חברת תעופה מפרצית שנייה מצטרפת לטיסות הסדירות מישראל לאיחוד האמירויות: איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, החלה היום (ג') בהפעלת טיסות סדירות בקו שבין נמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי. בשלב הראשון תפעיל איתיחאד שתי טיסות שבועיות בין אבו דאבי לתל אביב כאשר הנוסעים המגיעים מישראל לא יידרשו להיכנס לבידוד עם הנחיתה מאחר וישראל נוספה ל"רשימה הירוקה" של אבו דאבי. הם יוכלו גם להמשיך מאבו דאבי ל-35 יעדים נוספים בטיסות המשך לאסיה, תת-היבשת ההודית ואוסטרליה.
הביקוש לטיסות בין איחוד האמירויות לישראל צפוי לגדול בשבועות הקרובים, בין היתר, מאחר ושתי המדינות מאופיינות בשיעור התחסנות גבוה נגד קורונה ובכך יוצרות "מסדרון חיסונים" המקל על הנסיעות בין שני היעדים. הטיסות החדשות יפעלו במטוסי הבואינג 787-9 דרימליינר הכוללים 290 מושבים, מהם 28 מושבי ביזנס סטודיו ו-262 מושבים חכמים במחלקת התיירים. מטוס הדרימליינר מתהדר גם במערכת e-box המפורסמת של איתיחאד המספקת בידור וקישוריות wi-fly במהלך הטיסה.
5 צפייה בגלריה
מטוס איתיחאד איירווייז נוחת בנתב"ג
מטוס איתיחאד איירווייז נוחת בנתב"ג
ואז נשלפו הדגלים
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מטוס איתיחאד איירווייז נוחת בנתב"ג
מטוס איתיחאד איירווייז נוחת בנתב"ג
קבלת הפנים החגיגית למטוס איתיחאד איירווייז
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מטוס איתיחאד איירווייז נוחת בנתב"ג
מטוס איתיחאד איירווייז נוחת בנתב"ג
רגע הנחיתה
(צילום: מוטי קמחי)
החברה פרסמה גם מחירי השקה לכרטיסים שניתן להזמין עד ל-15 באפריל לטיסות בתקופה שבין 13 באפריל ל-10 בדצמבר.
טיסה הלוך ושוב מתל אביב לאבו-דאבי או לדובאי עולה 297 דולרים במחלקת תיירים או 1,441 דולרים במחלקת עסקים.
הלוך ושוב מנתב"ג למלדיביים: 858 דולרים במחלקת תיירים או 2,765 דולרים במחלקת עסקים.
כרטיס בקו תל אביב בנגקוק עולה 770 דולרים במחלתק תיירים או 2,747 דולרים במחלקת עסקים.

וויזאייר אבו דאבי משיקה את הקו המתחרה

שעות ספורות לאחר הטיסה ההיסטורית של אתיחאד, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות וויז אבו דבאי הודיעה על תאריך הפתיחה הרשמי של הקו בין אבו דאבי לתל אביב: ב-18 באפריל 2021.
הקו החדש בין המדינות יכלול שלוש טיסות שבועיות באפריל, בימים: ראשון, שלישי וחמישי, ויתרחב לטיסה יומית החל מ-1 במאי.
מחיר הכרטיס - החל מ-89 שקלים לכיוון, כאשר את הכרטיסים ניתן כבר לרכוש באתר ובאפליקציית וויזאייר.
קיס וואן שייק, מנכ"ל וויזאייר אבו דאבי: "אנו נרגשים להודיע על תאריך הטיסה הראשונה של וויזאייר בקו אבו דאבי – תל אביב. החיבור בין המדינות הינו אירוע היסטורי, שיוצר אפשרויות חדשות למטיילים, והזדמנויות חדשות לתעשיות התיירות של אבו דאבי וישראל".
בנוסף, עבור טיסה ללא חששות – הנוסעים יכולים להוסיף את שירות ה-Wizz Flex לכרטיס, בעזרתו יוכלו לשנות את יעד ותאריך הטיסה שלהם כרצונם, ללא קשר לנסיבות. השירות מספק הגנה נוספת על כרטיסי הטיסה של הלקוחות במיוחד בזמנים לא צפויים אלו".

