בשיתוף Skywell ישראל
האביב כבר כאן, מזג האוויר נעים, הכל מסביב ירוק ופורח, וזה בדיוק הזמן לצאת לטיול ברחבי ישראל. הדרישות: לבלות - אבל לא לקרוע את הכיס, ליהנות מהאוכל הכי טוב שיש - אבל שלא יתפלצנו עלינו, ולנסוע במכונית חשמלית שלא מזהמת את האוויר - בלי למכור כליה.
סדרת כתבות חדשה בהנחיית בלוגר הטיולים עמית בחובר, תיקח אתכם למקומות הכי מיוחדים ושווים ברחבי ישראל.
היעד הראשון בסדרה: מעיין הסוסים. מסלול רטוב ומהנה, פחות משעה נסיעה מהמרכז. מקום מושלם לפיקניק ולשכשוך על רקע נוף מדהים, וכל זה – בחינם לגמרי. צפו בטיול של עמית בחובר בכתבת הווידיאו בראש העמוד.
על כביש 77, בנסיעה קצרה מצומת זרזיר, תמצאו את אחד המקומות הקסומים בגליל התחתון – עין יבקע, או בשמו השני: מעיין הסוסים. זהו אחד מתוך שלוש מעיינות שמזינים את נחל ציפורי. המעיין, שנבנה בין שרידים רומיים עתיקים, נובע כל השנה ונראה כאילו נלקח מסיפור אגדות.
5 צפייה בגלריה
מעיין הסוסים
מעיין הסוסים
מעיין הסוסים
(צילום: מאינסטגרם amitbacho@)
5 צפייה בגלריה
מעיין הסוסים
מעיין הסוסים
מעיין הסוסים
(צילום: מאינסטגרם amitbacho@)
לזה תוסיפו מים צלולים וצוננים וקיבלתם טיול מים רטוב ומהנה שהילדים ישתגעו עליו. המים במעיין לא גבוהים, כך שאין צורך לדעת לשחות. והבונוס: כדי להגיע למקום לא צריך ללכת הרבה, החנייה נמצאת ממש על גדות המעיין. סביבת המעיין מרוצפת ומושלמת לפיקניק, אבל אל תשכחו לשמור על המקום נקי, כי אין שירותי ניקיון במקום.

טיול למעיין הסוסים

מה לכתוב בוויז: עין יבקע
כך תעבירו את הדרך בסטייל: רכב קרוסאובר (רכב פנאי משפחתי מוגבה) יעזור לכם לצלוח בקלות ועם מינימום טלטולים את דרך העפר שמובילה אל המעיין. ואם יש לכם רכב חשמלי שלא מזהם – הרווחתם נסיעה ירוקה ושקטה.
שימו לב! רצפת האבנים שמובילה למעיין היא חלקלקה ודוקרנית. מומלץ להיכנס למים עם סנדלים או עם נעלי מים, ולשמור היטב על הילדים שלא יחליקו.
5 צפייה בגלריה
מעיין הסוסים
מעיין הסוסים
מעיין הסוסים
(צילום: מאינסטגרם amitbacho@)
החיסרון: אין פינות ישיבה רבות על גדות המעיין, ובימי שישי ושבת המקום עמוס במבקרים, לכן מומלץ להגיע מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים.
איפה אוכלים באזור בלי לקרוע את הכיס? בכניסה לכפר ראס עלי יש מאפייה מומלצת שפתוחה 24/7 עם קפה ומאפים ונקודת תצפית מרהיבה על האזור; מסעדות טובות וזולות יחסית תמצאו בבית זרזיר הסמוכה; נוסף לכך- יש כמה עגלות קפה ופוד טראקס באזור, שלא קורעים את הכיס.
מה עושים עם הילדים? כדי לעורר את סקרנותם של הילדים, בחובר ממליץ להפוך את היום לטיול היסטורי בעקבות האימפריה הרומית, שהייתה ידועה בהמצאות הטכנולוגיות והאדריכליות שלה. בדרך למעיין תוכלו להקשיב לתוכניות ולפודקאסטים לילדים (חפשו בגוגל: פודקאסטים לילדים על האימפריה הרומית); אם אתם רוצים להימנע ממסכים בדרכים – נמליץ על הספר "מדריך לנוסעים בזמן - רומא העתיקה" של ג'ונתן ו' סטוקס (זמין בספריות ולרכישה באונליין).
סדרת הקאלט "היה היה" בפרק על רומא העתיקה – מרתק את הילדים גם היום:
אילו עוד אטרקציות יש באזור? תוכלו להתחיל את הטיול מוקדם בבוקר כשהמקום ריק יחסית עם פיקניק ושכשוך במעיין, ומשם להמשיך בטיול קצר של כ-3 קילומטרים לכיוון נחל ציפורי. המסלול קליל, נעים, מונגש בשביל אספלט, ומסתיים בטחנת הקמח העתיקה ("טחנת הנזירים").
את החוויה הרומית תוכלו להשלים בגן הלאומי ציפורי, אחד מאתרי העתיקות החשובים והגדולים בארץ. מחיר כניסה לילד - 14 ש"ח ולמבוגר - 28 ש"ח. במהלך החגים מתקיימים במקום פעילויות במחיר כרטיס הכניסה או בתשלום סמלי – רצוי להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים.
במרכז המבקרים של חוות דרך התבלינים (מרחק 4 ק"מ ממעיין הסוסים) נערכות סדנאות ופעילויות חינמיות או בתשלום סמלי לכל אורך השנה. במהלך חג הפסח 2023 יתקיים במקום פסטיבל זעתר עם תבלינים, סדנאות, מוזיקה ומתחמי זעתר. הכניסה חינם, מומלץ להתעדכן באתר של המקום.
5 צפייה בגלריה
הקרוסאובר החשמלי החדש של סקייוול - טווח נסיעה של 400 קילומטרים
הקרוסאובר החשמלי החדש של סקייוול - טווח נסיעה של 400 קילומטרים
הקרוסאובר החשמלי החדש של סקייוול - טווח נסיעה של 400 קילומטרים
(צילום: יח"צ)
בדרך חזרה מהטיול תוכלו לעצור בקיבוץ שדה יעקב (בסמוך לחוצות אלונים, בין כביש 77 לכביש 75), ב"מבוך בעמק" – מבוך חוויתי ענק באורך של 2 קילומטרים. במקום יש שני מבוכים בשתי דרגות קושי שילהיבו גם הקטנים וגם את הגדולים. כרטיס כניסה: 30 ש"ח מעל גיל 4 (לא פתוח בשבת. רצוי להתעדכן באתר הפייסבוק של המקום לפני ההגעה).
לא רחוק משם, תוכלו להמשיך את המסע ההיסטורי שלכם בזמן בגן לאומי בית שערים – אתר ארכיאולוגי מימי המשנה. כרטיס כניסה: 9 ש"ח לילד, 22 ש"ח למבוגר.
באתרים נבחרים באזור תוכלו להנות ממגוון סיורים בחינם של מורי דרך מוסמכים, בהרשמה מראש. רצוי לעקוב באתר של רשות הטבע והגנים אחרי הסיורים המתחלפים
בשיתוף Skywell ישראל