רשות הטבע והגנים הודיעה היום (ב') כי "לאור רמת שביעות הרצון הגבוהה ובקשת ציבור המבקרים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, מערכת ההזמנות לתיאום ביקור, שפותחה והופעלה במיוחד כחלק מהנחיות התו הסגול של הקורונה, תמשיך לפעול גם לאחר ביטול התו הסגול".
נזכיר כי שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע ביום ראשון שעבר כי החל מ-1 ביוני, כלומר החל ממחר, יבוטלו הגבלות הקורונה בישראל. המשמעות: יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול. עם זאת, ברשות הטבע והגנים הודיעו בצהריים כי "מבקרים בגנים הלאומיים ושמורות הטבע יידרשו עדיין להמשיך ולהירשם מראש במערכת הרישום שבאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים על מנת להבטיח את כניסתם לאתרים במועד שנבחר. מבקרים שלא יירשמו יוכלו להיכנס לאתרים רק על בסיס מקום פנוי, כאשר יש לקחת בחשבון שבסופי שבוע, חגים וחופשות מרוכזות יש לא מעט אתרים שמגיעים לתפוסה מלאה ולא ניתן להכניס עוד מבקרים למעט אלו שנרשמו מראש".
3 צפייה בגלריה
גן לאומי אפולוניה
גן לאומי אפולוניה
גן לאומי אפולוניה
(צילום: מנו גרינשפן)
3 צפייה בגלריה
מצדה
מצדה
גן לאומי מצדה
(צילום: shutterstock)
ברשות ציינו עוד כי "בזכות ביטול התו הסגול והסרת ההגבלות, מכסות המבקרים שצומצמו בשל הקורונה בכל אתר ואתר יגדלו ברובם כפי שהיה נהוג לפני פרוץ הקורונה".
מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין אמר כי "הקורונה הציבה בפנינו אתגרים רבים ומורכבים מהרגע להרגע ותוך כדי תנועה כדי להמשיך לקלוט את המטיילים באתרי הרשות בהתאם להנחיות ולהבטיח חווית ביקור טובה ובטוחה".
לדבריו, "רוב המטיילים שבעי רצון ממערכת הרישום וירצו שהיא תמשיך לפעול גם לאחר הסרת הגבלות הקורונה. הסיבה המרכזית לכך לפי הסקרים היא כדי שהם יוכלו להבטיח מראש כניסה לאתר ולא יגלו זאת רק לאחר כשהם מגיעים אליו ולא ניתן להיכנס בשל תפוסה מלאה".
ברשות הטבע מציינים בנוסף כי "יתרון בולט נוסף של מערכת הרישום, כפי שבא לידי ביטוי לעיתים קרובות במהלך השנה האחרונה, הוא היכולת לעדכן מבעוד מועד את הנרשמים לאתרים השונים במסרונים עם עדכוני בטיחות חשובים כדוגמת השפעות מזג אוויר על אפשרויות הביקור באתר וכן בנושאים טכניים שונים התורמים לשיפור השירות וחווית הביקור. זאת באופן ספציפי לנרשמים במועד הביקור הרלוונטי לכך.
"בתום שנת 2021, לאחר ניטור ובחינה של אופן ויעילות השימוש במערכת הרישום בקרב המבקרים לאורך תקופה של מספר חודשים ללא הגבלות הקורונה, הרשות צפויה לבחון שוב את אופן השימוש בה. זאת בין היתר על בסיס סקרי שביעות רצון וחווית ביקור שיבוצעו בקרב המבקרים ותובנות ומסקנות שיעלו מהשטח".
3 צפייה בגלריה
יער בן שמן
יער בן שמן
יער בן שמן. בקק"ל חוזרים לעבודה במתכונת רגילה
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
בקק"ל, מנגד, נראה כי חוזרים לעבוד במתכונת זהה לזו שהייתה לפני המגפה. לאה פדידה, מנהלת אגף קשרי ציבור בקק"ל, אמרה כי "לאחר יותר משנה מורכבת במיוחד אנחנו מסירים את מגבלות התו הירוק ומאפשרים התקהלות המונית. יערות קק"ל היו פתוחים לציבור הרחב באופן תמידי וראינו שהרבה מאוד אנשים אכן מצאו בהם מפלט, אך כעת אנו שמחים ונרגשים לחזור ולקיים אירועים עם מאות אנשים ביער. אנחנו מזמינים אתכם להגיע ליערות, ליהנות מהאווירה ולשמור על הטבע נקי. נחזור גם לקיים אירועים גדולים ללא צורך בהרשמה מראש".