ממשלת קפריסין הודיעה ביום שישי האחרון על הכנסת המדינה לסגר נוסף, לאור עלייה דרמטית בתחלואה, כשהפעם הסגר קצוב לזמן קצר יחסית - רק לשבועיים, עם תנאים מעט פחות מגבילים. מה שהקפיץ את הקפריסאים, ככל הנראה, הוא חשש שלהם מאי ספיקה של מערכת הבריאות. הם הגיעו ל-298 מאושפזים שמאושפזים בגלל מחלת הקורונה כאשר המערכת נכנסת לאי ספיקה החל מ-300 חולים. בסך הכל בקפריסין חלו בקורונה 61.5 אלף בני אדם וכ-298 איש מתו ממנה. במקביל, קפריסין הודיעה היום כי החל מיום חמישי ישראל תוגדר מדינה ירוקה. המשמעות שישראלים יוכלו להיכנס ללא בדיקת קורונה שלילית וללא בידוד.

איך זה יעבוד?

החל מהיום (יום ב') 26.4.21 ועד 9.5.21 יחול הסגר הקפריסאי. לפי החלטת הרשויות במדינה, ניתן לצאת פעם אחת ביום למשך שלוש שעות ולאחר קבלת אישור בהודעת SMS. תיירים לא צריכים לשלוח סמס. הם יקבלו מהמלון טופס שבו יבחרו את שלוש שעות היציאה שלהם ויוכלו לנוע עם הטופס הזה.
ניתן להסתובב בחוץ עד השעה 21:00 ולאחריה מדובר על סגר מלא עד לשעה חמש בבוקר. עם זאת, שדות התעופה והמלונות יישארו פתוחים ותיירים, בתוכם ישראלים, יוכלו להגיע למדינה.
הברים והמסעדות בתוך בתי המלון יפעלו אך ברחבי המדינה ניתן יהיה לקחת רק טייק אווי.
ניתן לרחוץ בים במשך מגבלת הזמן של שלוש שעות אך לא יותר משני אנשים ביחד. תיירים שמתארחים בבתי מלון עם חופים פרטיים יוכלו להתרחץ כל היום. נאסר על התקהלויות. בתקופת הסגר ייסגרו מספרות, סלוני יופי, ברים, מסעדות, בתי קפה, קניונים, חנויות כלבו, גני משחקים, לונה פארקים, אתרים ארכיאולוגים, גני חיות, בתי קזינו, בתי ספר וגני ילדים.
2 צפייה בגלריה
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
סוגרת את עצמה לשבועיים - קפריסין
(צילום: shutterstock)
כך נראה טופס אישור היציאה לשלוש שעות בקפריסין:
כך נראה הטופס לאישור יציאה בקפריסין
סגן שר התיירות של קפריסין, סאוואס פרדיוס, אמר: "התיירים מישראל יכולים להגיע למלון שהזמינו. להשתמש בשירותי המלון. מחוץ למלון, חייבים לציית לתקנות כמו כל הקפריסאים".
מחברת אל על נמסר כי נכון להיום החברה תטוס כמתוכנן אל קפריסין בשבועיים הקרובים. מדובר על טיסה יומית ולעיתים אפילו שתיים ביום.
מישראייר נמסר כי נכון לרגע זה, השבוע אין שינוי בטיסות וגם לא בשבוע הבא. "בעקבות ההודעה על הסגר בקפריסין ישראייר תסיט חלק מהטיסות שהיו מתוכננות לאי, החל מ-9.5 ליעדים חדשים שנפתחו כגון ורנה ומונטנגרו".
בארקיע נמסר כי מספר הטיסות אל היעד צומצם וכי טיסות נותבו אל יעדים אחרים. "אנו מאפשרים לדחות או לשנות יעד ללא דמי שינוי. תיגברנו תדירויות לדובאי, לבטומי ולטביליסי", נמסר מהנהלת החברה.
בשגרירות ישראל בפקריסין מעריכים שיש בקפריסין בין 1,000 ל-2,000 ישראלים כרגע וכי מתוכננות 15 טיסות שבועיות. לדבריהם, יכול להיות שהמספר הזה ישתנה לאור המצב בקפריסין.
2 צפייה בגלריה
קפריסין
קפריסין
המלונות יישארו פתוחים. קפריסין
(צילום: shutterstock)

לדחות את הנסיעה או להגיע? תלוי את מי שואלים

דוד עזריאל, ישראלי, בעל עסק לשירותי תיירות בקפריסין ממליץ לישראלים שכבר רכשו כרטיסי טיסה לדחות את נסיעתם, אלא אם הם מוכנים להסתפק בחופשת בטן גב במלון. "אם רוצים שופינג, טיולים וטברנות – עדיף לדחות ונקווה שזה באמת ייגמר ב-9 במאי ולא יאריכו", אמר עזריאל והעריך שכעת יש כיום בקפריסין כמה מאות תיירים ישראלים. מלבדם מתגוררים באי עוד כחמשת אלפים ישראלים.
"קחו בחשבון שזו תקופה קצרה שבמהלכה בתי המלון ימשיכו לפעול כרגיל. אני מזמינה את הישראלים, בין אם הם מחוסנים או שמחזיקים בבדיקה שלילית לקורונה, להמשיך להגיע למלונות שלנו בקפריסין וליהנות משהייה בטוחה במתקני המלון על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר", אמרה פופי טנטה, מנהלת השיווק והמסחר ברשת מלונות louis, המונה 23 בתי מלון ברחבי קפריסין ויוון.
פורסם לראשונה: 14:26, 25.04.21