השגריר אמר בעברית: "אני שמח להיות כאן"

על מטוס הדרימליינר 787 של אתיחאד שהמריא מבירת האמירויות היו שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד מחמוד אל-חאג'ה שהחל בשהות הקבע שלו בארץ, ואיתן נאה הממונה על שגרירות ישראל באיחוד האמירויות. את המטוס הטיס קברניט איתיחאד, סאלח עבדאללה, שהיה הטייס הראשון שהוציא טיסה מסחרית בין המדינות בחודש אוקטובר האחרון ולצידו מנכ"ל החברה טוני דאגלס.
5 צפייה בגלריה
שגריר האמירויות מוחמד מחמוד אל-חאג'ה במטוס איתיחאד איירווייז
שגריר האמירויות מוחמד מחמוד אל-חאג'ה במטוס איתיחאד איירווייז
משמאל: השגריר. מצד ימין בלבן: הקברניט עבדאללה סאלח
לאחר הנחיתה נערך בנתב"ג טקס הסלנת המים על המטוס מכבאיות רשות שדות התעופה ובהמשך נשאו דברים בכירים ישראלים ואמירתים. שגריר איחוד האמירויות בישראל אמר: "אני גאה להיות השגריר הראשון של האמירויות שמשרת בישראל. מאז חתימת הסכמי אברהם שתי המדינות עושות הרבה ומשתפות פעולה כדי לחבר בין התרבויות והאנשים בשתי המדינות מתוך חזון משותף. בביקורי האחרון בישראל הבנתי שיש אפשרויות רבות לחיבורים בנינו והכל אפשרי אם נעבוד ביחד".
השגריר ציין כי כיום שתי חברות תעופה אמירויות פועלות בישראל – איתיחאד איירוויז ופליי דובאי, ובקרוב תצטרף חברה נוספת: אמירייטס. את דבריו סיים במשפט בעברית: "אני שמח להיות כאן".
5 צפייה בגלריה
דיילות איתיחאד איירווייז בנתב"ג
דיילות איתיחאד איירווייז בנתב"ג
חיוכים מתחת למסכות
(צילום: מוטי קמחי)
מנכ"ל חברת התעופה טוני דגלאס אמר: "מעולם לא הרגשתי כזאת קבלת פנים מרגשת וחמה כמו שקיבלתי בישראל. הפעלת הטיסה הסדירה הראשונה לתל אביב היא רגע משמעותי ביותר בתולדותיה של איתיחאד. בשנה שעברה היינו עדים לחתימת הסכמי אברהם ההיסטוריים בין איחוד האמירויות לישראל ואנו נרגשים מאוד מההזדמנויות ששיתוף הפעולה פותח בפני איתיחאד ועיר הבית שלנו אבו דאבי"
מנהל נתב"ג שמואל זכאי אמר: "זה לא חלום או מדע ביוני, אלא דבר אמיתי. נחיתת טיסת איתיחאד בישראל מאבו דאבי היא רגע היסטורי ומרגש ביותר. כל הגורמים מאז חתימת הסכמי אברהם עשו הכל כדי להביא את החלום ולהפוך אותו למציאות במטרה להיות גשר ולחבר בין אנשים, תרבויות ועסקים בין ישראל לאמירויות. אדוני השגריר, נקטנו צעדים מידיים כדי לחתום על הסכמי התעופה ואני מבטיח לך שכל מי שיגיע אלינו מהאמירויות ירגיש כאן בבית ויקבל בנתב"ג את השירות ברמה הגבוהה ביותר".