החורף הוא זמן טוב לטייל במדבר. הטמפרטורות לא גבוהות כמו בקיץ, וגבי המים מתמלאים ומתנקים ממי הגשם הטריים. יצאתי עם חבורת משפיעני רשת לשמורת עין גדי, לטיול נהדר בגב חלון ובנחל דוד. כך תטיילו שם גם אתם.
הטיול אינו מעגלי, ולכן נשאיר רכב אחד בנקודת הסיום של השביל. נקליד בווייז: "שמורת טבע נחל דוד", וניתן לתוכנת הניווט להוביל אותנו למקום מסודר של רשות הטבע והגנים עם חניה בשפע. מכיוון שאנחנו נכנסים לשמורת הטבע שלא בדרך הרגילה, נצטרך לגשת לדלפקי הכניסה לשמורה, לשלם דמי כניסה ולהירשם - בקרוב תבינו למה.
את הרכב השני ניקח לנקודת ההתחלה של מסלול ההליכה. מקלידים בווייז: "בית ספר שדה עין גדי" ונוסעים. נחנה את הרכב ונעלה ברגל עד שנגיע לשער היציאה של בית הספר, שבשגרה הוא נעול, ולכן צריך ללחוץ על האינטרקום ולעדכן שאתם המטיילים שנרשמו כמה דקות קודם לכן. יפתחו לכם את השער ויתחיל הטיול. כל התהליך רק נשמע מסובך, ואני מאמין שאחרי שתצפו בסרטון שבכתבה זו הדברים יתבהרו.
לפני היציאה לדרך תוודאו שלקחתם כובע רחב שוליים, קרם הגנה, לפחות שני ליטרים מים לבן אדם וציוד להליכה בתוך מים - בגד ים, סנדלים ותיק אטום למים לטלפונים ולחפצים נוספים.

5 צפייה בגלריה
בדרך לגב חלון
בדרך לגב חלון
בדרך לגב חלון, נעזרים ביתדות
(צילום: רום כרמי)
5 צפייה בגלריה
גב חלון
גב חלון
גב חלון
(צילום: רום כרמי)
אחרי היציאה מבית הספר שדה מחכה לכם עלייה יחסית תלולה של כחצי שעת הליכה עם תצפית מהממת לים המלח. המשיכו למעלה עד הפנייה שמאלה, למסלול עם סימון השביל האדום שיוביל אתכם לגב חלון החלומי. בדרך נעבור בעוד כמה גבי מים שבתחילת החורף עלולים להיות מזוהמים, אז או שתעקפו אותם באמצעות טיפוס על יתדות, או שפשוט תיכנסו למים המלוכלכים - בידיעה שבקרוב תטבלו במים נקיים.
מדובר בהליכה של בין שעה לשעה וחצי, עד שמגיעים לגב המים האחרון במסלול שנקרא גב חלון. שמו של הגב ניתן לו כי הוא משקיף לים המלח, והמצוקים משני צידיו יוצרים "מסגרת" שמזכירה חלון פסטורלי.
היכנסו למים הקרירים ותיהנו. אני ממליץ לבוא כמה שיותר מוקדם כדי שיהיו פחות אנשים. זכרו שזו שמורת טבע של רשות הטבע והגנים, אז אסור להדליק אש (כולל פק"לי קפה) ואסור להטיס רחפנים. בבקשה נקו אחריכם. קחו בחשבון שניתן להישאר בגב עד השעה אחת בצהריים.
אחרי שנהנינו במים והחלפנו לבגדי הליכה יבשים, עולים בחזרה במעלה ההר לכיוון הבריכות העליונות של נחל דוד. אלה בריכות מדהימות וצלולות, עם מים בטמפרטורה נעימה במשך כל השנה.
5 צפייה בגלריה
בדרך לנחל דוד
בדרך לנחל דוד
בדרך לנחל דוד
(צילום: רום כרמי)
5 צפייה בגלריה
בריכה בנחל דוד
בריכה בנחל דוד
בריכה בנחל דוד, המים חמימים גם בחורף
(צילום: רום כרמי)
5 צפייה בגלריה
מפל בנחל דוד
מפל בנחל דוד
מפל דוד
(צילום: רום כרמי)
הירידה בנחל נוחה מאוד, ואחרי כמה דקות הליכה תגיעו למפל דוד ומשם לבריכות התחתונות של הנחל. אני אוהב את הבריכות האלה, אבל הרבה פעמים הן מפוצצות באנשים.
אם תסתכלו טוב תוכלו לראות חיות בר כגון יעלים, ציפורים ושפני סלע חמודים, אבל חשוב מאוד לא להאכיל אותן.
שמורת הטבע נסגרת בשעה 16:00, אז תכננו את זמני ההליכה שלכם בהתאם ותיהנו מטיול קליל וכיפי שמשלב גבי מים, מפל פסטורלי, הליכה במדבר ונוף לים המלח.