אחרי כשנה שהיה סגור - מעבר טאבה ייפתח ביום שני הקרוב עבור מי שמבקש לצאת לסיני בתו הסגול. החוזרים מסיני שהתחסנו, יוכלו לשוב לישראל ללא בידוד. זאת לאחר שהושגה הסכמה על כך, לבקשת מפלגת כחול לבן, בתחילת השבוע. השבים ממצרים יידרשו לערוך בדיקות, בדומה לכללי נתב"ג ולהירשם מראש. וכך למעשה, נוסף עוד יעד לנפוש בו כבר במהלך חג הפסח הקרוב.
אבל, וזה אבל משמעותי - ישנה הגבלה של עד 320 איש שיוכלו לעבור במסוף טאבה ביום, שזה כולל את היוצאים והנכנסים. המסוף יעבוד שמונה שעות מראשון עד חמישי כאשר ניתן להעביר עד 40 איש בכל שעה. זאת על מנת שיהיה ניתן לשמור על תנאי התו הסגול עם מעט הצוות שנמצא כעת במסוף. "כך שאת חג הפסח יהיה אולי ניתן להעביר בסיני מבחינה טכנית אבל לא הרבה ישראלים יוכלו לעשות זאת", אמר ל-ynet גיא שילה, קהילת אוהבי סיני.
עוד עובדה חשובה לציון היא שסיני מוגדרת עם אזהרת מסע מישראל.
5 צפייה בגלריה
סיני
סיני
"סידרנו את החושות ואת החדרים". סיני מחכה לכם
(באדיבות גיא שילה - קהילת אוהבי סיני)
סאלים מוחמד סאחן, בעלים של חושה בחוף הדיונה הגדולה בסיני, סיפר בריאיון לאולפן ynet עד כמה הם מחכים לתיירים הישראלים. "סיני מחכה רק שתבואו ושנהיה ביחד, יש לנו אחלה שמש ומזג אוויר. הכל רגוע כאן, אין קורונה בסיני יש את השמש ואת הים", אמר בהתלהבות.
5 צפייה בגלריה
סיני
סיני
(באדיבות גיא שילה - קהילת אוהבי סיני)
5 צפייה בגלריה
סיני
סיני
(באדיבות גיא שילה - קהילת אוהבי סיני)
לדברי מוחמד סאחן, "בסיני הכל 'מת' כרגע. מחכים שתבואו". בנוסף, תיאר כיצד התכוננו לפתיחה: "אנחנו מתכוננים לקבלת תיירים כבר כמה חודשים, מסדרים את החושות ואת החדרים. עכשיו הכל מסודר, רק תבואו". מוחמד סאחן אף התעקש להודות למפלגת כחול לבן, לעומד בראשה בני גנץ ולשרת התיירות אורית פרקש-הכהן שלדבריו "בזכותם הגבול נפתח".
בתחילת השבוע שרת התיירות צייצה: "זהו, לאחר כשנה של סגירה - מעבר טאבה ייפתח! החלטנו הערב על פתיחת המעבר בתו סגול (בדומה לכללי נתב״ג), לאחר היערכות לוגיסטית לפני פתיחתו. שבוע טוב".

איך זה יעבוד?

הנוסעים יידרשו לבצע בדיקת קורונה פעמיים, פעם ראשונה במצרים, באחת מעמדות הבדיקות הפרוסות בסיני, עלות בדיקת קורונה עומדת על כ-20 דולר לאדם.
5 צפייה בגלריה
סיני
סיני
התגעגעתם?
(באדיבות גיא שילה - קהילת אוהבי סיני)
5 צפייה בגלריה
סיני
סיני
"הכל 'מת' כרגע. מחכים שתבואו"
(באדיבות גיא שילה - קהילת אוהבי סיני)
פעם שנייה במעבר טאבה לפני הכניסה חזרה לישראל. את בדיקות הקורונה במעבר תבצע "טרם-רפואה דחופה", אשר נענתה לבקשת משרד הבריאות והקימה בשיתוף עם חברת טאלנט סולושיין מקבוצת Manpower, עמדות דיגום גם במעבר הגבול רבין באילת, שם עוברים בימים אלה מאות רבות של ירדנים בדיקות קורונה, בדרכם לעבודה בבתי המלון בישראל.

כמה זה יעלה לכם ואיך מגיעים?

בבדיקה שערכנו עבור שישה לילות, החל מיום שני הקרוב 29.3.21 - אז ייפתח רשמית מעבר טאבה כאמור, ועד יום ראשון 4.4.21 שהוא סוף חג הפסח, מצאנו טווח די מגוון של עלויות.
למשל במלון הבונגלוס Kumkum 3 תשלמו 991 שקלים עבור זוג, כולל ארוחת בוקר.
במלון Azure Lodge תשלמו 1,189 שקלים, גם כאן ארוחת הבוקר כלולה והמחיר הוא עבור זוג.
ניתן גם לשכור דירות, די מפוארות וגדולות עם שלושה חדרי שינה ב-2,500 שקלים.
האם ניתן להיכנס לסיני עם הרכב הפרטי או להשאירו מחוץ למסוף טאבה?
נכון למועד כתיבת שורות אלו, רכבים פרטיים מישראל לא יכולים לעבור את הגבול, להבדיל מתקופות "רגילות" בעבר שאז כן היה ניתן. מהסיבה הפשוטה שאין מספיק כוח אדם במעבר הגבול טאבה על מנת לטפל ברכבים פרטיים בשלב הזה.
אם הגעתם לאילת עם הרכב, ניתן להחנות אותו בחניון הגדול היכן שהיה שדה התעופה של אילת. ניתן להחנות ליד מדרכות אפורות בעיר או בחניון ללא עלות ליד חוף אלמוג על שטח עפר ומשם לקחת מונית למעבר הגבול. בתוך סיני ניתן להתנייד במוניות.
רק אל תשכחו לכלול את עלויות בדיקות הקורונה בשקלול הסופי של החופשה בסיני, ותהנו.