2 צפייה בגלריה
חיפוש טיסות
חיפוש טיסות
תקופת המציאות
(צילום: shutterstock)
בבלאק פריידיי הזה תוכלו לקנות כרטיסי טיסה בזול: חג הקניות כבר מזמן לא מוגבל ללפטופים ולפריטי אופנה: גם טיסות אפשר לקנות במבצע, ובשנים האחרונות הן היו זולות, זולות מאוד.
בשנה שעברה הציעה ריינאייר כרטיס ב-5 אירו בלבד לכיוון לישראלים ליעדים כמו ברלין, פאפוס ובריסל. השנה, על פי הביזנס אינסיידר, רוב חברות התעופה הגדולות, ובהן דלתא, איחוד האמירויות, סינגפור, בריטיש איירווייז, איזיג'ט ואחרות, צפויות לפרסם טיסות מוזלות וחבילות נופש לבלאק פריידיי ולסייבר מאנדיי, חלקן אולי גם יפנו לצרכנים בישראל.
אייר אירופה כבר יצאה במבצע: עד 40% הנחה על טיסות מישראל ליעדים באירופה ולדרום אמריקה ב-160 או ב-200 אירו, כולל כבודה. גם קלאב מד מציעה מחירי מבצע לישראלים: עד 400 אירו הנחה לאדם על חבילת חופשה. חברת ההפלגות נורוויג'ן קרוז ליין פרסמה הנחה של 30% לנוסעים ישראלים על מחירי ההפלגות ל-2020.
בארה"ב, אייר פראנס ו-KLM מציעות במקום מבצעים שילוש של מספר המיילים לחברי מועדון הנוסע המתמיד שלהן, Flying Blue, לטיסות הלוך-חזור בין ארה"ב לפריז או לארה"ב ולאמסטרדם בין דצמבר למארס.
2 צפייה בגלריה
חיסכון חופשה
חיסכון חופשה
ההנחות עשויות להוביל לחיסכון משמעותי
(צילום: shutterstock)

כמה טיפים כדי להשיג את המבצעים הטובים

1. הישארו מעודכנים - בשנה שעברה צצו מחירי המבצע יומיים-שלושה לפני הבלאק. בדף הפייסבוק "טיסות סודיות" ממליצים להירשם לניוזלטרים של כל החברות, אם כי עדיף להתעדכן באתרי האינטרנט שלהן או בקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות.
2. קומו מוקדם - ב"וושינגטון פוסט" דיברו עם מומחי טיסות שממליצים לרפרש את אתרי החברות השכם בבוקר, שכן מלאי הכרטיסים במבצע אוזל מהר. למרות זאת, אם תמצמצו - לא בהכרח תפספסו. תעריפים חדשים מוזרמים במשך כל היום, ויש גם מבצעים שישוחררו בסייבר מאנדיי.
3. התמצאו במחירים - איך יודעים שהמחיר הוא באמת במבצע? הרי החברות יכולות לתעתע, בייחוד כשהן מציגות אותו כ-"40% הנחה" ולא כמחיר קבוע כמו 5 אירו לטיסה. הפתרון הוא ללמוד מראש את מחיר הבסיס של הכרטיסים. זה קשה, כי הם משתנים פעמים רבות מאוד לפני ההמראה ותלויים במספר המושבים הפנויים, בסמיכות לטיסה, במועד החיפוש ובגורמים נוספים. לכן כדאי ליצור התרעות לטיסות כדי לראות את ההשתנות והתנודות במחירי הטיסות. אפשר להשתמש לשם כך ב-Google Flights או Kayak שמתריעים בעת תוצאות החיפוש: "המחיר הזה ללונדון נמוך מהרגיל".
4. הישארו גמישים - בדרך כלל המבצעים בבלאק פריידיי יהיו על יעדים ספציפיים מאוד ועל מועדים ספציפיים, כך שהם יתאימו יותר לנוסעים גמישים שלא "סגורים" על יעד או על מועד מסוים ומוכנים לטוס בכל עת. לכן קבלו עצה נוספת: היו גמישים אם אתם רוצים לטוס בזול. אם אתם לא גמישים, לא נורא. לעיתים קרובות דווקא הטיסות הזולות ביותר הן אלה שלא מתפרסמות במסגרת קמפיין פרסומי או בחגי הקניות, אלא קורות באופן אקראי במהלך השנה ולעיתים קרובות מתגלות על ידי צרכנים או מנוטרות על ידי קבוצות פייסבוק או אפליקציות.