בטבריה חוששים כי הסיקור התקשורתי על אודות הגבלות וסגר בשל התפרצות קורונה בעיר, יביא לפגיעה קשה בענף התיירות, השרוי בקשיים קשים ממילא בשל המצב. ראש הוועדה הממונה בעיר, שמעון (מוני) מעתוק, אמר ל-ynet כי ביממה האחרונה נרשמו ביטולים בבתי מלון בעיר וכי פנה לראש הממשלה בקריאה לבטל את ההגבלות.
יש לציין כי השכונות שבהן הוטלו המגבלות נמצאות במעלה טבריה, באזור המרוחק 6-5 קילומטרים מאזור הכינרת והמלונות, בוודאי המלונות שבפרברי העיר, באזור חמי טבריה והכניסה הצפונית.
"כל הקורונה שיש בטבריה זה בכלל בשכונות מרחוקות מהעיר עצמה", אמר גבי בן דורי, בעל חברה להפלגות תיירותיות בטבריה, בשיחה עם ynet. "זה כמו להגיד שבבני ברק יש קורונה ובתל אביב יש קורונה. בכלל אין שום קשר, מי שיכול להגיע, יכול להגיע בבטחה לטבריה ואין שום בעיה מבחינת הקורונה".
2 צפייה בגלריה
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת
(צילום: אביתר כהן, איגוד ערים כינרת)
-תתאר לנו את המצב בעיר כרגע מבחינה תיירותית. המצב בטבריה מאוד מאוד קשה. בעיקרון, מגיעים לטבריה רק בסופי השבוע, מיום חמישי עד יום שבת. נפתחו בסך הכול שמונה מתוך 43 בתי המלון בעיר. המסעדות ריקות והעבודה שמסביב לבתי המלון – מכבסות, נהגי מוניות וכו' – מושבתת. אצלי בחברה כל האנשים בחל"ת. אין אופק, החל"ת נגמר".
-בכמה אנשים מדובר? מה היקף כוח האדם שמעסיקים אותם בעלי ספינות? בסביבות 200-150 משפחות מתפרנסות מענף התיירות של הסעת נוסעים בכינרת. מדובר בנזק של עשרות מיליוני שקלים. אין אופק. שהמדינה תבוא ותגיד מה היא הולכת לתת, מה היא לא הולכת לתת. לא כל יום ישלפו משהו חדש. צריך לדעת איך להתארגן כי העבודה תחזור אולי בפסח שנה הבאה, שזה מרץ-אפריל שנה הבאה. שיפתחו את השמיים, שיתנו לתיירים, כל אירופה פתוחה, כל העולם נפתח, רק ישראל נשארת מבודדת.
2 צפייה בגלריה
הכנרת נפתחת לספורט ימי במשט הצדעה לצוותים הרפואיים ולכוחות הביטחון
הכנרת נפתחת לספורט ימי במשט הצדעה לצוותים הרפואיים ולכוחות הביטחון
בחודש שעבר: הכינרת נפתחה לספורט ימי במשט הצדעה לצוותים הרפואיים ולכוחות הביטחון
(צילום: אפי שריר)


הממשלה הקצתה כסף לפעולות מוטות תיירות

בתחילת השבוע הממשלה אישרה מענק של 52 מיליון שקל לעיר, חלק מהכסף יחולק כך:
  • 20 מיליון שקלים לעיר טבריה לצורך עידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן לצורך הסבה של מבנים לבתי מלון.
  • שעות ייעוץ לצורך גיבוש תכנית אב לתיירות בעיר.
  • 5 מיליון שקלים לצורך שיקום, שדרוג והתאמת מיזם הטיבריום וכן לתפעול ותחזוקת המתקן ל-7 שנים.
  • 5 מיליון שקלים למימון פעולות מיוחדות מוטות תיירות, בתחום שיפור פני העיר.
  • מיליון שקלים לצורך פיתוח ושדרוג תשתיות תיירות בעיר.
  • 14 מיליון שקלים לטובת קיום אירועים גדולים מוכווני תיירות.
  • מיליון שקלים להקמת יחידת תיירות עירונית.
  • שני מיליון שקלים לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים.
הבוקר בשעה 8:00 נכנסה לתוקף החלטת הממשלה ולפיה העיר אלעד וחמש שכונות בטבריה – רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון – הן "אזור מוגבל" - בעקבות הזינוק בתחלואה בנגיף הקורונה במוקדים הללו.
הערב כבר צומצם האזור המוגבל בטבריה לשלושה רחובות בלבד - שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שזר. עיריית טבריה הודיעה כי החלטת הממשלה נכנסה לתוקפה באופן מיידי, וההגבלות יימשכו שבוע ימים, עד ליום רביעי הבא בשעה 8:00 בבוקר.