3 צפייה בגלריה
מלון סופיה טבריה
מלון סופיה טבריה
חדש: מלון סופיה בטבריה
(צילום: עמית גרון)
אחרי שנים של קיפאון בתשתיות ובהשקעות בתיירות בטבריה, יש התחדשות: מלון "סופיה", ברמת חמשת הכוכבים, ייפתח בספטמבר הקרוב לאחר השקעה של 150 מיליון שקל ושש שנים של שימור ובנייה.
יזם הנדל"ן ראול סרוגו, בעל חברת הבנייה סרוגו, רכש את המבנה שממוקם בלב העיר ובמרחק הליכה מהכינרת. מדובר בבית אבן עותמני עתיק מסוף המאה ה-19, ששימש כמבנה ממשלתי בתקופת הטורקים ובתקופת המנדט הבריטי. תכנון המלון הופקד בידי האדריכל יואל פייגין מ"פייגין אדריכלים" ומשרד האדריכלים "לוין פקר אדריכלים - רונה לוין פקר".
לאחר קום המדינה הוסב המבנה ל"בית החייל" עד שנת 1984 - ומאז נזנח. במסגרת השיפוצים עבר בית האבן העתיק תהליך שימור ושחזור קפדני, והתווסף בניין ש"רוכב" מעל המבנה העתיק. שומרו אריחי הרצפה המעוטרים, אבני הבזלת השחורות ועמודי האבן המסותתים.
טבריה, בגלל שנים של הזנחה, הפכה מעיר פופולרית לעיר שינה לצליינים בדרכם למקומות הקדושים בצפון. פתיחת מלון הבוטיק "סטאי" על הכינרת של האחים נקש לפני שלוש שנים סימן תחילת מהפך בעיר, ולאחרונה הכריז שר התיירות אסף זמיר על תקציב של 200 מיליון שקל לפיתוח התיירות בעיר.
במלון 120 חדרים, והוא מצויד בטכנולוגיית בית חכם שמאפשרת שליטה מרחוק על תאורה ומיזוג אוויר. בנוסף, יהיו במלון בריכת "אינפיניטי" המשקיפה לכינרת, שתי מסעדות - אחת מהן עם בר משקאות על הגג, מרתף יינות, מועדון ילדים, טרקלין אח"מים, בית כנסת ומגרש חניה צמוד לאורחים. וגם - ספא הכולל חמאם טורקי והיצע טיפולים מגוון.
טווח המחירים לתקופת ההרצה: 1,300-1,150 שקלים לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר (לא כולל חגים).
3 צפייה בגלריה
מלון סופיה טבריה
מלון סופיה טבריה
מבט מבפנים - מלון סופיה
(צילום: עמית גרון)
3 צפייה בגלריה
מלון סופיה טבריה
מלון סופיה טבריה
מבנה מהמאה ה-19
(צילום: עמית גרון)
"היום אורח במלון יוקרה מחפש לא רק נצנצים, הוא רוצה סיפור", אמר סרוגו. "המלון על שם סבתי, יהודייה שנולדה בדמשק, עברה לארגנטינה וילדה עשרה ילדים שאבי הקטן מביניהם, והוא שרכש לפני שנים את המבנה. כשהייתה בת 70 החליטה לעלות לישראל".
על השאלה אם אינו חושש להשקיע בטבריה ענה סרוגו כי "טבריה במצב פיזי לא טוב, אבל הממשלה מתכוונת להשקיע כסף בעיר. הרבה יזמים מגיעים לטבריה. אנחנו מסמנים דרך חדשה"