עבור אנשים רבים ברחבי העולם, תקופת הכריסמס היא זמן לבלות עם המשפחה, ליהנות מסעודות החג ולהמתין בקוצר רוח לביקור של סנטה קלאוס ומזחלת האיילים שלו בערב חג המולד. לעומת זאת, יש את אלו שבוחרים להשתתף במסורת חדשה שהחלה בשנים האחרונות ותופסת תאוצה במדינות רבות - במקום לחכות להגעתו של סנטה, הם מתחפשים לסנטה בעצמם, ויוצאים לרחובות העיר.
ולמי שאינם יודעים במה מדובר, נספר כי בשנים האחרונות, כאמור, מתקיימים ברחבי העולם “מרוצי סנטה”, שלרוב נועדו על מנת לגייס כספים ותרומות למטרות טובות, בהם משתתפים אלפי אנשים שמחפשים להעניק מעצמם לקהילה.
15 צפייה בגלריה
פינלנד
פינלנד
כך תחגגו את כריסמס כמו המקומיים: מרוץ סנטה בעיר רובניימי, פינלנד
(צילום: יח"צ)
מומחי חברת התיירות Booking.comv, בדקו יותר מ-29 מיליון יחידות אירוח הפועלות ביעדים בעולם בהם אפשר ליהנות ממרוץ סנטה הייחודי באווירת הכריסמס החגיגית. הנה הם לפניכם.

Las Vegas Great Santa Run - לאס וגאס, ארה”ב

בלאס וגאס, מחליפים את השלג בחול ויוצאים למרוץ הסנטה הגדול: רבים מנצלים את עונת החגים בחו"ל כזמן אידיאלי להעניק לאחרים - וזה בדיוק מה שהמשתתפים באירוע הזה עושים; כל הרווחים מהאירוע נתרמים לעמותת Opportunity Village, שעוזרת לאנשים עם מוגבלויות לחיות חיים מלאים.
15 צפייה בגלריה
מחליפים את השלג בחול: לאס וגאס
מחליפים את השלג בחול: לאס וגאס
מחליפים את השלג בחול: לאס וגאס
(צילום: shutterstock)
המעוניינים להצטרף לרצים המחופשים לסנטה, יכולים להגיע לנקודת ההתחלה של המרוץ שייצא מ-Fremont Street Experience ב-7 בדצמבר (שבת), בשעה 08:00 בבוקר.
15 צפייה בגלריה
לאס וגאס
לאס וגאס
SpringHill Suites Las Vegas Convention Centre
(צילום: יח"צ)
במרחק נסיעה קצרה מהמרוץ, בלב לאס וגאס, אפשר להתארח ב-SpringHill Suites Las Vegas Convention Centre, שנמצא במקום מרכזי ונוח במיוחד. משתתפי המירוץ המעוניינים להחזיר לעצמם את הקלוריות שאבדו במהלך הריצה, מוזמנים ליהנות מהתפריט האמריקאי העשיר שמוצע במסעדת המלון - Palette Gallery and Bistro - הכוללת מלבד המבורגר וצ'יפס, גם מגוון קוקטיילים.

Santa Claus Marathon - רובניימי, פינלנד

חובבי חגים וכושר, ייהנו במיוחד ממרתון הסנטה קלאוס שמתקיים ברובניימי (Rovaniemi) שבפינלנד. בין אם אתם מעדיפים ללכת או בין אם אתם נמנים על חובבי הריצה - תוכלו להשתתף במרתון המלא, בחצי המרתון או במיני-מרתון - המיועד לילדים - לבושים בבגדי סנטה, כמובן.
15 צפייה בגלריה
יפה שם עם סנטה ובלעדיו: פינלנד
יפה שם עם סנטה ובלעדיו: פינלנד
יפה שם עם סנטה ובלעדיו: פינלנד
(צילום: shutterstock)
נקודת ההתחלה של המרוץ, נמצאת בפארק השעשועים האייקוני המכונה "הכפר של סנטה קלאוס". אגב, החגיגה הכיפית, לעומת יתר המרוצים ברשימה הנערכים בסמוך לכריסמס עצמו, מתקיימת מדי שנה באמצע יוני - תאריך מושלם לאלו המעוניינים ליהנות מאווירת חג המולד עוד לפני דצמבר.
15 צפייה בגלריה
פינלנד
פינלנד
המקום המושלם לחגוג בו את הכריסמס: מלון Santa Claus Holiday Village בפינלנד
(צילום: יח"צ)
ואם כבר הגעתם עד לברובניימי, אל תפספסו ביקור בעיירת הולדתו של סנטה קלאוס (Santa Claus Village), שם מומלץ להתארח במלון Santa Claus Holiday Village שיעניק לכם חופשה בסגנון חג המולד. אטרקציות נוספות בעיר: בית חג המולד (Christmas House), פארק סנטה (Santa Park), פארק הקרח של סנטה (Santa’s Ica Park) וסניף הדואר של סנטה (Santa’s Post Office).

