: קוצ'ין, הודו
(צילום: shutterstock)
בטווח מחירים גבוה יותר העומד על 596 דולר, מצאנו טיסה לקוצ'ין היוצאת מהארץ ב-15 בדצמבר 2019 וחוזרת ב-17 בינואר 2020. כמו גם, ישנה אופציה של טיסה היוצאת ב-26 בדצמבר 2019 וחזרה ב-17 בינואר 2020, במחיר זהה.
ייתכן, אגב, שאם תמתינו מעט עם רכישת הכרטיס, הטיסות יוזלו. לפי מקורות בענף התיירות: "אלה בהחלט לא מחירי 'כסאח'. בעבר, היו סיטונאים שמכרו כרטיסי הלוך-חזור של ארקיע להודו, ב-300 דולר. ייתכן מאוד שהמחירים עוד יירדו".
חברת ארקיע נמצאת בבעלות קבוצת "ג'ודאש" של האחים נקש, שמחזיקה במלונות אורכידיאה, הרברט סמואל, סטאי ומלונות נוספים בישראל ובאירופה, כמו גם בנכסי נדל"ן ותעשייה רבים.