יולי-אוגוסט וגם עונת החגים כבר ממש מעבר לפינה והישראלים אמורים בשלב הזה כבר להשוויץ בחופשות עם הילדים שהזמינו לקיץ, אך נראה שהשנה המצב די שונה. אומנם רבים חיכו לסיום משבר הקורונה ואין ספק שהגעגועים לראות את המזרקה בנתב"ג חזקים מתמיד, אך חובת הבידוד שחלה על מי שלא מחוסן בחזור עדיין מרחפת כעננה שחורה באמצע החמסין.
4 צפייה בגלריה
ילדים בחופשה
ילדים בחופשה
ילדים בחופשה: האם תלכו על זה למרות הבידוד?
(shutterstock)
מרבית ילדי ישראל לא מחוסנים, דבר שגורם להרבה הורים לוותר על הנופש המיוחל עד שמצב זה ישתנה. עם זאת, נראה שחברות התעופה והתיירות לא אומרות נואש ומנסות למשוך את הקהל הישראלי ואת ילדיו - לטוס בכל זאת, ובכל מחיר: מחינם ועד דולר אחד לילד. לפניכם הצגת מבצעים של מספר חברות שנחשפים כאן לראשונה,לצד מבצעים שהחלו בשבוע שעבר.

לא רק אל על - מבצעים חדשים לטיסות ולחבילות נופש

הסנונית הראשונה הגיעה מחברת אל על לפני שבוע בדיוק, אז יצאה החברה עם מבצע חסר תקדים שבו ילדים עד גיל 12 טסים בחינם למספר די רחב של יעדים, לא כולל התשלום על מיסי הנמל ביעד שאליו מגיעים. המבצע נחלק ליעדים באירופה כמו לונדון, ברלין, פריז ורומא והוא ימשיך עד ליום חמישי הקרוב 17.6.21, "עם אופציה להארכה נוספת במידה שנראה ביקוש גבוה", אומרים בחברה. וטיסות לפוקט שבתאילנד, יעד מאוד פופולרי למשפחות, מבצע זה הסתיים בחמישי האחרון.
לפי סמנכ"ל המסחר באל על, דינה בן טל, עד כה נרכשו כעשרת אלפים כרטיסי טיסה במסגרת המבצע. "רצינו לתת תמריץ למשפחות לטוס לחו"ל אבל המבצע נתן עוד עידוד משמעותי. כי ברגע שיש מחירים כאלה זה בהחלט מוציא את האנשים מהבית, בעיקר בזמן שבארץ האלטרנטיבה מאוד יקרה", הסבירה בן טל.
המצבעים של אשת טורס והשטיח המעופף
נראה שהסנונית הזאת פתחה את התיאבון לחברות נוספות שיוצאות היום (יום ג') ומחר במבצעים משלהן. כך למשל אשת טורס משיקה היום מבצע שגם מעודד טיסה עם ילדים. בחברה מציעים טיסה ומלון לילד בדולר אחד בלבד. פה כבר לקחו את העניין לחבילת נופש מלאה בחינם לילד - אחד בלבד, ולא רק טיסות.
כלומר הילד הראשון במשפחה שיצטרף לחופשה על מגוון מלונות בבורגס, בטומי, רודוס, כרתים וקורפו - יעלה דולר אחד. על יתר הילדים במשפחה כבר ישלמו כרגיל. מדובר בהזמנות שיתקיימו השבוע בין יום שלישי לחמישי (15-17.6), ליציאות בין החודשים יוני ועד ספטמבר. לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "בימים האחרונים קצב הזמנת החופשות לקיץ עלה משמעותית, כשאת הזינוק מובילות חופשות משפחתיות שעד עכשיו היוו חלק שולי מההזמנות. רוב ההזמנות הן לאיי יוון, בולגריה וגאורגיה, בדגש על מלונות מפנקים או עם פארקי מים.
4 צפייה בגלריה
ילדים בחופשה
ילדים בחופשה
מבצעים לקיץ - עם ובלי הילדים
(shutterstock)
"כשהמחירים לחופשה משפחתית כל כך משתלמים, והילדים ממילא נמצאים בחופשת הקיץ, משפחות רבות בוחרות לצאת לחו"ל למרות הבידוד שנדרש מהילדים בחזור".
חברת תעופה נוספת שיוצאת היום במבצע חדש היא ישראייר. החברה תציע הנחה של 50 דולר למזמינים טיסות וחבילות נופש החל מ-299 דולר.
המצבעים של אל על ארקיע ישראייר
גם ארקיע, נכנסה למבצעים יום לאחר המבצע של אל על, ביום שני שעבר. המבצע נמשך עשרה ימים ויסתיים ברביעי הקרוב. במסגרת המבצע מוצעות הנחות בגובה של 15 אחוזים על חבילות (טיסה ומלון) לכל יעדי ארקיע בחו"ל ועשרה אחוזי הנחה עבור טיסות ארקיע בחודשי הקיץ ליעדים באגן הים התיכון, יעדי אירופה מרכזיים, מזרח אירופה ודובאי.
את רשימת המבצעים סוגרת חברת השטיח המעופף שתשיק מחר מחדש את אפליקציית הטיסות הזולות הפופולרית "בוא נעוף". המבצע יכלול טיסות ב-99 דולר וחבילות נופש ב-299 והוא יחול רק בימי רביעי. החל ממחר מ-9 בבוקר למשך 24 שעות בלבד ורק דרך האפליקציה BO NAUF.

האם המחירים במבצע באמת שווים יותר ממחיר "רגיל"?

