3 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 אמירייטס
מטוס בואינג 777 אמירייטס
ביטלה את הקו הצפוי בין דובאי וישראל. אמירייטס
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה אמירייטס, שרק בתחילת השבוע הודיעה כי תתחיל להפעיל את קו טיסות בין נתב"ג לדובאי לראשונה החל מ-3 בדצמבר, משכה אתמול (ג') את בקשתה להפעלת הקו.
החברה, הפועלת מנמל התעופה בדובאי ונחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, ביקשה ואף קיבלה סלוטים (אישורי טיסה) בקו ישראל - דובאי, והייתה מתכוננת להוציא טיסה יומית החל מתחילת דצמבר. בכך הייתה אמורה אמירייטס להצטרף לחברות איתיחאד איירווייז, פליי דובאי, ישראייר, ארקיע ואל על בקו מבוקש זה.
בתחילת השבוע, הגיעו בכירים מחברת התעופה לסדרת פגישות בישראל, במהלכן נפגשו בין היתר עם בכירים ברשות שדות התעופה ועם נציגי חברות שירותי הקרקע בכדי לקדם את פעילותה בישראל.
3 צפייה בגלריה
פנים המטוס של אחת מחברות התעופה הטובות בעולם
פנים המטוס של אחת מחברות התעופה הטובות בעולם
פנים המטוס של אחת מחברות התעופה הטובות בעולם
(צילום: אמירייטס)
גורם שהיה באחת הפגישות אמר כי לאור העובדה שישראל עדיין לא אשררה את הסכמי הוויזות בין המדינות, הסכמים שמבטלים את הצורך בהוצאת ויזה גרמו לאמירותים לחזור בהם מההחלטתם. זאת בנוסף להגבלות שאוסרות על הגעת תיירים לישראל עקב מגפת הקורונה. בעקבות כל אלו תאלץ את החברה לדחות את פעילותה בישראל בשלב זה. לפי הערכות, החברה תנסה להוציא טיסות לקראת סוף השנה או בתחילת שנת 2021 בהתאם לשינוי המדיניות בישראל.
3 צפייה בגלריה
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
שלום ואולי גם להתראות
(צילום: shutterstock)
על פי לוח הטיסות שתכננה חברת התעופה במקור, הסתמן כי החברה תכננה להוציא טיסה אחת יומית בקו ישראל-דובאי, שיאפשר לישראל גם לבצע טיסות המשך לשלל יעדים פופולריים כגון הודו, תאילנד, אוסטרליה, קמבודיה, סין, יפן, דרום קוריאה, המלדיביים, ניו זילנד, פיליפינים, וייטנאם, סינגפור ועוד. מספרי הטיסות שנתנו לחברה יהיו EK931 בהלוך ו- EK932 בחזור. הצי של אמירייטס כולל 270 מטוסים. בקו לישראל אמור לפעול מטוס הבואינג 777. מטוס האיירבוס A380 שנחשב לאחד ממטוסי הדגל של החברה לא צפוי לפעול בקו לישראל בגלל חוסר כדאיות בהפעלתו.
בחברת התעופה אמרו ל- ynet כי בשלב הזה אין לחברה שום דבר חדש להודיע בנושא.