2 צפייה בגלריה
אתר הנופש Sea View Resort
אתר הנופש Sea View Resort
אתר הנופש Sea View Resort
(צילום מתוך: seaviewkohchang.com)
"כל ההצהרות שנתתי היו לא אמיתיות. הביקורות והתגובות נכתבו מתוך כעס ורשעות. כעת, אני, מר ברנס, מתחרט על המעשים שלי ורוצה להתנצל בפני אתר הנופש Sea View Koh Chang ואנשי הצוות שלו". זאת הודעת ההתנצלות שפרסם ביום שישי ווסלי ברנס, אמריקני שפרסם ביקורות שליליות על אתר נופש בתאילנד ועלול היה להישלח לעד שבע שנות מאסר בגין עבירה על חוקי ההשמצה במדינה.
זמן קצר לפני פרסום התודעת ההתנצלות אתר הנופש Sea View Resort בתאילנד, שהגיש בחודש שעבר תביעה פלילית השמצה נגד ברנס, הודיע כי יבטל את התלונה אם הוא יתנצל ויבצע פעולות נוספות כדי לשקם את השם הטוב של המלון עד ל-30 באוקטובר.
בעקבות הגשת התלונה, משטרת תאילנד עצרה בחודש שעבר את ברנס ליומיים עד ששוחרר בערבות. הוא נחשד בעבירות של פשעי מחשב ופרסום מידע כוזב ברשת. הנהלת המלון, שזכתה לביקורת על הצעד שנקטה, הודיעה כי הוא היה נחוץ כדי להגן על המוניטון של העסק והדגישה כי ברנס לא הגיב לדרישות שלה לחזור בו מהביקורות שפרסם באתרי תיירות.
2 צפייה בגלריה
קו החוף באי קו צא'נג תאילנד
קו החוף באי קו צא'נג תאילנד
קו החוף באי קו צא'נג
(צילום: AP)

על פי אתר הנופש, הסכסוך בין הצדדים פרץ ב-27 ביוני כשברנס וחברו הביאו משקה אלכוהולי לארוחת ערב במסעדת המלון. כשנאמר להם שעליהם לשלם סכום של 16 דולרים דמי חליצה, הם סירבו ולאחר מו"מ עם מנהל המזון והמשקאות של המלון הם הורשו למזוג מהבקבוק שהביאו עימם מבלי לשלם.
הגרסה של ברנס דומה ברובה, אך הוא הוסיף שלאחר שהסתיים עניין המזיגה, הוא ראה את המנהל, שאותו הגדיר כמנהל המסעדה, מתייחס לעובד תאילנדי באופן פוגעני, ולכן החליט לפרסם ביקורות שליליות, כולל באתר הביקורות טריפ אדוויזר.
"אל תישנו פה! אל תתמכו בעבדות מודרנית של העם התאילנדי!", כך החלה הביקורת הכי קשה שכתב. הוא תיאר את מנהל המסעדה כ"ממש רע". גם הביקורות שלאחר מכן היו בטון דומה.
אחת מהביקורת שכתב ברנס, והתלונה שהוגשה נגדו:

המלון מסר כי הוא מצפה להתנצלות כנה מברנס כלפי המלון ואנשי הצוות, כולל דרישה שיודה שהביקורות שלו לא היו נכונות. כמו כן, ברנס התבקש לשלוח מכתב התנצלות לוועדה לקידום התיירות בתאילנד על כך שפגע בתעשייה, מכתב עם הסבר של המקרה לשגרירות ארצות הברית והבהרה לאתר טריפ אדוויזר.
"נשמח למשוך את התלונה בתנאי שמר ברנס יראה כנות וייקח אחריות מלאה על מה שקרה וירפא את המצב", הודיע המלון. ברנס התנצל לאחר שכבר בחודש שעבר, כשראה שהסתבך, הודיע כי הוא מנסה ליצור קשר עם המלון כדי לפתור את העניין.