בתי מלון רבים ברחבי אילת וים המלח התכוננו לפתיחת שעריהם כבר היום; חומרי גלם טריים נקנו להכנת מזון, ועובדים ניקו את חדרי המלון לקראת קליטת האורחים. הנופשים עצמם ערכו מראש בדיקות קורונה כדי להציג תוצאות שליליות בלובי. אבל אחרי עוד ועוד עיכובים סביב ההכרזה הרשמית על פתיחת בתי המלון על פי חוק "איים ירוקים" - גם היום הם לא ייפתחו בפועל.
רשת "ישרוטל" התכוננה לפתיחה מחודשת כמובטח היום - ולכן, בניגוד להנחיות, מלון רויאל ביץ' שברשותה יקלוט נופשים בריאים החל מהשעה 15:00. שאר בתי המלון באילת הודיעו כי ישהו את פתיחת השערים בעוד יום או יומיים. כך, למשל, מלונות מקבוצת "נקש" ייפתחו מחר, ורשת "פתאל" תיפתח ביום חמישי.
מארק ואורית מנשרוב מנתניה, הורים לשלושה ילדים, כבר סופרים את השעות שנותרו עד חופשתם באילת בחמישי במלון הרודס - אליו שריינו חדרים בפעם הרביעית. "אני מקווה שהפעם זו תהיה חופשה שתצא לפועל", אמר בחיוך מארק והוסיף: "אנחנו עוקבים בדריכות אחר כל הדיונים סביב ההכרזה על אילת כ'אי ירוק', מה שיאפשר לנו סוף-סוף לממש חופשה עם הילדים (מוריה בת 15, לינור בת 22 ושרון בן 26). בכל גיל לא מוותרים אצלנו על חופשה באילת כפי שהיינו עושים בקביעות לפחות פעמיים בשנה עד הקורונה".
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת מתכוננת לנופשים
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ים המלח
ים המלח
גם בים המלח עדיין נערכים
(צילום: הרצל יוסף)
ההתרגשות במשפחת מנשרוב מורגשת. "בהנחה שכולנו נצא שליליים לקורונה, נעמיס את המזוודות שכבר מלאות בבגדי ים וחוף, כובעים ותכשירי הגנה מהשמש, נעלה על הרכב, וכפי שהבנו במחסום בכניסה לאילת נתבקש להציג את תוצאות הבדיקות, ואז שוב בעמדת הצ'ק־אין במלון", מספר מארק. "וזהו, מאותו רגע אנחנו במוד של חופשה. אני ממש חולם כבר על הרגע שאני שוכב בטן־גב ולא דואג מכלום. רק בריכה, להסניף את המשפחה עם צחוקים, אוכל טוב וצפייה בנוף של הרי אילת וים סוף. זו חובה לנפש אחרי סגר שני שלא נראה שהסוף שלו מגיע".
מה שגרם לעיכוב בכניסת החוק לתוקף הוא התנאי להקמת מערך בקרה בכניסה לאילת ולים המלח על ידי פיקוד העורף. החוק אמנם אושר בכנסת כבר בשבוע שעבר, אבל בדיקת "ידיעות אחרונות" מעלה שעד אתמול בערב לא הוצבו עמדות בקרה באף אחד משלושת המוקדים האמורים: שדה רמון, יוטבתה ונאות סמדר.
רק כעבור 24 שעות מהרגע בו קבינט הקורונה יכריז רשמית על כניסת החוק לתוקף - יוכלו למעשה בתי המלון לקלוט אורחים. גורמים בענף התיירות הביעו אמש ספקות לגבי היכולת של פיקוד העורף להקים את מערך הבקרה בכל העמדות שנקבעו במתווה כבר מחר - באם יקבלו המלונות אישור סופי להיפתח.
4 צפייה בגלריה
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
הכנות לפתיחת מלון הרודס פתאל באילת
(צילום באדיבות רשת פתאל)
באילת יוצבו שני מחסומים: אחד לבאים מכביש הערבה ואחד לבאים מכביש 12 ממצפה רמון. נוסעים שיגיעו לאילת בטיסה יידרשו להציג את ה בדיקה במחסום הכניסה לעיר ולא בשדה התעופה. נופשי ים המלח יורשו להציג תוצאת קורונה שלילית במחסום בכניסה הדרומית (כביש 90) לעין בוקק.
הנופשים חייבים להזמין את הבדיקה מראש ולבצעה עד 72 שעות לפני ההגעה למלון (גם ילדים בכל גיל, וגם מי שחלה בקורונה והחלים). בדיקות מהירות במקום מיועדות רק לתושבי אילת ולעובדים בעיר.