יקר כאן. יקר לחיות ועכשיו יותר מתמיד גם יקר לנפוש - את זה כבר הבנו. ולמרות הבטחותיו של שר התיירות החדש, יואל רזבוזוב, שיפעל להסדרת המצב וידבר עם המלונאים להורדת המחירים, ולמרות היוזמה של השר עם התאחדות המלונות עם מאה המלונות שיורידו מחירים לקיץ הקרוב - ראינו בבדיקות שעשינו שהבטחות לחוד ומחירי מלונות לחוד.
נוסיף לזה גם את אזורי הנופש הכי מבוקשים בקיץ - אילת וים המלח, שהם בכלל מחוץ ליוזמת ההנחות ושם המחירים רק ממשיכים לעלות. אז במקום להמשיך להתלונן ולחכות שמישהו בממשלה יעשה משהו (שוקינג! אבל הורדת מחירי מלונות לא יכולה להיעשות באבחת יד לבקשת שר כזה או אחר. מדובר בענייני רגולציה, יוקר מחיה ושלל עניינים שהרבה משרדי ממשלה צריכים לפתור יחד, אם בכלל) החלטנו לחפש חופשות במחירים שפויים ובמקומות טובים לא פחות. ונחשו מה - מצאנו.
4 צפייה בגלריה
בריכת המלון החיצונית בסי לייף נהריה
בריכת המלון החיצונית בסי לייף נהריה
פער של כ-4,000 שקלים לעומת אילת: מלון סי לייף נהריה
(צילום: מקס מורון)
לפניכם רשימת מלונות - כולם קרובים לחוף ים ולמים - מצפון ועד דרום הארץ. המחיר נבדק עבור הרכב של זוג הורים ושני ילדים לשלושה לילות בחודשים יולי ואוגוסט הקרובים. בכל מלון מצוין אם מדובר באמצע או בסוף שבוע.

מלונות ליד החוף בצפון הארץ

כך למשל חופשה של ארבעה לילות בתאריך 11-15.7 (אמצע שבוע), תעלה 5,341 שקלים במלון סי לייף ריזורט בנהריה, לעומת 9,118 שקלים במלון פגסוס באילת, עבור הרכב של זוג הורים ושני ילדים (אשת טורס). מדובר בהבדל עצום של 3,777 שקלים למשפחה.
במלון מטיילים גשר הזיו, שנמצא רק קילומטר אחד מחוף אכזיב, מצאנו כי לילה עבור זוג עם שני ילדים יעלה 675 שקלים באמצע שבוע, כולל ארוחת בוקר. בסוף שבוע - חמישי עד שבת, המחיר לזוג עם שני ילדים הוא 2,900 שקלים, כולל ארוחות בוקר.
מלונות זולים קיץ 2021
גם במלון האח שלו - מטיילים מטולה, שהוא מלון בוטיק ששופץ וממוקם במבנה עתיק על רקע הסביבה הפסטורלית של המושבה. מצאנו מחירים זהים עבור זוג עם שני ילדים - 675 שקלים ללילה כולל ארוחת בוקר באמצע שבוע. כלומר חופשה של שלושה לילות למשפחה בת ארבע נפשות תעלה 2,025 שקלים בשני מלונות הרשת מטיילים.
4 צפייה בגלריה
אפשר לנפוש מעט אחרת ובהרבה יותר זול. מלון גשר הזיו של רשת מטיילים
אפשר לנפוש מעט אחרת ובהרבה יותר זול. מלון גשר הזיו של רשת מטיילים
אפשר לנפוש מעט אחרת ובהרבה יותר זול. מלון גשר הזיו של רשת מטיילים
(צילום: איה בן עזרי)
נמשיך לבירת הצפון - חיפה: שם מצאנו כי חופשה של שלושה לילות בתאריך 26-29.8 (סוף שבוע) תעלה 6,172 שקלים במלון פתאל לאונרדו פלאזה חיפה, לעומת 7,800 שקלים במלון אורכידאה אילת (אשת טורס).
"לאור אי הוודאות ביציאה לנופש בחו"ל והמחירים הגבוהים באילת, אנחנו רואים בימים האחרונים קפיצה של עשרות אחוזים בביקושים לחופשות בטן-גב בערי החוף כמו חיפה, נתניה, ת"א, חדרה ועוד. יותר ויותר ישראלים שחוששים לצאת לחו"ל מגלים שממש 'מתחת לאף' הם יכולים ליהנות מחופשת בטן-גב כחול לבן לחוף הים התיכון, במקום לטוס עד יוון או קפריסין", אמרה שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס.
במלון לייקהאוס כינרת של רשת ישראל קנדה מלונות, המחיר לחופשה בת שלושה לילות כולל ארוחות בוקר וכניסה ללא תשלום לחמי טבריה, תעלה 2,925 שקלים.
4 צפייה בגלריה
הדמיה לחלל המלון לייקהאוס בטבריה
הדמיה לחלל המלון לייקהאוס בטבריה
3,900 שקלים לחופשה משפחתית ל-3 לילות: מלון לייקהאוס בטבריה
(ישראל קנדה מלונות)
עיר חוף נוספת - חדרה, גם יכולה להוות אופציה לא רעה לחופשה ליד הים. חופשה של שלושה לילות בתאריך 8-11.8 (אמצע שבוע) תעלה 6,800 שקלים במלון רמדה ריזורט חדרה, לעומת 8,200 שקלים במלון בי קלאב אילת (אשת טורס).
ענת סטריק דהאן, המשנה למנכ"ל ישראל קנדה מלונות אמרה ל-ynet כי "ישנו מספר לא מבוטל של מלונות עם אטרקציות תיירותיות במחירים אטרקטיביים שמציעים חופשה מפנקת למשפחות בערי החוף לצד מלונות הפרוסים לאורכה של הכינרת".

