3 צפייה בגלריה
תיירת נעל מפת אירופה, אילוסטרציה
תיירת נעל מפת אירופה, אילוסטרציה
תיירת מעל מפת אירופה, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מה השתנה ביום חמישי האחרון? האיחוד האירופי צירף את ישראל לרשימת המדינות שלאזרחיהן מותר להיכנס לשטחי האיחוד גם למטרות פנאי – כמו תיירות ונופש – ולא רק לצורך ביקורים המוגדרים "חיוניים".
יופי, אז אני יכול לטוס מחר לכל אחת מ-27 המדינות באיחוד האירופי? לא. ההחלטה של האיחוד האירופי ברובה תיכנס לתוקף רק בחודש הבא וטרם פרסמו מועד מדויק מלבד הצהרה כללית על הרצון לפתוח החל מיוני כולל גם פורטוגל שהתווספה לרשימת המדינות הירוקות שתכניס ישראלים ללא חיוב בבידוד, ואף יש מצב שיקדימו עוד הכניסה לישראלים אף קודם. אגב , פורטוגל גם מהבודדות שכבר אושרו למשל לתייר הבריטי לחזור לבריטניה, ללא בידוד.
לגבי שאר המדינות באיחוד האירופאי , עד שזה יקרה לכל מדינה יש מדיניות משלה בנושא. בכתבה הזאת פירטנו לגבי המדיניות ביעדים שונים באיחוד האירופי ובמדינות נוספות בעולם.
מהן הדרישות למחוסנים או מחלימים שירצו לטוס? נדרשת בדיקה קורונה 72 שעות לפני ההמראה לישראל, ובדיקה נוספת אחרי הנחיתה כאן בארץ. יש פטור מבידוד.
ומה לגבי ילדים, הם הרי לא מחוסנים? פה מסתמנת בעיה. אילן שלו, סמנכ"ל "קווי חופשה", הסביר בשיחה עם ynet כי "כניסה ליעדים באירופה תותנה כנראה בהצגת בדיקה שלילית לקורונה, אולם בחזרה לישראל יחויבו הילדים להיכנס לבידוד בגלל שטרם חוסנו בפועל. לכן, כרגע אירופה מומלצת בעיקר לזוגות או לחבר'ה צעירים מחוסנים ופחות לחופשה עם ילדים".
3 צפייה בגלריה
קולוסיאום, רומא
קולוסיאום, רומא
קולוסיאום ברומא, למי שהתגעגע
(צילום: shutterstock)
ומה מצב התחלואה באירופה? רוב היעדים ביבשת מוגדרים כיום "צהובים", זאת אומרת שיש עדיין מגבלות על מסעדות – ישיבה רק בחוץ ושירות עד השעה 22:00 בלבד, החנויות פתוחות עד 20:00 בלבד, וברוב המקומות מוטל סגר משעה 22:00 עד 5:00 בבוקר. בנוסף, יש חובת עטיית מסכות בכל מקום, גם באוויר הפתוח.
עם זאת, הצפי הוא שעד יוני, כשהיעדים האלה ייפתחו לישראלים מחוסנים, תהיינה כבר הקלות בחלק מהיעדים. עם זאת, חשוב מאוד לרכוש ביטוח מתאים שיבטיח שלא תפסידו את הכסף אם הקורונה תתקוף שוב. בכתבה הזאת סקרנו באופן מפורט יותר את מצב הקורונה ביעדים מרכזיים באירופה.
איך הישראלים מגיבים בינתיים? כבר ביום חמישי, עם פרסום החלטת האיחוד האירופי, הורגשו עומסים על מוקדי ההזמנות של חברות התיירות. ההתעניינות התמקדה בעיקר בחופשות ביעדים כמו ברלין, ברצלונה, מדריד, פריז, בודפשט, בוקרשט ומקומות שונים ביוון.
מה השתנה מבחינת בריטניה שכזכור כבר אינה חברה באיחוד האירופי? בריטניה הודיעה ביום שישי כי תחדש את הטיסות הבינלאומיות למטרות פנאי החל מ-17 במאי, לאחר חודשים של איסור על מרבית הנסיעות הלא חיוניות לחו"ל, ופרסמה רשימה של 12 "יעדים ירוקים", בהם גם ישראל. אזרחי המדינות שברשימה יוכלו לבקר באנגליה ללא צורך בבידוד ותושבי אנגליה שיבקרו ביעדים הללו לא יידרשו להיכנס לבידוד עם חזרתם.
3 צפייה בגלריה
לונדון, שוב זמינה לישראלים
לונדון, שוב זמינה לישראלים
לונדון, שוב זמינה לישראלים
(צילום: shutterstock)
שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס אמר כי האיסור הכמעט מוחלט על טיסות בינלאומיות, שנכנס לתוקף בינואר, יוחלף בתוכנית "רמזור". לפי התוכנית, כל הנכנסים למדינה, גם ממדינות ירוקות, יידרשו לעשות בדיקת קורונה בכניסה. כל המגיעים ממדינות צהובות יידרשו להיכנס לבידוד ביתי למשך עשרה ימים. הכניסה לממלכה ממדינות אדומות תותר רק לאזרחי ולתושבי בריטניה, והשבים ממדינות אלו יחויבו להיכנס לבידוד של עשרה ימים במלוניות.
סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד לא מסרו מתי הן עשויות להקל על הגבלות הנסיעה המחמירות שהטילו. עם זאת, שאפס אמר כי כל ארבעת ראשי שירותי הרפואה בבריטניה מסכימים על עקרונות תוכנית הרמזור.
ואם כבר יצאנו מהאיחוד, מה לגבי איי סיישל שהפכו ליעד פופולרי בקרב ישראלים? סיישל חוותה לאחרונה עלייה בתחלואה, זאת על אף שמרבית התושבים חוסנו. ניר מזור, סמנכ"ל שיווק "קשרי תעופה", סיפר בשיחה עם ynet כי "הוטלו מגבלות אך למעשה כולן רלוונטיות אך ורק לתושבים, כמו סגירת בתי ספר, ביטול אירועי ספורט וסגירת שווקים. זה פחות רלוונטי לריזורטים ולאתרי התיירות שממשיכים לפי שעה לפעול ללא שינוי מהותי".
במקביל, עשרות תיירים ישראלים נתקעו בסיישל לאחר שנמצאו חיוביים בבדיקות PCR שנעשו להם 72 שעות לפני החזרה לארץ. הישראלים טוענים כי הבדיקות לא אמינות והנושא עדיין בבדיקה. לשכת התיירות של סיישל הודיעה כי היעד "נותר בטוח לביקור והיא מפריכה בתוקף את הטענות לפיהן רשות הבריאות של סיישל מנפיקה תוצאות 'שקריות' על בדיקות קורונה". כמו כן, משרד הבריאות הישראלי לא שינה עד כה את המלצותיו בנוגע לסיישל.