2 צפייה בגלריה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים של חברת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
חברת לופטהנזה מבטלת 1,300 טיסות בשל שביתה של דיילי החברה שהחלה אמש (יום ד') בשעה 23:00 ותימשך 48 שעות, זאת לאחר שניסיונות של הרגע האחרון למנוע את השביתה לא צלחו.
בלוח הטיסות של שדה התעופה בפרנקפורט, למשל, כבר הופיע אתמול בערב ביטול של טיסה שאמורה הייתה להמריא הבוקר (10:10) מפרנקפורט לתל אביב. גם הטיסה של היום אחר הצהריים מתל אביב לפרנקפורט בוטלה. נוסעים מישראל שטסים עם החברה גם ליעדים שמעבר לפרנקפורט ומינכן מתבקשים לבדוק בלוח הטיסות או בחברת התעופה לגבי הטיסה שלהם וטיסות ההמשך.
בעמוד הבית של נמלי התעופה של פרנקפורט ומינכן נרשמה הודעה כללית שבה נכתב כי בשל השביתה המתוכננת עליה הכריז איגוד UFO המייצג את דיילי חברת לופטהנזה החל מה-7 בחודש ועד ה-8 בחודש תהיה פגיעה בטיסות של החברה ובכלל זה ביטולים. "הנוסעים," נאמר בהודעה, "מתבקשים לפנות לחברת לופטהנזה כדי לבדוק את המצב הטיסה שלהם ובכלל זה כדי לקבל טיסה חלופית.

2 צפייה בגלריה
דיילת מטוס לופטהנזה
דיילת מטוס לופטהנזה
דיילת של חברת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
דיילי חברת התעופה לופטהנזה וכן דיילי חברות התעופה ג'רמנווינגס וסאן אקספרס הודיעו בתחילת השבוע באמצעות האיגוד המקצועי שלהם UFO כי הם יפתחו בשביתה נוכח סירוב הנהלת החברה להיענות לתביעות שלהם להעלאה בשכר ולשיפור בתנאי העבודה, זאת לאחר שלפני כחודש היו צפויים הדיילים לפתוח בשביתת אזהרה בת יממה וביטלו אותה לאחר שבצעד מפתיע ההנהלה הבטיחה להם העלאת שכר של 2 אחוזים.
אולם, לדברי נציגי האיגוד המקצועי, מיד לאחר ההחלטה לבטל את השביתה נוצר נתק בין הצדדים ולמעשה לא התקיימו כל מגעים, זאת כאשר הנהלת לופטהנזה אף הביעה ספקות לגבי הסטטוס החוקי של האיגוד.
חברת לופטהנזה גינתה את ההחלטה על השביתה ואמרה כי היא רואה אותה בחומרה. החברה הודיעה כי תפרסם לוח טיסות מיוחד לימי השביתה וכי היא מתנצלת בפני הנוסעים על הפגיעה בהם.
פורסם לראשונה: 20:30, 06.11.19