ניורי, מיין, ארה”ב - Santa Sunday River Ski Resort

במרוץ של סנטה הנערך בעיירה ניורי (Newry) שבמדינת מיין, תתבקשו להסיר את נעלי הריצה ולהחליפן בזוג מחליקיים, בעזרתם תוכלו לסלול לעצמכם את הדרך במירוץ הסקי המושלג שהשנה יחגוג 20 שנות פעילות.
15 צפייה בגלריה
מיין, פורטלנד
מיין, פורטלנד
מיין, פורטלנד
(צילום: shutterstock)
לרגל המאורע המרגש, במרוץ הסקי האייקוני שיתקיים השנה במהלך ימי הכריסמס (התאריך המדויק טרם נקבע) ב-Santa Sunday River Ski Resort, צפויים לקחת חלק יותר מ-250 משתתפים. אגב, כל הרווחים מהמרוץ השנתי, נתרמים מדי שנה לקרן River Fund - המספקת תמיכה פיננסית וקהילתית לצעירים מיעוטי יכולת.
15 צפייה בגלריה
ניורי בעיירה מיין
ניורי בעיירה מיין
להחליק כמו סנטה: ניורי, מיין
(צילום: יח"צ)
ואיפה מומלץ להתארח באזור? בית האירוח Rostay Inn - שנמצא במיקום מצוין ובמרחק נסיעה קצרה מהנקודה בה צפוי להיערך המרוץ - הוא B&B שפתוח במשך כל ימות השנה, כשבחודשי החורף ישנה אפשרות לנסות ולגלוש במדרונות הסקי המצוינים שבסמוך אליו, ואחר כך להתחמם באמבט הספא הנעים שבמקום.
15 צפייה בגלריה
מיין ארצות הברית
מיין ארצות הברית
בקיץ ובחורף: הטבע בעיירה ניורי
(צילום: shutterstock)
גם בחודשי הקיץ, מזמן המקום שפע של אטרקציות בדמותם של מסלולי הליכה יפהפיים, רכיבה על אופני הרים ופיקניק בטבע במהלכו אפשר ליהנות מאוויר ההרים הצלול ומהאווירה הרגועה המאפיינת את המקום.

דוונפורט, אוסטרליה - Santa Run Tasmania

הכריסמס, אצל רובנו, נתפס כחג מושלג המאופיין במזג אוויר קריר, אבל ישנן מדינות בהן הוא נחשב לחג קייצי הכולל מזג אוויר חמים וברביקיו. וזה בדיוק מה שיחכה לכם אם תחליטו לחגוג את הכריסמס בעיר דוונפורט (Devonport), הנמצאת בחוף הצפוני של טסמניה.
מלבד הברביקיו המסורתי, העיר האוסטרלית מקיימת גם היא את המרוץ הבינלאומי - שם מכנים אותו Santa Run Tasmania. המרוץ, היוצא מהנקודה שבה נהר המרזי (Mersey) פוגש את מצר בס (Bass), נערך מדי שנה בתחילת חודש דצמבר (התאריך של 2019 טרם הוכרז), באמצע הקיץ האוסטרלי, מה שאומר שמדובר במירוץ חם הרבה יותר ממירוצי הסנטה המתקיימים בארצות הברית ובאירופה.
15 צפייה בגלריה
דוונפורט טסמניה
דוונפורט טסמניה
כריסמס באווירה קיצית: דוונפורט, אוסטרליה
(צילום: יח"צ)
גם המרוץ הזה - בדומה ליתר המרוצים - מתקיים למען מטרה טובה. וגם בו, על אף החום, מקומיים ומבקרים עוטים על עצמם חליפה וכובע אדומים, ורצים יחד על מסלול באורך של חמישה קילומטר. והשוס - המסלול כולל גם מעבר בשמורת הטבע Lillico Beach, המשמשת בית לקהילת פינגווינים שהעדיפו מזג אוויר חמים יותר בהשוואה לבני דודם הארקטיים.
לאחר הריצה, מומלץ להאריך מעט את השהות במדוונפורט הנפלאה, המספקת שלל אטרקציות ייחודיות: על גדות נהר מרזי, ובמרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר, נמצא ה-Waterfront Apartments - בית נופש אידיאלי לתיירים שהגיעו במיוחד כדי לראות את סנטה הקיצי, הצופה על נופים מדהימים ועל הנהר הסמוך ומציע מסלול גולף מושקע, גנים נהדרים וטבע אוסטרלי יפהפה.
15 צפייה בגלריה
דוונפורט טסמניה
דוונפורט טסמניה
אידיאלי: בית הנופש Waterfront Apartments
(צילום: יח"צ)
מומלץ גם לבקר ב-Bass Strait Maritine Centre, מרכז לימודי החושף את המבקרים בו לחוקרים הראשונים שגילו את דוונפורט, ולהתרשם משברי הספינות השמורות במקום. שמורת טבע נוספת באזור שדורשת ביקור, היא ה-Tasmanian Arboretum המציעה נופים מקומיים משגעים ומיני ציפורים וברווזונים שהשמורה היא ביתם.

