וירג'ין אטלנטיק תחדש את קו הטיסות לתל אביב

לאחר שפורסם כי וירג'ין אטלנטיק פושטת רגל, החברה יצאה שעות ספורות לאחר הפרסומים עם הכרזה על פתיחה מחודשת של מספר קווים, ביניהם הקו לונדון-תל אביב. הקו ייפתח מחדש ב-6.9.2020, כשנה לאחר שהחברה נחתה לראשונה בישראל.
חברת התעופה של המיליארדר הבריטי, ריצ'רד ברנסון, הגישה אתמול (ג') לבית המשפט בניו יורק בקשה להגנה מפני נושים. בכך הפכה לחברה האחרונה בשורת חברות תעופה שנאלצו לנקוט בצעד זה בעקבות פגעי נגיף הקורונה, והשנייה בקבוצת וירג'ין, אחרי וירג'ין אוסטרליה, שפושטת רגל.
3 צפייה בגלריה
(למרות ההדועה על פשיטת רגל - ממשיכה לפעול ולפתוח קווים. וירג'ין אטלנטיק )
כחלק מתוכנית החילוץ שהגישה אתמול, החברה הגישה בקשה לסעיף 15 בחוקי ארה"ב, התומכת בארגון מחדש של מבנה ההון של חברת התעופה. נציגי וירג'ין אטלנטיק נכחו אמש בבית המשפט בניו יורק כחלק מהליך פורמלי לאישור לשינוי מבנה הון בהתאם לסעיף 26(A) של חוק החברות של אנגליה מ-2006. תהליך זה נערך בתמיכתם של רוב נושי החברה.
בעקבות שימוע שנערך אתמול לחברה בבריטניה, הוחל בביצוע הליכי שינוי מבנה ההון גם בארה"ב בהתאם לסעיף 15 בחוקי ארה"ב. הליכי עזר אלה בארה"ב החלו בכפוף לתקנה המאפשרת לבתי משפט בארה"ב להכיר בתהליכי ארגון מחדש הנערכים מחוץ לארה"ב.
יש לציין כי לא מדובר בבקשה להגנה מפני נושים עקב פשיטת רגל לפי סעיף 11, אלא בבקשה התומכת בארגון מחדש של מבנה ההון של חברת התעופה, שהינה חברה אנגלית, לפי סעיף 26A של חוק החברות האנגלי מ-2006. בשימוע זה קיבלה וירג'ין אטלנטיק צו מבית המשפט לכנס אסיפה של הנושים שיושפעו מהשינוי. אסיפה זו תתכנס ב-25 באוגוסט ותכלול את הצבעת הנושים על תכנית השינוי.
3 צפייה בגלריה
ריצ'ארד ברנסון
ריצ'ארד ברנסון
בעלי קבוצת וירג'ין. ריצ'ארד ברנסון
(צילום: GettyImages)
דובר חברת וירג'ין אטלנטיק אמר: "על מנת לקדם את שינוי מבנה ההון של חברת התעופה, שהינה ישות פרטית ונזילה, תהליך שינוי מבנה ההון טעון אישור לפי סעיף 26A של חוק החברות האנגלי מ-2006, הדורש קבלת אישורם של הנושים הרלוונטיים לפני ביצוע התהליך. מאחר ורוב בעלי השליטה כבר אישרו את התהליך, אנו צופים שתכנית שינוי מבנה ההון תיכנס לתוקף בספטמבר. אנו בטוחים בתכנית ובהצלחתה".
בתוך כך חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק מעדכנת את תאריכי הפתיחה של יעדים נבחרים ברחבי העולם, בניהם קו הטיסות מלונדון לת"א, שנקבע ל-6.9.2020, בסמיכות לחגי תשרי.
בין היעדים הנוספים שיושקו בספטמבר הקרוב: לונדון-סן פרנסיסקו (8.9), לונדון-אטלנטה (15.9) והקו מלונדון/מנצ'סטר לאורלנדו (6.10). יעדים אלו יצטרפו ליעדים שכבר פעילים כמו: ניו יורק, הונג קונג, ברבדוס ולוס אנג'לס.
3 צפייה בגלריה
גם חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה הודיעה על פשיטת רגל
גם חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה הודיעה על פשיטת רגל
גם חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה הודיעה על פשיטת רגל
(צילום: Virgin Australia)
לאחרונה הודיעה וירג'ין אטלנטיק על תוכנית חילוץ שקיבלה את אישורם של בעלי המניות, במסגרתה יוזרם לחברה סכום של 1.2 מיליארד ליש"ט במהלך 18 החודשים הקרובים, בין היתר גם ממשקיע פרטי חדש, מה שיאפשר לחברה להמשיך ולפעול לקראת חזרה לריווחיות החל מ-2022.