לאחר חודשים רבים שהיו סגורים, מלונות ישראל נפתחו היום (א') כחלק ממתווה היציאה מהסגר השלישי והתניית הדרכון הירוק. חשוב לציין כי הפעם מדובר במלונות בכל רחבי הארץ ולא רק באיים הירוקים התיירותיים, כפי שהיה בפעם הקודמת.
עם זאת ולאור העובדה שמלונאים רבים לא הספיקו להיערך או שהם חוששים מזיג זג נוסף, לא כל המלונות בארץ נפתחו כבר היום. חלקם ייפתחו בימים הקרובים וחלקם רק באפריל, סביב חג הפסח.
מלון בראון JLM בירושלים חגג הבוקר חגיגה גדולה כאשר נפתח לראשונה אי פעם וגם במתכונת החדשה עם התו הירוק. "אצלנו ההתרגשות כפולה. המלון נפתח - חדש מהקופסה", סיפר יהודה שמורק, מנהל המלון ואזור ירושלים של קבוצת מלונות בראון בריאיון לאולפן ynet.
10 צפייה בגלריה
מלון JLM החדש בירושלים
מלון JLM החדש בירושלים
חגיגה כפולה: מלון JLM החדש בירושלים
(צילום: מקס קובלסקי)
"אנחנו מתורגלים בכל נושא הקורונה אם בהשכרה לטווח ארוך ועכשיו פתחנו לפי כללי התו הירוק שממשלת ישראל הוציאה. אנחנו מתקשרים לכל אורח לפני שהוא מגיע ומוודאים שהוא בא עם התעודה (שהתחסן או החלים) ופשוט עובדים לפי הכללים", מסביר שמורק ומפרט כיצד הראה לכל עובדי המלון איך נראית תעודת דרכון ירוק, מאחר שלו בעצמו יש תעודה שכזאת, על מנת שיידעו מה לדרוש מכל אורח שמגיע.
"חוץ מזה אנחנו עובדים גם לפי התו הסגול, בכל מקום יש שילוט לשמירת מרחק, יש מסכות וג'ל אלכוהולי בחדרים ובעמדת הקבלה", הוסיף שמורק והתייחס לאחד הדברים האהובים על הנופש הישראלי והוא ארוחת הבוקר: "הכנו מארז שמגיע כל בוקר מבחוץ, מדובר במארז מפנק שיגיע לכל אורח מכיוון שכרגע אסור לשבת בחדר האוכל".
10 צפייה בגלריה
האורחים הראשונים סמוכה דורית ודוד מציגים תעודת מתחסן
האורחים הראשונים סמוכה דורית ודוד מציגים תעודת מתחסן
האורחים הראשונים בהרודס ים המלח
(באדיבות רשת מלונות פתאל)
10 צפייה בגלריה
האורחים הראשונים מגיעים למלון בים המלח
האורחים הראשונים מגיעים למלון בים המלח
דורית ודוד סמוכה מציגים תעודת מתחסן
(באדיבות רשת מלונות פתאל)
10 צפייה בגלריה
הבל-בוי,מתן אלמליח מקבל את האורחים הראשונים
הבל-בוי,מתן אלמליח מקבל את האורחים הראשונים
הבל-בוי, מתן אלמליח, מקבל את האורחים הראשונים
(באדיבות רשת מלונות פתאל)
גם מלון הרודס ים המלח נפתח הבוקר, לאחר שהיה סגור מאמצע חודש דצמבר. האורחים הראשונים שהגיעו לנפוש במלון הם דורית ודוד סמוכה שעם הגעתם ישר הציגו את תעודת המתחסן שלהם.
