גל ביטולי טיסות לאיטליה, אחרי אזהרת משרד הבריאות להימנע מנסיעות שאינן חובה - אף שאין זו אזהרת מסע אלא המלצה בלבד. בעקבות כך הודיעה אל על שתאפשר ביצוע שינוי בכרטיסי טיסה מישראל ללא דמי ביטול לכלל יעדיה במדינה עד 4 במרץ, גם בטיסות סאן דור.
בענף חוששים שהנגיף ימשיך להתפשט באירופה, ולפגוע בטיסות ליעדים שהם עיקר הפעילות של החברות הישראליות, ואל על בראשן. לפי רשות שדות התעופה, 70% מפעילות התעופה היא לאירופה. דוברת הרשות אמרה שאם תצא אזהרת מסע לאיטליה, זה יהיה "אירוע שובר שוויון בתעופה הישראלית". בחברת אשת טורס ביטלו טיולים מאורגנים לאיטליה, כולל בפסח.
2 צפייה בגלריה
תיירים במסכות בקוליסאום ברומא
תיירים במסכות בקוליסאום ברומא
תיירים במסכות בקוליסאום ברומא
(צילום: AFP)
התפשטות הנגיף באיטליה מהווה מכה למשווקי טיולים מאורגנים, שהפסדיהם ממשבר הקורונה מוערכים על ידי התאחדות סוכני הנסיעות בעשרות מיליוני שקלים, זאת בגין ביטולים של הזמנות קיימות ושל הזמנות לפסח ולקיץ. אותן סוכנויות שילמו עבורן מראש לספקי שירותי תיירות בחו"ל, ולא ברור אם יקבלו את הכסף חזרה עקב הביטולים. סוכני הנסיעות נפגעו מביטולי חופשות והיעדר הזמנות לפסח ולקיץ - זמני השיא ביציאות לחו"ל, ולדברי טלי לאופר, מנכ"לית ההתאחדות, מדובר ב"משבר מטורף".
בענף, שכולל 400 משרדי נסיעות ו־7,000 עובדים, ערכו שלשום כנס חירום ונפגשו אתמול עם שר התיירות יריב לוין. לצד דרישה לפיצוי על אובדן הכנסות, נוסח זה שקיבלו על מבצע "צוק איתן", דורשים בענף כלים לסיוע, שיענו על הפגיעה בתזרים המזומנים שלהם, כמו הלוואות בערבות מדינה, סיוע מקרן לעסקים במצוקה וסיוע מהביטוח הלאומי בהוצאת עובדים לחופשה.
2 צפייה בגלריה
נגיף קורונה איטליה מחסום ליד ונציה
נגיף קורונה איטליה מחסום ליד ונציה
לא מסייע להרגעת התיירים: מחסום שהוצב ליד ונציה
(צילום: AFP)
בענף מעריכים שאם המצב יימשך, אלפי עובדי סוכנויות נסיעות יידרשו לצאת לחופשה, כי היקף ההזמנות נחתך ביותר מ-50%. במספר משרדי נסיעות מתארים את המצב במשרדים כ"דממה, הטלפונים לא מצלצלים". מתברר שאחרי גילוי ההידבקות בנגיף בקבוצת הצליינים הקוריאנים, יש ישראלים החוששים ללון בבתי מלון בארץ. כדי להפיג את חששם הוציא אתמול משרד הבריאות מכתב, לפיו "נכון להיום אין עדות לתחלואה בקרב תיירים אחרים השוהים כעת בישראל. בהתאם לכך, אין כל מניעה לשהות ולהתארח במלונות ברחבי הארץ - גם אם שוהים או שהו בהם תיירים, מדרום-קוריאה, או מאסיה בכלל".