2 צפייה בגלריה
תאילנד
תאילנד
רחובות בנגקוק
(צילום: Shutterstock)
לאחר יותר משנה של מגבלות ואיסור על כניסת תיירים בעקבות מגפת הקורונה, תאילנד תיפתח באופן מלא למבקרים תוך 120 ימים – כך הודיע היום (ד') ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה. לדבריו, מדובר בסיכון מחושב שנועד לסייע לכלכלה.
בנאום ששודר בטלוויזיה ציין ראש הממשלה כי תאילנד הבטיחה לעצמה אספקה של 105.5 מיליון מנות של חיסון נגד קורונה לשנה הקרובה, ותשיג אספקה נוספת בהמשך, והתוכנית כעת היא לחסן בקצב של 10 מיליון מנות בכל חודש החל מיולי. "פתיחת המדינה מחדש היא התחלה חשובה בדרך להפחית את הסבל העצום של האנשים שהפסידו את יכולתם להתפרנס", אמר ראש הממשלה. היעדרות התיירים גרמה לתאילנד נזק כלכלי בהיקף של כ-50 מיליארד דולר.
הודעת ראש הממשלה נמסרה לאחר שמוקדם יותר החודש אישרה ממשלת תאילנד את המלצת לשכת התיירות לפיה החל מ-1 ביולי נוסעים מחוסנים בשתי מנות יורשו לטוס לפוקט בלבד, לשהות שם שבוע על כל שטח האי אך בלי לצאת ממנו, ביום החמישי לערוך שוב בדיקת קורונה, ואחרי 7 ימים התיירים יכולים לצאת ליעדים אחרים בתאילנד. ילדים עד גיל 18 להורים מחוסנים מורשים להיכנס איתם לפוקט. ילדים בגילים 12 עד 18 יחויבו גם בבדיקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
האי פוקט, תאילנד
(shutterstock)
לא ברור עדיין אם ההחלטה לפתוח את המדינה כולה תוך 120 יום תיעשה בשלבים ואם כן אילו אזורים ייפתחו קודם ואם יהיו תנאים מיוחדים לכניסה למדינה, אולם ראש הממשלה כבר הדגיש בנאומו כי אזורי תיירות שיהיו מוכנים לפני תקופת ה-120 ייפתחו לאלתר.
גורם בלשכת התיירות של תאילנד בישראל ששוחח עם ynet הביע ספקנות באשר להודעת ראש הממשלה ואמר כי בשנה האחרונה פורסמו כבר כמה הודעות ברוח זו שלא יצאו אל הפועל.
אוכלוסיית תאילנד מונה כמעט 70 מיליון בני אדם. בסך הכל נרשמו במדינה כ-202 אלף מקרי הדבקה ו-1,485 בני אדם מתו מהנגיף.
בהכנת הכתבה השתתפה שירי הדר