קבינט הקורונה החליט אתמול כי החל מיום ראשון הקרוב בתי מלון ברחבי הארץ ישובו לפעול לאחר הפסקה ממושכת. אז איך זה יעבוד? מחוסנים בשתי מנות (מגיל 16 ומעלה) שמחזיקים בתעודת מתחסן, ומחלימים שקיבלו "תעודת מחלים", יציגו את האישורים בעת הזמנת החופשה ובמהלך הצ'ק אין בבית המלון. ילדים מתחת לגיל 16, שבשלב זה לא מתחסנים, יעברו בדיקת קורונה לפני היציאה לחופשה ויציגו את התוצאה השלילית במעמד הצ'ק אין בבית המלון. הבדיקה בקופת החולים תיעשה ללא תשלום.
חדרי האוכל בבתי המלון לא יפעלו בשלב הראשון, חוץ מאשר בים המלח שהוכרז שוב כ"אי ירוק" ולכן המלונות שבו יורשו לפתוח לאורחים את חדרי האוכל והמסעדות.
ראש המועצה האזורית תמר ניר ונגר אמר בשיחה עם ynet: "אני מברך על החלטת הקבינט לפתיחת האי הירוק בים המלח, מהלך שישיב לעבודה אלפי עובדים מהאזור ומהנגב המזרחי. במקביל, אנו ממתינים להנחיות, תקציבים ואישורים ממשרדי הממשלה השונים. עם ישראל זקוק לנופש בריא ובטוח במרחק נסיעה מהבית".
4 צפייה בגלריה
ים המלח מלונות
ים המלח מלונות
המלונות בים המלח
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
גם באילת נערכים
(צילום: shutterstock)
ואיך דואגים לאורחים כשאין חדר אוכל? מנכ"ל רשת ישרוטל ליאור רביב סיפר על קונספט מיוחד בשם "האף-בורד (half board) טייק אוויי" במסגרתו האורחים יוכלו לאסוף ארוחות חמות מחדרי האוכל והמסעדות של המלונות.
אורנית שטרית, מבעלי מלון קדם במורדות הכרמל, סיפרה כי את ארוחות הבוקר יוכלו האורחים לקבל לחדרים, בכלים רגילים: "מי שיבחר לצאת לחיק הטבע, ולאכול בפארק מנהיים הצמוד למלון, יוכל לקבל סלסלת פיקניק מפנקת ולאכול בטבע ובשטחים הפתוחים הירוקים. ארוחת ערב ניתן להזמין לחדרים בשירות רום סרוויס".
על אף החלטת הממשלה, שמאפשרת לפתוח את כל המלונות כבר ביום ראשון, בפועל לא כל המלונות ייפתחו ביום ראשון. רשת ישרוטל, לדוגמה, תפתח ביום שלישי את ישרוטל גנים ים המלח ורק ביום חמישי יצטרפו גם מלונות המלך שלמה ורויאל גארדן באילת ומלון כרמים בהרי ירושלים. רק ב-7 במרץ כל 30 המלונות של הרשת יהיו פתוחים. ישרוטל היא לא הרשת היחידה שתפתח באופן מדורג ולכן יש לבדוק באופן ספציפי לגבי כל מלון ומלון.
גם ברשת פתאל נערכים כמובן לפתיחה המחודשת. מנכ"לית הרשת אביה מגן אמרה בשיחה עם ynet: אנחנו נערכים לפתיחה כבר משבוע הבא, והחל מהבוקר תגברנו את הפעילות של מרכז ההזמנות לטובת הביקושים ההולכים ועולים מרגע היוודע ההחלטה המשמחת. אנו בטוחים שלאור קצב המתחסנים הגבוה והירידה בתחלואה, גם העיר אילת תוכרז כאי ירוק בימים הקרובים".
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת - מקווה להתחיל להתאושש
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל ישרוטל רביב הוסיף כי "מאתמול מורגש עומס על המוקדי ההזמנות". שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת אשת טורס, אמרה בשיחה עם ynet כי בחברה, "רואים עלייה במידת הבטחון בהזמנת חופשה בישראל לעומת יציאות קודמות מסגרים. החשש להדבקה ירד משמעותית עבור מחוסנים, וגם התהליך נהיה יותר פשוט מכיוון שמחוסנים לא חייבים בבדיקת קורונה לפני ההגעה למלון. עם זאת, יש לא מעט שינויים בעקבות המצב, וחשוב לזכור לבדוק היטב את התנאים לפני שמזמינים".
ומה קורה עם המחירים? חברת אשת טורס, לדוגמה, משווקת חבילת נופש לאילת בין התאריכים 25 עד 27 בפברואר במלון המלך שלמה על בסיס לינה וארוחת בוקר. המחיר 1,410 שקלים לזוג ללילה. חופשה במלון לוט ים המלח בין 4 ל-6 במרץ על בסיס חצי פנסיון עולה 1,870 שקלים לזוג ללילה.
לילה לזוג במלון מילוס ים המלח עולה 850 שקלים, כולל ארוחת בוקר.
גם בתי המלון בחיפה נערכים לפתיחה המחודשת ומדווחים על ביקושים גבוהים. עלות חדר לזוג באמצע השבוע במלון הבוטיק וילה כרמל, לדוגמה, מתחילה מ-660 שקלים באמצע השבוע ומטפסת ל-850 שקלים בסוף השבוע, כולל ארוחת בוקר.
4 צפייה בגלריה
הנוף מטיילת לואי
הנוף מטיילת לואי
הנוף מטיילת לואי, חיפה
(צילום: גלעד ילון)
מחירים נוספים: לילה לזוג באמצע השבוע בכפר הנופש נופי גונן, כולל ארוחת בוקר ארוזה, עולה החל מ-650 שקלים. במלון בוטיק ווסט אשדוד תשלמו החל מ-750 שקלים ללילה לזוג, לא כולל ארוחה. המחיר ללילה בווסט תל אביב עומד על החל מ-600 שקלים לזוג, גם כן ללינה בלבד.
רן בלבוס, סמנכ"ל קבוצת נקש, סיפר על הציפייה לחזרה פעילות, אך הדגיש גם את הקשיים: "אנחנו נרגשים לפתוח ביום ראשון שישה מבתי המלון שלנו - סטאי כנרת, הרברט סמואל בית בגליל, הרברט סמואל אוקיינוס הרצליה, הרברט סמואל מילוס ים המלח, הרברט סמואל הריף אילת ומלון אורכידאה תל אביב. את כל יתר 10 בתי המלון בכל הארץ נפתח במהלך השבועות הקרובים. עבודה מאתגרת לפנינו, כגון גיוס עובדים וארגון בתי המלון אחרי סגירה ארוכה".