מלונות בתל אביב

במלונות הוטל בובו, לייטהאוס, בראון ביץ' האוס, גולדן האוס, בראון סיסייד - כולם ליד הים - המחיר הוא 2,340 שקלים לשלושה לילות באמצע שבוע עבור זוג שני ילדים. המחיר אגב, זהה לשלושת מלונות רשת בראון בירושלים: וילה בראון במושבה, בראון JLM ובראון מחנה יהודה, אך אלו כמובן פחות קרובים לחופי הים.
4 צפייה בגלריה
390 שקלים: לאדם ללילה: בראון ביץ' תל אביב
390 שקלים: לאדם ללילה: בראון ביץ' תל אביב
390 שקלים: לאדם ללילה: בראון ביץ' תל אביב
(צילום: אסף פינצ'וק)
נקודה שחשוב להבהיר כאן על מנת להוזיל עלויות דרך ההזמנה: אם תזינו את מספר הנפשות באתר הרשת, המערכת אוטומטית תציע לכם את הסוויטות במלון, שרק הן יכולות להכיל יותר משני אנשים או יותר מזוג וילד, ואז המחירים יהיו יותר גבוהים. לכן מומלץ להזמין באתר שני חדרים רגילים כשבכל ילד מבוגר וילד או יותר ואז להתקשר למוקד ההזמנות ולבקש את חדרים סמוכים זה לזה.
"על רקע הכרזת שר התיירות יואל רזבוזוב, לבטל את קמפיין 'חופשה בישראל' בעקבות מחירי הנופש המופרזים במלונות בישראל, קולקציית מלונות בראון החליטה הבוקר לצאת במבצע חופשות קיץ ומציעה חופשות זוגיות ומשפחתיות במגוון המלונות שלה בתל אביב ובירושלים, ובמחירים חסרי תקדים: החל מ-390 שקלים ללילה זוגי באמצע השבוע בהזמנת מינימום שני לילות במלונות תל אביב. אחרי שנת הקורונה ומיעוט אפשרויות נופש בחו"ל, לכולנו מגיע נופש איכותי לכל המשפחה במחירים אטרקטיביים, ויחד נוכיח שאפשר וצריך לנפוש בישראל ולעשות חיים משוגעים", אמר אושרי דרעי, מנכ"ל מלונות בראון.

דרום הארץ

חופשה של שלושה לילות בתאריך 22-25.7 (סוף שבוע), תעלה 3,646 שקלים במלון פתאל לאונרדו אשקלון, לעומת 7,761 שקלים במלון פתאל לאונרדו פלאזה אילת (אשת טורס).
במלון ווסט אשדוד של רשת ישראל קנדה מלונות, המחיר לזוג עם שני ילדים הוא החל מ-3,900 שקלים לשלושה לילות באמצע שבוע, כולל ארוחת בוקר. המחיר הוא עבור הסוויטה שיכולה להכיל משפחה.