רשות הטבע והגנים הודיעה כי החל ממחר (רביעי), כלל שמורות הטבע והגנים הלאומיים, לרבות חניוני הלילה וחופי הים שמוגדרים כגנים לאומיים, יהיו סגורים לציבור בגלל החשש מנגיף הקורונה. זאת בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות שהתקבלו היום (ב') ועד להודעה חדשה.
ההנחיות החדשות שפורסמו היום בצהריים נראות דומות מאוד לסגר, תוך קריאה לא לצאת מהבית אם לא חייבים. לפי כותרת ההנחיות שהועברו, אסור להגיע בין היתר לפארקים, לקניונים, לחוף הים, למוזיאונים, לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים. בפירוט המלא, עם זאת, מוזכר כי ניתן לצאת למרחבים הציבוריים רק במסגרת המשפחה או עם בעל חיים.
פוסט של שמורת עין גדי בהמשך להודעת רט"ג
בתחילת השבוע הקטינה רשות הטבע והגנים משמעותית את קיבולת האתרים, אך רובם המוחלט נותרו פתוחים - כאשר האחראים באתרים הונחו לדאוג ליישום ההנחיות לשמירת מרחק של שני מטרים בין מטייל למטייל, ולכך שלא יתקבצו יותר מעשרה מטיילים בנקודה אחת.
כמו כן, המועצה לשימור אתרי מורשת הודיעה כי לנוכח ההנחיות החדשות, ייסגרו כל אתרי המורשת שבאחריותה למטיילים כל עוד הנחיות אלו בתוקף. מדובר באתרים הבאים: מקווה ישראל, חצר כינרת, מכון איילון, פרדס מינקוב, משטרת נהלל, מצודת כח, מוזיאון הרעות, בית ילין, מרכז המבקרים שרונה ומחנה המעפילים בעתלית.
2 צפייה בגלריה
סגור למבקרים עד להודעה חדשה. חצר כנרת
סגור למבקרים עד להודעה חדשה. חצר כנרת
סגור למבקרים עד להודעה חדשה. חצר כנרת
(צילום: חן ליאופולד)
למנויי "מטמון" נמסר מרשות הטבע והגנים: "אנו פועלים במתכונת חירום, וכשתמונת המצב תתבהר נמצא את הדרך להאריך את תקופת המנוי ונעדכן אתכם"
ביום ראשון (15 במרץ), הודיע שר הפנים אריה דרעי כי עונת הרחצה בחופי ישראל לא תיפתח עד להודעה חדשה. עונת הרחצה הייתה אמורה להיפתח ב-1 באפריל.
2 צפייה בגלריה
פרק הירקון
פרק הירקון
מתקהלים בפארקים למרות האיסור. פארק הירקון
ההחלטה התקבלה, "לאור האיסור לשהות בהתקהלויות וכדי לשמור על בריאות הציבור". על פי ההנחיות הללו, גם בריכות שחיה, פארקי מים, גני חיות ופארקי שעשועים נדרשים להישאר סגורים.
למרות ההנחיות שאסרו על התקהלויות, רבים הגיעו בימים האחרונים לחופי הים, לפארקים ולגני השעשועים - וניצלו את ההשבתה החלקית במשק כדי להעביר את מזג האוויר האביבי עם מחצלות ומנגלים.