אמש (יום ב') שר התיירות יואל רזבוזוב והתאחדות המלונות יצאו בהכרזה חגיגית כי גיבשו את רשימת המלונות שיורידו את מחירי החופשה. ההודעה הגיעה אחרי שיח תקשורתי וציבורי סוער ובעיקר זועם על אודות מחירי המלונות בארץ בתקופת הקיץ הנוכחית.
כך למשל, בבדיקה שערכנו בתחילת השבוע מצאנו כי חופשה באחד ממלונות הבוטיק בתל אביב יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, כאשר המחיר באחד המלונות בעיר יכול להגיע בקלות ל-3,000 שקלים עבור לילה אחד בלבד בסוף שבוע בתחילת יולי.
"כמענה ליוקר מחירי החופשות, שנובע בין היתר בגלל משבר הקורונה, העלויות הגבוהות, המחסור החריף בעובדים ומגבלות הכניסה לישראל, ביקש שר התיירות, יואל רזבוזוב מהתאחדות המלונות לגבש רשימה בה יכללו המלונות שהסכימו לתת הנחות לציבור המבקש להזמין חופשה בישראל", כך נכתב בהודע שהגיעה אתמול בערב.
4 צפייה בגלריה
בריכת המלון הריקה
בריכת המלון הריקה
ים המלח ואילת לא במבצע. מלון ישרוטל ים המלח
(צילום: רועי עידן)
נזכיר עוד כי שר התיירות התראיין אתמול לאולפן ynet והבטיח שידבר עם המלונאים ויבדוק כיצד אפשר להסדיר את הנושא. "יש לי ארסנל של כלים שאני רוצה להשתמש בהם, כמובן בהידברות עם המלונאים". לדבריהשר, יש רגולציות על המלונאים, והמטרה העיקרית שלו היא שכסף שיצליח לחסוך בהפחתת רגולציות יחזור לציבור.
הבוקר אכן פורסמה רשימת מאה המלונות שהסכימו להשתתף ביוזמה החגיגית. מדובר במלונות בכל רחבי הארץ שיציעו "הנחות של 15% לפחות על המבצעים בכל מלון ומלון", כך הובטח לפי ההודעה המשותפת. אגב, היוזמה לא כוללת את המלונות באילת ובים המלח - עניין בעייתי בפני עצמו, שהרי הביקוש לחופשה בקיץ המהביל של ישראל הוא בעיקר לשני היעדים האלו, ואלו גם דורשים את המחירים הגבוהים ביותר, בעיקר בזמן שהחלופה לטוס לחו"ל עדיין מדשדשת.
אם כך, בדקנו מה המלונות ברשימה המכובדת מציעים ועד כמה זה משתלם, אך לצערנו לא גילינו חדשות מרעישות ומשמחות במיוחד.
כך למשל במלון דן אכדיה הרצליה שבו ההנחה היא לילה ראשון ב-50% הנחה - מותנה בהזמנת שני לילות, כך כתוב באתר התאחדות המלונות בעמוד המבצע. אם בודקים את אתר המלון עצמו מגלים שהמבצע אינו חדש והיה קיים עוד קודם וכי הוא מסתיים ב-1.7.21, כלומר מחרתיים.
4 צפייה בגלריה
ההנחה במלון דן. הייתה קיימת עוד קודם ומסתיימת השבוע
ההנחה במלון דן. הייתה קיימת עוד קודם ומסתיימת השבוע
ההנחה במלון דן. הייתה קיימת עוד קודם ומסתיימת השבוע
(מתוך אתר המלון)
במלון אופרה הרברט סמואל החדש יחסית, שנמצא על רחוב הירקון מול הים, כתוב באתר התאחדות המלונות כי המלון ייתן 15% הנחה בחודשים יולי אוגוסט. אך בשיחה עם נציג המכירות של הרשת נשמע שהוא בעצמו הופתע מהיוזמה. "אותנו עוד לא עדכנו על המבצע הזה", ענה כאשר נשאל אם המחיר הוא אחרי 15% ההנחה.
