אם אתם מתכננים לטייל ביפן עם תקציב נמוך, אולי כדאי לכם להכיר את מלון אסאהי, או בשמו המלא באנגלית Business Ryokan Asahi, ששוכן בעיר פוקואוקה על החוף הצפוני של האי קיושו. המלון גובה רק דולר אחד עבור לילה בחדר מספר 8. יש רק בעיה קטנה – אתם תצולמו במשך כל הזמן שבו תהיו בחדר והסרטון יועבר בשידור חי בערוץ היוטיוב של המלון שנקרא One Dollar Hotel.
ב-CNN דווח כי טציה אינווה בן ה-27 החל לנהל את המלון של סבתו לפני כשנה. הוא חיפש דרכים להפיח רוח חדשה במקום והרעיון על התמחור המקורי של חדר 8 התגבש במוחו לאחר שיוטיובר בריטי ששהה במלון תיעד את עצמו בשידורים חיים ברשתות חברתיות.
2 צפייה בגלריה
מלון יפן Business Ryokan Asahi
מלון יפן Business Ryokan Asahi
וכך נראה המלון מבחוץ
(צילום מתוך אתר המלון)
י"זה פונדק דרכים מאוד ישן וחיפשתי מודל עסקי חדש", סיפר המלונאי הצעיר. "היינו צריכים להוסיף משהו מיוחד שכולם ידברו עליו". לדבריו, "לצעירים היום לא אכפת מפרטיות. חלק מהם אומרים 'אוקיי' כשהם נשאלים אם יסכימו שיצפו בהם במשך יום אחד".
לחשבון היוטיוב השאפתני של המלון יש יותר מ-1,000 מנויים וכשהוא יצבור יותר מ-4,000 שעות צפייה יוכל אינווה להוסיף מודעות ולהרוויח כסף בהתאם להקלקות.
השידור החי מועבר ביוטיוב ללא קול, כך שלא ניתן לשמוע מה נאמר בחדר. חוק נוסף קובע שאסור לכבות את האור. עירום? האורחים חייבים להיות לבושים, והם יכולים להחליף בגדים במלתחות המשותפות.
2 צפייה בגלריה
פוקואוקה יפן
פוקואוקה יפן
קו הרקיע של העיר פוקואוקה - סיבה נוספת לצאת מהחדר
(צילום: shutterstock)
ואם עד היום לא שמעתם על העיר פוקואוקה, אתם מוזמנים לערוך היכרות עם המקום דרך הכתבה על מסע קולינרי מעורר תיאבון שערכנו שם.