בחלק מהמבצע של אל על, כרטיסי הטיסה אל תאילנד החלו להימכר ב-870 דולר לכרטיס, רק מסוג קלאסיק כולמר כולל הושבה, מזוודה ואוכל בטיסה. אך במהרה המחיר הגיע לאלף דולר ויותר. וכאן עלתה השאלה, האם מחירים אלו - שהם עבור כרטיס טיסה לפוקט, ולא לתאילנד כולה, שכן יש חובה לשהות שבועיים באי לפני שיכולים לצאת לטייל בשאר המדינה, וגם אז ישנן לא מעט מגבלות - לא יקרים יחסית ולמעשה מפצים על אי התשלום על הילד?
אנשים שחיפשו לטוס ליעד הפופולרי התלוננו כי מדובר במחיר גבוה בהרבה ממה שציפו לשלם בתקופה שבה הקורונה עדיין קיימת ומהווה איום בחלק מהמדינות. חלקם אף סיפרו שלא שילמו מחיר כזה גם טרום משבר הקורונה - אז לא היו מגבלות ולא חשש או בדיקות ובידודים. על השאלה הזאת, ענתה ל-ynet סמנכ"ל המסחר של אל על, בן טל: "המבצע החל מ-870 דולר ומי שהספיק לרכוש את הכרטיסים האלו הרוויח. אחר כך המחירים אכן הגיעו לכאלף דולר, אבל לא בגלל שהעלינו מחירים למבוגרים אלא בגלל ביקוש גבוה שהיה לכרטיסים האלו".
לדברי בן טל, ישנו גם הבדל משמעותי אם רכשתם כרטיס של המבצע לתקופת החגים או לחודש אוקטובר, שאז המחירים נמוכים בהרבה. בנוסף, אמרה סמנכ"ל המסחר באל על כי "אין הגבלת ילדים במבצע כך שאם מדובר בהורים עם שני ילדים ויותר - הם עדיין משלמים כ-2,200 דולר עבור טיסה לתאילנד, יחד עם מיסי הנמל. כך שזה עדיין יוצא מחיר מעולה למשפחה".
4 צפייה בגלריה
האם המבצעים וההנחות יגרמו ליותר הורים לטוס עם הילדים הקיץ?
האם המבצעים וההנחות יגרמו ליותר הורים לטוס עם הילדים הקיץ?
האם המבצעים וההנחות יגרמו ליותר הורים לטוס עם הילדים הקיץ?
גם המחירים לאירופה זולים כעת: החל מ-250 דולר למבוגר לטביליסי וליער השחור, דרך 350 דולר ליעדים במערב ומרכז אירופה כמו רומא וברלין ועד ליעד שתמיד יקר יותר מהשאר - בירת הממלכה הבריטית המבוקשת, אליה ניתן למצוא טיסות בין 450 ל-550 דולר למבוגר.
באשת טורס אומרים כי המבצע החדש מביא חיסכון בסדר גודל של 500 דולר לאדם. זה תלוי כמובן גם בסוג המלון בחבילה, אבל אלו הפערים לנופש של שלושה לילות ביולי. "כאשר ככל שמאריכים את מספר הלילות החיסכון משמעותי יותר", מסבירים בחברה ומוסיפים כי "אין חופשות שוות ערך בחודש יולי במחירים של 400 או 500 דולר, אלא אם מדובר במבצע מיוחד או ברגע אחרון".
והנה שלוש דוגמאות: טיסה לשלושה לילות ביולי לבורגס, במלון WAVE על בסיס "אולטרה הכול כלול", תעלה 589 דולר לאדם, בהרכב זוגי כשילד ראשון כאמור בחינם, או ליתר דיוק בדולר אחד. המחיר לילד ללא המבצע הוא 439 דולר.
חבילת נופש לבטומי במלון PARAGRAFH שברמת חמישה כוכבים עם פארק מים, על בסיס ארוחת בוקר תעלה ביולי 669 דולר לאדם בהרכב זוגי עם ילד בדולר. מחיר לילד ללא המבצע הוא 509 דולר.
4 צפייה בגלריה
מככבת במבצעי החברות: בטומי, גאורגיה
מככבת במבצעי החברות: בטומי, גאורגיה
מככבת במבצעי החברות: בטומי, גאורגיה
(צילום: shutterstock)
ושלושה לילות באי היווני המבוקש מאוד לאחרונה, קורפו, במלון ברמת החמישה כוכבים Marbella על בסיס חצי פנסיון, יעלו לאדם בהרכב זוגי 799 דולר, או 800 דולר עם הילד. מחיר לילד ללא המבצע היה עולה 590 דולר.
בשטיח המעופף הטיסות - שהן כאמור דרך אפליקציית "בוא נעוף" ויעלו 99 דולר, הן ליעדים: רודוס, כרתים, בורגס, סלוניקי, פאפוס ולרנקה.
חבילות הנופש שעולות 299 דולר הן לאותם יעדים פלוס שני היעדים: איה נאפה ובטומי.
לאחר למעלה משנה שבה היתה מושבתת בעקבות הקורונה, האפליקציה "בוא נעוף" תאפשר בכל יום רביעי בלבד רכישת חבילות נופש מלאות ב"אאוטלט", כלומר מתוך מלאי מוגבל של טיסות וחבילות נופש שלא נרכשו באותו השבוע.
כל הטיסות באפליקציה הן טיסות ישירות שכוללות כבודה, וכל חבילות הנופש כוללות העברות. "אנחנו מבטיחים לכם מדי יום רביעי את המחירים הטובים ביותר שניתן יהיה למצוא בשוק, חוויית המשתמש תהיה נוחה וקלילה וניתן יהיה להזמין במהירות חופשה ליעדים האהובים במחירים שהישראלים אוהבים", אומר אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק והמכירות בשטיח המעופף.