עידן שרון טס ליוון עם בת זוגו בתחילת אוקטובר לנופש שהתארך שוב ושוב בשל השינויים בהגבלות בארץ וביוון. בינתיים יוון נכנסה לסגר זמני של שלושה שבועות והם עדיין שם.
כעת בני הזוג נמצאים בדרום המדינה בעיר שנקראת נאפְפְּלִיוֹ (naplio). שרון סיפר באולפן ynet על התחושה להיות בחופשה במדינה שבה יש סגר.

"'להיתקע' בגן-עדן זה לא 'להיתקע'"

"יש כאן סגר כמו בכל יוון, אז זה לא גן העדן שהיה עד עכשיו אבל גם לא כמו בישראל, יש תחושה שלא סגרו לגמרי את הכלכלה כמו בארץ. יש חנויות פתוחות, סופרים ושווקים פתוחים וגם מכוני יופי וטיפוח. המסעדות פתוחות ל-T.A בלבד וחנויות הרחוב סגורות. בתי הספר פתוחים והילדים הולכים כרגיל, אז יש סגר אבל ההרגשה שהוא קצת פחות הדוק ממה שהיה בארץ".
שרון מספר שבדיוק היום גילה שהטיסה שלו ושל בת זוגו חזרה לארץ מבוטלת וכי עליהם למצוא כעת טיסה חדשה אבל לא נראה שהשניים ממהרים לעשות זאת. "אני לא יודע להגיד אם אנחנו 'תקועים' פה, 'להיתקע' בגן-עדן זה לא 'להיתקע'. כיף לנו פה".
עוד סיפר שרון שלדעתו נמצאים באזור שבו הוא נמצא עוד כמה עשרות ישראלים ובכל יוון אולי מאות "כל פעם שפתחתי קבוצת פייסבוק לבדוק אם יש עוד ישראלים במקום שאני נמצא, תוך יומיים-שלושה הצטרפו אליה עשרות ישראלים ביוון".
2 צפייה בגלריה
נאפפליו בדרום יוון
נאפפליו בדרום יוון
נאפפליו בדרום יוון
(shutterstock)
אם אתם תוהים כיצד אפשר לממן שהייה ארוכה יחסית בחו"ל, בוודאי ארוכה ממה שהיה מתכונן תחילה, על כך ענה שרון כי "מזל שאנחנו במדינה זולה. אני נמצא כרגע במלון טוב עם נוף לים והעלות היא 40 שקלים ללילה".
בתחילת השבוע הרחיבה יוון את העוצר הלילי וסגרה למשך חודש מסעדות, ברים, תיאטראות ומוזיאונים באזורים המאוכלסים ביותר במדינה. באזורים מסוימים, בעיקר בצפון יוון, כבר הוטל סגר. מפרוץ המגפה נדבקו בקורונה ביוון 46,892 בני אדם ומניין המתים בה עומד על 673.

סין הפכה למדינה "ירוקה"

והנה מגיעה בשורה ממקום יותר רחוק ופחות צפוי: סין - המדינה שהביאה לעולם את הקורונה, תהפוך למדינה "ירוקה". כך הוחלט במשרדי הבריאות והחוץ. זוהי בשורה לישראלים שגרים ועובדים בסין ועד היום נדרשו להיכנס לבידוד.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה ב סין
בדיקת קורונה ב סין
סין הופכת למדינה "ירוקה"
(צילום: AFP)
סין מאפשרת רק לישראלים עם אישורים מיוחדים (דיפלומטים ועסקים) להיכנס אליה ומחייבת אותם בבידוד נוקשה. ישראל מאפשרת כניסת פועלים מומחים לפרויקטים וסטודנטים סינים.

שני חולי קורונה חזרו בטיסות לישראל

בהודעה לציבור שפרסם היום (ב') משרד הבריאות שני חולי קורונה מאומתים חזרו לישראל: האחד הוא חולה מאומת בטיסה של ישראייר מספר 764 מלונדון לישראל. השני חזר בטיסה מספר EJ 2083 מבלגרד לישראל.
מגעים נוספים שעלו במסגרת החקירה האפידמיולוגית קיבלו על כך הודעה באופן אישי. נוסעי הטיסות מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי עד לתאריך 15.11.2020 לפי הנחיות משרד הבריאות.