גם שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, הגיעה הבוקר לים המלח, כדי לבדוק את תהליך פתיחת המלונות, שם - להבדיל משאר הארץ, הם נפתחים באופן מלא על כל מתקני המלונות. "היום, אנו מחזירים לעבודה מאות אלפי עובדים בענף שנפגע קשות בתקופת הקורונה ולא פחות חשוב - נותנים לכולנו אוויר ורוגע, מכל הלחץ, שכל כך חשובים לבריאות של כולנו. בפעם הראשונה מאז ספטמבר כלל בתי המלונות בישראל נפתחים בתו ירוק ולצידן תשתיות תיירות חשובות לענף: אתרים, שמורות טבע, צימרים, חאנים, אטרקציות כמו מיני ישראל והחרמון שהיו עד כה סגורים וסיורי מורי דרך".
לדבריה, גם אילת תיפתח בקרוב במתכונת המלונות בים המלח. "ולא, לא שכחתי שהאתגר הבא הוא תאריך ומתווה לחידוש תיירות חוץ לישראל. צאו לנפוש ותשמרו על הבריאות", אמרה השרה.

מי נפתח היום ומי בהמשך? רשימת המלונות הנפתחים

לפני הכל נדגיש כי נכון לעכשיו, כל המלונות בארץ יכולים להיפתח במתכונת חדרים בלבד, ללא מתקנים כמו בריכה, חדר כושר, חדר אוכל וכו'. מבחינת מתקני הספא - לפי החוק מותרת האפשרות לבצע טיפולים "אחד על אחד" בלבד. לכן עניין זה מעט שונה ממלון למלון וצריך לבדוק את הנושא באופן פרטני עם המלון אליו אתם מתכוונים להגיע.
כל אלו לא חלים על מלונות ים המלח, אשר מוגדר כאזור "ירוק" ולכן רק שם המלונות יכולים להיפתח באופן מלא על כל המתקנים שבהם, כגון הבריכות, חדרי האוכל וכו'.
נושא חדרי האוכל צפוי להשתנות בחודש מרץ, אז אמורות להיפתח בישראל המסעדות אך כאמור, מומלץ לבדוק זאת לפי המלון שבו אתם מתכוונים להזמין חופשה.
מלונות דן:
רק מלון דן תל אביב נפתח היום, 21.2.21. המלונות דן אילת, דן קיסריה ורות צפת ייפתחו ב-25.2.21, המלונות דן פנורמה אילת ונפטון אילת ייפתחו ב-28.2.21, המלונות "המלך דוד" ירושלים, דן אכדיה הרצליה ודן כרמל חיפה ייפתחו ב-18.3.21 כמלונות כשרים לפסח, מלון דן פנורמה חיפה ייפתח ב-24.3.21. כל שאר מלונות הרשת יישארו סגורים עד 30.4.21 כולל.
מלונות קבוצת נקש:
המלונות: סטאי כנרת, הרברט סמואל הריף אילת, הרברט סמואל בית בגליל, הרברט סמואל אוקיינוס הרצליה ומלון אורכידאה תל אביב - פתוחים כבר מהיום. מלון הרברט סמואל מילוס ים המלח ייפתח ביום שלישי הקרוב, 23.2.21. הרברט סמואל ירושלים, הרברט סמואל אופרה תל אביב, הרברט סמואל סר הרברט תל אביב ומלון סטאי תל אביב ייפתחו ב-7.3.21.
10 צפייה בגלריה
מלון אופרה תל אביב
מלון אופרה תל אביב
ייפתח השבוע. מלון אופרה תל אביב
(צילום: אסף פינצ'וק)
רשת פתאל:
נוסף למלונות הרודס תל אביב, ניקס תל אביב ולאונרדו פלאזה חיפה שכבר פתוחים, נפתח היום גם מלון הרודס ים המלח. בהמשך השבוע ייפתחו מלונות נוספים בים המלח, בטבריה, באילת ובשאר חלקי הארץ. "עד 7.3.21 אנחנו צופים שנפתח את רוב מלונות הרשת", כך נמסר ל-ynet.
