שר התחבורה הקפריסאי, יאניס קרוסוס, מסר היום (שישי) כי החל מה-9 ביוני, מדינתו תחדש את הטיסות אל 19 מדינות שיורשו לנחות באי, בהן גם ישראל. לדברי השר, חובת הבידוד במדינה תבוטל ב-25 במאי ובתי המלון צפויים להיפתח החל מ-1 ביוני.
לצד ישראל, מדינות נוספות הנמצאות ברשימה הן יוון, מלטה, בולגריה, נורווגיה, אוסטריה, פינלנד, סלובניה, הונגריה, דנמרק, גרמניה, סלובקיה, ליטא, שוויץ, פולין, רומניה, קרואטיה, אסטוניה וצ'כיה.
2 צפייה בגלריה
קפריסין
קפריסין
האם זה יהיה היעד החם של הקיץ? קפריסין
(צילום: shutterstock)
המתווה להחזרת תיירות החוץ לקפריסין בצל המגפה, תתאפשר בכפוף להצגת תוצאת מעבדה שלילית לקורונה שנערכה 72 שעות בטרם הטיסה.
בנוסף, כולל המתווה חלוקה של המדינות מהן תתאפשר הכניסה לשטח המדינה - לשני מקבצים: במקבץ הראשון נמצאת ישראל ולצידה מדינות כמו יוון, מלטה, בולגריה, נורבגיה, פינלנד, אוסטריה, סלובניה, דנמרק, גרמניה, הונגריה וליטא. המקבץ השני מורכב ממדינות כמו שוויץ, פולין רומניה, קרואטיה, אסטוניה וצ'כיה.

לצד החלוקה לקטגוריות, גם התוכנית עצמה תחולק לשלבים, כאשר בשלב הראשון - החל מה-9 ביוני - תתאפשר כניסת הנוסעים מכלל המדינות. בשלב השני, שייכנס לתוקפו ב-20 ביוני, אזרחי המדינות מהמקבץ הראשון, בהן גם ישראל, יורשו להיכנס לקפריסין ללא צורך בבדיקת קורונה או בהצגת אישור רפואי. זאת, בהנחה שלא יהיו התפרצויות נוספות של הנגיף עד למועד זה
בהודעתה זו, מצטרפת קפריסין למדינות כמו יוון ואיי סיישל, שהודיעו אף הן לאחרונה על פתיחה קרובה של גבולותיהן עבור הישראלים.
2 צפייה בגלריה
גרסת גן העדן של כדור הארץ
גרסת גן העדן של כדור הארץ
לאן תבחרו לטוס הקיץ - לקפריסין או לאיי סיישל?
לאחרונה, גורמים בכירים בישראל בוחנים את האפשרות להחזיר בזמן הקרוב טיסות מיוון, קפריסין, גיאורגיה, מונטנגרו, אוסטריה ואיי סיישל - זאת במסגרת הסכמים בילטראליים שישראל מקיימת בימים אלו עם נציגי המדינות שצוינו, בניסיון להחזיר תיירות מוסדרת למדינה, במקביל להתמודדות עם נגיף הקורונה והתפשטותו.
במסגרת ההסכמים, יתוקן צו החירום כך שהשבים מאותן מדינות לא יהיו מחויבים בבידוד של 14 יום עם שובם לישראל, אלא רק אלו שהראו סימפטומים של המחלה.