טוקיו, יפן - Tokyo Great Santa Run

מרוץ הסנטה הגדול של טוקיו, התקיים לראשונה לפני שנה. הוא אורגן על ידי קבוצה של 30 צעירים בגילאי 22-13, וכלל מסלול קצר של 2.4 קילומטר סביב מקדש מייג'י (Meijijingu Gaien) שברובע שינג'וקו (Shinjuku).
לאור ההצלחה של השנה שעברה, גם השנה צפוי האירוע להיערך באותו המקום (אף כי התאריך המדויק עוד לא ידוע). חלק מהרווחים של המרוץ נתרם לצדקה, ובפני הרצים ישנה אפשרות לבחור האם הם מעוניינים ללבוש את החליפה האדומה של סנטה או לא.
15 צפייה בגלריה
טוקיו יפן
טוקיו יפן
כריסמס באווירה יפנית מסורתית: טוקיו
(צילום: shutterstock)
אז אם אתם מתכננים להעביר את תקופת הכריסמס בטוקיו (או אם נדייק - במרוץ עצמו), אתם מוזמנים להעביר את הלילה באכסניית Ryokan & Day Shizuku המסורתית, הכוללת עיצוב נקי ומלוטש (כיאה ליפנים), אמבטיות העשויות מעץ הינוקי יפני ואווירה רגועה למדי.
15 צפייה בגלריה
טוקיו יפן
טוקיו יפן
אכסניית Ryokan & Day Shizuku
(צילום: יח"צ)
15 צפייה בגלריה
טוקיו יפן
טוקיו יפן
והנה גם האמבטיה המסורתית
(צילום: יח"צ)
עניין נוסף וחשוב לא פחות, הוא העובדה שהמיקום המצוין של האכסנייה מאפשר לצאת ממנה בקלות למרכז העיר וליהנות מהחגיגות הנוספות המתקיימות בה בעונה זו של השנה: תצוגות האורות המרהיבות, מבצעים והנחות היסטריות בחנויות וגם מהמנה המסורתית אותה נוהגים היפנים לאכול בתקופת החגים - עוף מטוגן.

מדריד, ספרד - Santa Claus Race

מזה חמש שנים שמרוץ סנטה קלאוס המסורתי מתקיים במדריד, וסוחף אליו אלפי משתתפים בתחפושות סנטה כמיטב המסורת. המרוץ, שנחשב לגדול ביותר מסוגו בעולם, נועד לגייס תרומות לעמותה מקומית שמסייעת לחולי סרטן.
15 צפייה בגלריה
טוקיו יפן
טוקיו יפן
באווירה צבעונית כזאת - גם אנחנו היינו מוכנים לרוץ: מדריד
(צילום: יח"צ)
מסלול הריצה כאן משתנה משנה לשנה, ותמיד סובב את פארק אל רטירו (El Retiro) המפורסם הנמצא בחלקה המערבי של העיר (שימו לב: המסלול והתאריך של המרוץ לשנת 2019 טרם ידועים).
ואיפה מומלץ להניח את הראש אחרי המרוץ? אכסניית Bastardo Hostel, הממוקמת באיזור נוח במחוז טריבונל (Tribunal) שבלב מדריד, מציעה חדרים פרטיים וחדרי מעונות מעוצבים, עם אינטרנט אלחוטי בחינם. האכסניה קרובה לכל האזורים התיירותיים המרכזיים, ונמצאת במרחק של חצי שעה הליכה מפארק אל רטירו.
15 צפייה בגלריה
מדריד
מדריד
מדריד, ספרד
(צילום: shutterstock)
עובדת בונוס: הטרסה והלאונג’ של האכסנייה הם המקום המושלם למפגש עם תיירים נוספים, והזדמנות מצוינת לפגישה עם סנטות פוטנציאליים שישמחו להצטרך אליכם למרוץ.