10 צפייה בגלריה
נפתח היום: הרודס ים המלח
נפתח היום: הרודס ים המלח
נפתח היום: הרודס ים המלח
(באדיבות רשת מלונות פתאל)
רשת בראון:
ברשת זו כל המלונות פתוחים כבר שבועיים, כאשר החלוקה היא כזאת: תשעה מלונות פועלים במתכונת LIVING בלבד, כלומר השכרה חודשית: בראון סיסייד, תיאודור, בראון TLV, טאונהאוס, טאונהאוס רזידנס, WOM אלנבי, דייב גורדון, דייב לוינסקי, דייב דאונטאון.
10 צפייה בגלריה
גולת הכותרת: ג'קוזי על הגג. DAVE לוינסקי מרשת בראון
גולת הכותרת: ג'קוזי על הגג. DAVE לוינסקי מרשת בראון
חלק פתוחים במתכונת אירוח לטווח ארוך וחלק לטווח קצר - מלון דייב בראון
(צילום: מקס קובלסקי)
יתר מלונות הרשת שפתוחים לנופש ולחופשות קצרות הם: מלון בראון JLM - המלון החדש בירושלים כאמור, מלון לייטהאוס, בראון ביץ' האוס, פוליהאוס - תל אביב, וילה בראון ווילה בראון במושבה - ירושלים.
רשת קראון פלזה:
רשת מלונות קראון פלזה עתידה לפתוח את מלונותיה ברחבי הארץ החל מהשבוע הקרוב. ביום חמישי הקרוב 25.2.21 ייפתח קראון פלזה תל אביב. ב-1.3.21 ייפתח המלון בים המלח, ב-7.3.21 באילת.
10 צפייה בגלריה
קראון פלזה תל אביב
קראון פלזה תל אביב
נפתח בחמישי הקרוב: קראון פלזה תל אביב
(צילום: אורי אקרמן)
רשת ישרוטל:
עד כה נפתחו בפורמט חדר בלבד, ללא שטחים ציבוריים, ארוחת בוקר לחדר או TA ברחבי המלון וטיפולי ספא:
• בראשית
• קדמא
• פונדק רמון (ללא ארוחת בוקר)
• מצפה הימים
• יערות הכרמל
• ריבייריה (ללא ארוחת בוקר)
• ישרוטל טאור (ללא ארוחת בוקר)
ב-23.2.21 ייפתחו:
• רויאל ביץ' אילת
• אגמים
• ישרוטל ים סוף
• ישרוטל ים המלח (איים ירוקים, כולל חדר אוכל)
10 צפייה בגלריה
מלון אגמים המחודש
מלון אגמים המחודש
ייפתח השבוע במתכונת חדרים בלבד: מלון אגמים באילת
(צילום: שירי הדר)
ב-25.2.21 ייפתחו:
• ישרוטל גנים ים המלח
• ישרוטל המלך שלמה
• ישרוטל רויאל גארדן
• מלון כרמים
ב-7.3.21 ייפתחו:
• ישרוטל ספורט קלאב
• ישרוטל לגונה
• רויאל ביץ' תל אביב
ומלון פאבליקה בהרצליה ייפתח ב-25.3.21.
בנוסף, נמסר מרשת ישרוטל כי החל מ-7.3.21 כל מלונות הרשת יפעלו באופן מלא, כולל חדרי אוכל, בריכות, מתקני מלון, על פי הנחיות התו הסגול.
מלונות ישראל קנדה:
המלונות שפתוחים מהיום: סוליי אילת, כפר הנופש נופי גונן, ווסט אשדוד, ווסט תל אביב. המלונות שייפתחו לקראת פסח: מתחם מלון לייק האוס כנרת וחמי טבריה.
10 צפייה בגלריה
הבריכה במלון סוליי המחודש באילת
הבריכה במלון סוליי המחודש באילת
הבריכה במלון סוליי המחודש באילת
(צילום: רוני בלחסן)
מלונות שייפתחו במהלך חודש מאי: מלון פליי תל אביב במתחם מידטאון, מלון גלי כנרת ומלון דניאל ים המלח.