2 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
(צילום: מאיר אוחיון)
לידיעת מי שמתכנן לבלות את חג הפסח בסיני: צוות השרים שהוקם לגיבוש מתווה שיאפשר כניסת ישראלים לחצי האי סיני הגיע להסכמה על מכסה של 300 מחוסנים ומחלימים שיורשו להיכנס מדי יום לאחר שיירשמו מראש. עוד הוסכם כי המעבר יהיה פתוח חמישה ימים בשבוע. עם זאת, עדיין שוררת מחלוקת באשר לתאריך שבו ייכנה המתווה לתוקף. שרת התיירות אורית פרקש-הכהן דורשת כי ניתן יהיה להיכנס לפני פסח, החל מ-24 במרץ, אך עמדת משרד הבריאות היא שיש להפעיל את המתווה רק לאחר פסח.
נזכיר, ביום חמישי הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעתה של שרת התיירות להקים צוות שרים שיגבש בתוך שבוע מתווה. על פי ההצעה של השרה פרקש-הכהן, מספר הישראלים שיורשו לעבור במעבר טאבה יהיה חלק מהמכסה של 3,000 ישראלים שמורשים להיכנס בכל יום לישראל דרך נתב"ג.
עם זאת, בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ קבע בצהריים (יום ד') כי קביעת מכסה לכניסה של 3,000 נוסעים לארץ ביום ואישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים – אינן חוקתיות. כמו כן, הוחלט כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלה במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן ביום שבת הקרוב, וניתנה התראת בטלות לפיה ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים. עדיין לא ברור אם פסיקת בג"ץ תשפיע על מתווה היציאה לסיני.
2 צפייה בגלריה
תמונת החוף בסיני
תמונת החוף בסיני
חוף בסיני
(צילום: Shutterstock)
בצוות שמגבש את המתווה חברים שרת התיירות, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי ושרת התחבורה מירי רגב.
המעברים לסיני ולירדן נסגרו באמצע מרץ בשנה שעברה. המעבר לירדן נפתח כבר בתחילת נובמבר, ואילו המעבר בטאבה נותר סגור ליציאת ישראלים כבר שנה שלמה, הוא נפתח פעמים אחדות ובאופן מצומצם מאוד רק לטובת הכנסת ישראלים חזרה לארץ. בסוף ינואר, ביחד עם המגבלות על נתב"ג, מסוף טאבה נסגר לגמרי, גם לכניסת ישראלים שהגיעו לסיני דרך אירופה, ועד כה יכלו לשוב דרכו לארץ.
בחזרה אל המתווה המתגבש. במשרד הבריאות חוששים שתהיה התנפלות רבתי בפסח שתגרום לכך שחולי קורונה ייכנסו לישראל ממעבר טאבה. גורמים שמעורבים בגיבוש המתווה אמרו מנגד כי משרד הבריאות כל הזמן מביע עמדות "אנטי-סיני" והיה לעומתי מלכתחילה. העניין יוכרע עד מחר כי תקנות התעופה יפוגו במוצאי שבת.
פורסם לראשונה: 11:43, 17.03.21