"יוון ירוקה ולטוס בראש השנה לחופשה ברודוס יהיה זול יותר מאשר לאילת. אם אי אפשר לסמוך על מקבלי ההחלטות שמפרסמים בכל רגע נתונים אחרים, אז אולי שווה לי כבר לסגור ברודוס ולא לקחת סיכון על חופשה באילת". כך אמר היום (ג') ליעד שאמור לבלות את ראש השנה עם משפחתו באחד מבתי המלון בעיר הנופש. דבריו של ליעד ממחישים את הנזק שנגרם בשל ההתנהלות הלא-החלטית של מקבלי ההחלטות.
היום בצהריים, לאחר שורת עיכובים, אישרו חברי ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים את המלצת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר לילי על רשויות עם תחלואה גבוהה. במשך יותר מיממה לא היה ברור אם אילת תהיה בין הערים שעליהן יוטל סגר לילי. לבסוף החליטו השרים כי יוטלו הגבלות רק בשכונת שחמון – ולא באזור התיירותי.
2 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת, בחוסר ודאות
(צילום: מאיר אוחיון)
"אפשר להשתגע עם כל הפינג-פונג הזה של מקבלי ההחלטות בקבינט הקורונה", אמרה בשיחה עם ynet יעל מאזור השרון שאמורה לרדת ביום חמישי עם משפחתה לאילת. "כן סגר, לא סגר, אי אפשר להבין מה קורה ויש יותר אי-ודאות מאשר ודאות. אני לא ביטלתי את החופשה כי אפשר היה להחליט עד 24 שעות לפני ההגעה, אבל זה לגמרי מבלבל ומתיש. הבנתי שרק שכונה אחת תהיה בסגר לילי, אז נראה שאפשר להמשיך בתוכנית שקבענו מראש. חבל שמבלבלים ככה את האנשים, בסך הכול רוצים לנקות את הראש ולצאת לחופש. לא יהיה לנו מה לחפש באילת, אם העיר תיכנס לסגר מלא. זה ברור".
אופיר מועלם, שנופש בימים אלה עם חברים באילת, אמר בשיחה עם אולפן ynet כי אתמול הוא וחבריו חששו מסגר אז הם ניסו להספיק כמה שיותר. "אתמול, עד השעה 17:00, היה חשש בקרב האורחים שיהיה סגר לילי, כשגילינו שלא יהיה שמחנו".
בקרב התושבים שעובדים בענף התיירות באילת ובקרב מנהלי בתי המלון יש תרעומת גדולה בעקבות הטלטלה שהעיר עוברת מאז אתמול. לקוחות ממשיכים להציף את המוקדים של רשתות בתי המלון עם שאלות לגבי משמעויות ההחלטה של הממשלה.
וכן, נרשמו גם ביטולים רבים. נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק שיגר אתמול מכתב לקבינט הקורונה ובו דיווח על ביטולים של 30 אחוזים בהזמנות למלונות לראש השנה באילת. היום שיגר חייק מכתב נוסף, הפעם ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ובו הוא מבקש ממנו לקיים דיון דחוף בהשלכות הכלכליות ההרסניות של סגר אפשרי על העיר אילת.
2 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אזור המלונות, אמש לאחר שנודע שככל הנראה לא יהיה סגר לילי
(צילום: מאיר אוחיון)

ביוון מחכים לישראלים

ובמקביל לחוסר הוודאות סביב אילת, הודיעה אתמול יוון על פתיחת האיים רודוס וקוס לישראלים. כמו בשאר היעדים ביוון, הנוסעים יצטרכו להציג בכניסה לרודוס בדיקת קורונה באנגלית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה, להירשם באתר היווני ולהירשם באתר משרד הבריאות. מבדיקת ynet עולה כי הישראלים מסתערים על היעדים החדשים-ישנים, ובמוקדי ההזמנות של ישראייר וקבוצת אמסלם טורס מורגש מאז אתמול עומס של פניות. ישראייר תחל להפעיל טיסות לרודוס החל מ-16 בספטמבר. מחיר של טיסה בלבד מתחיל מ-279 דולרים לכרטיס הלוך-ושוב.
תמורת 599 דולרים תוכלו לרכוש חבילת נופש הכוללת טיסות ליעד ולינה (שלושה לילות) על בסיס הכול כלול במלון ברמה 5 כוכבים. ישנן גם חבילות זולות יותר על בסיס חצי פנסיון שעולות 340 דולרים לאדם. כך או כך, המחיר זול משמעותית לעומת אילת.
סגן ראש העיר רודוס, קוסטס טרסיליאס, שוחח הבוקר עם אולפן ynet ואמר כי הם מצפים לראות שוב את הישראלים. "זה היה קיץ מאוד קשה", אמר טרסיליאס. "אנחנו מצפים לקבל 25 אחוזים מהתיירים שבדרך כלל באים, וזה בסדר בשבילנו, כי זה משהו שקורה בכל העולם.
"אנחנו נוקטים את כל האמצעים שצריך לנקוט בהם. המלונות והמסעדות מוכנים, ואם כולם יעטו מסכות איפה שהם צריכים, אז יהיה בסדר". סגן ראש העיר ציין כי ברודוס לא חייבים לעטות מסכות ברחוב, אלא רק במקומות סגורים. הטברנות, הוא הדגיש, פתוחות.