למעוניינים מביניכם, המחירים במלון נעים בין 3,740 שקלים ועד 4,237 שקלים עבור חדר לשני לילות וארוחת בוקר בסוף השבוע הבא, 8-10.7.21. כאשר אלו מחירים אחרי חמישה אחוזי הנחה שגם כך ניתנים למזמינים - דרך האתר או טלפונית.
בנוסף לדוגמאות הנ"ל, במעבר על יתר המלונות ברשימה, קשה לומר שאפשר להתרשם מהנחות גדולות שבאמת יהיו מורגשות בכיס של הציבור הישראלי. אם ההנחה היא לא בגובה 15% הנחה - וכפי שכבר הבנו, לא תמיד יודעים על זה ברשת עצמה או שהמחירים עדיין מאוד גבוהים גם אחרי הנחה, יתר המבצעים די מביכים. בחלק מהמלונות יינתן לכם לילה לילה שני ב-50%, כמו במלון פבריק הרצליה של רשת ישרוטל, אבל רק עד 20.7.21. אחר כך, כתוב באתר, "לפחות 10% למצטרפים למועדון הטבות, סיורי טעימות ועוד". כלומר אם אינם חברי מועדון או לא מעוניינים להצטרף אליו ואתם מעוניינים לנפוש בסוף יולי ובחודש אוגוסט - תשכחו מהנחות.
4 צפייה בגלריה
הנחה בגובה 15 אחוזים במלון רוטשילד 22
הנחה בגובה 15 אחוזים במלון רוטשילד 22
הנחה בגובה 15 אחוזים במלון רוטשילד 22
(מתוך אתר המלון)
כך גם במלונות סינמה וסנטר שיק, מרקט האוס ומלון 65 בתל אביב, בכל אלה - אם תרצו לנפוש לאחר 20.7.21 לא תקבלו הנחות.
ומה קורה בבירה? המלונת ממילא ומצודת דוד הירושלמים מציגים את אותה הנחה: בהזמנת שלושה לילות רצופים באמצע השבוע, הטבה לבחירה: 50% הנחה על הלילה או השלישי או ארוחת צהרים או ערב במסעדת הלובי או הבריכה. בתוקף עד ה-22.7.21. תחליטו אתם אם המבצע אכן שווה כאשר לילה במלון ממילא למשל, עולה בין 1,500 שקלים ל-1,900 שקלים לא כולל ארוחת בוקר.
4 צפייה בגלריה
חדר השינה במלון
חדר השינה במלון
האם המבצע משתלם? מלון ממילא בירושלים
(צילום: עמית גירון)
"אני שמח לעשות את הצעד הראשון בדרך להורדת מחירי החופשות בישראל, זאת בהתאם למדיניות שהציג רק לא מזמן ראש הממשלה בנט בשיחותיו איתי. אני מודע לכוחות השוק החופשי ולאתגרים האמיתיים שיוצרת התקופה עבור המלונאים, אבל חופשה בישראל לא יכולה להיות רק לעשירים. לכן, אני מודה להתאחדות המלונות בישראל שאימצו את בקשתי והפכו אותה בשורה אמיתית עבור הציבור בישראל. זו כמובן רק ההתחלה, וכולי תקווה שעוד ועוד מלונות יצטרפו לרשימה", כך מסר אתמול שר התיירות, יואל רזבוזוב בהודעה לתקשורת אודות יוזמת מאה המלונות.
אבל האם באמת השר וגם המלונאים עשו כאן מאמץ גדול עבור הציבור שחשקה נפשו לנפוש בישראל? האם משפחה עם יותר מילד אחד או שניים באמת יכולה להרגיש שיש כאן מחירים שמתחילים להתקרב לאלו שאנחנו פוגשים מעבר לים - כולל הטיסות?
ההנחות דלות ודלילות, כשרובן כלל לא נראות חדשות או כאלה שנעשו במיוחד עבור היוזמה החדשה, אחרות מותנות ביותר מדי תנאים לא משתלמים וחלק מהמלונות בכלל מ]סיקים את המבצע רגע לפני התקופה המבוקשת באמת לחופשה - סוף יולי וחודש אוגוסט.