4 צפייה בגלריה
טיסות חינם לילדים עד גיל 12. הייתם טסים?
טיסות חינם לילדים עד גיל 12. הייתם טסים?
טיסות חינם לילדים עד גיל 12. הייתם טסים?
(צלום: shutterstock)
אל על יוצאת היום (יום ב') במבצע שטרם ראינו בעבר - ילדים עד גיל 12 יטוסו בחינם, לא כולל מיסי נמל. המבצע כולל את פוקט (תאילנד), סיישל, דובאי, ומספר יעדים באירופה, לא כולל יוון וקפריסין.
בנוסף, המבצע תקף רק לכרטיסים מסוג Classic הכוללים שליחת מזוודה ובחירת מושב, כאשר על הנוסעים עם ילדים עד גיל 12 לשלם רק עבור מיסי הנמל, כאמור. המבצע לא תקף על הכרטיסים המוזלים יותר מסוג לייט (LITE) שאינם ניתנים לביטול וכרטיסי בונוס.
נזכיר כי סיישל הוגדרה, נכון לשעה זו, כמדינה עם אזהרת מסע חמורה מצד משרד הבריאות, בשל רמת תחלואה גבוהה במדינת האיים על אף שיעור מתחסנים - הגבוה בעולם.
זאת, ככל הנראה, לאור העובדה שהורים רבים עדיין חוששים או נמנעים להזמין חופשה משפחתית בימים אלו לקיץ הקרוב ולחגים. אומנם מדינות רבות כבר מקבלות ישראלים - מחוסנים ולא מחוסנים, באופן די חופשי אך ההגבלות מצד משרד הבריאות הישראלי כמו חובת הבידוד על כל הילדים בחזרה ארצה, מספר בדיקות הקורונה שהולך וגדל והמחירים של אותן בדיקות, מסרבלים עבור משפחות רבות את הליך הטיסה לחו"ל.
4 צפייה בגלריה
טיול משפחתי בדובאי
טיול משפחתי בדובאי
טיול משפחתי בדובאי יכול להיות מעט יותר זול כעת
(צילום: Shutterstock)
מספיקה הצצה זריזה בקבוצות או בעמודים הקשורים לנסיעות לחו"ל עם ילדים ברשתות החברתיות כדי להבין את הלך הרוחות כיום. השאלה הכי נפוצה לאחרונה היא על אודות הבידוד בחזור עבור לא מחוסנים, קרי הילדים וכל מה שקשור סביב זה. על שאלות בסגנון - האם אתם טסים הקיץ עם הילדים? ניתן לראות בבחינה מעמיקה כי מרבית התשובות שליליות או לכל הפחות חוששות מאוד.

תקופת המבצע קצרה אז כדאי למהר

תקופת מכירת הכרטיסים במבצע לפוקט, לסיישל ולדובאי תיערך מהיום ועד יום חמישי הקרוב, כלומר בין התאריכים 7.6.21 ועד 10.6.21, לטיסות הממריאות מהיום ועד 23.10.21. אל פוקט מדובר בטיסות שיחלו מ-30.6.21.
תקופת מכירת הכרטיסים שבמבצע ליעדים באירופה היא החל מהיום ועד ליום חמישי הבא 17.6.21.
אילו ערים אירופיות כלולות במבצע? אמסטרדם, ברצלונה, ברלין, בריסל, בודפשט, בוקרשט, פרנקפורט, ז׳נבה, קייב, ליסבון, לונדון, מדריד, מוסקבה, מילאנו, מינכן, ניס, מרסיי, פריז, פראג, רומא, סופיה, וינה, ציריך, ורשה וטביליסי.
4 צפייה בגלריה
כך נראית כרזת המבצע של חברת התעופה
כך נראית כרזת המבצע של חברת התעופה
כך נראית כרזת המבצע של חברת התעופה
(אל על)
נזכיר כי ילדים לא מחוסנים מישראל יכולים להיכנס, בכפוף לבדיקות הנדרשות ולטפסים, ליעדים שבמבצע למעט רוסיה. בתאילנד תתאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים רק להורים שעברו שתי מנות חיסון החל מ-1.7.21 עם הצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה ורק לפוקט. כאשר השהייה שם מותנית בשבועיים בפוקט בלבד ולאחר מכן ולצד בדיקת קורונה שלילית - ניתן יהיה לצאת ליתר המדינה. בנוסף, ילדים בגילים 12 עד 18 יצטרכו לעבור בדיקת קורונה גם בכניסה למדינה.
יחד עם זאת נדגיש כי חובת הבידוד על כל מי שלא מחוסן - ילדים ומבוגרים בחזרה ארצה עדיין קיימת, נכון למועד זה. החובה תקפה לכל יעד בעולם ולכל גיל.
4 צפייה בגלריה
ועוד אחת מקרוב עם שם המטוס
ועוד אחת מקרוב עם שם המטוס
האם המבצע ידרבן הורים להזמין טיסות?
(צילום: יאיר שגיא)
אל על מאפשרת גמישות בשינויי כרטיסים ובביטולי כרטיסים. נוסעים שירכשו כרטיס טיסה עד ליום 31.12.2021 יהיו רשאים לבצע שינוי בכרטיסם ללא דמי שינוי לטיסה אחרת היוצאת עד 30.6.2022 במידה ולא יוכלו לטוס. כן ייתכנו הפרשי מחיר וניתן יהיה גם לבטל את כרטיס הטיסה ולקבל שובר זיכוי בשווי ערכו המלא של הכרטיס, ובכך לחסוך את דמי הביטול.
כלל הנוסעים מתבקשים להתעדכן במידע על אודות הנחיות הכניסה למדינות אליהן הם טסים, ובהנחיות משרד הבריאות והתו הכחול. מידע על טיסות בתקופת הקורונה ניתן לקרוא באתר אל על.